/  /  / Multivan GP
Volkswagen Multivan

Volkswagen Multivan GP

Zmień
SegmentMinibusy
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Volkswagen Multivan GP Highline
© Volkswagen
Volkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP HighlineVolkswagen Multivan GP StarlineVolkswagen Multivan GP StarlineVolkswagen Multivan GP StarlineVolkswagen Multivan GP StarlineVolkswagen Multivan GP StarlineVolkswagen Multivan GP StarlineVolkswagen Multivan GP StarlineVolkswagen Multivan GP StarlineVolkswagen Multivan GP StarlineVolkswagen Multivan GP StarlineVolkswagen Multivan GP StarlineVolkswagen Multivan GP StarlineVolkswagen Multivan GP StarlineVolkswagen Multivan GP StarlineVolkswagen Multivan GP StarlineVolkswagen Multivan GP StarlineVolkswagen Multivan GP StarlineVolkswagen Multivan GP StarlineVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GPVolkswagen Multivan GP
Volkswagen Multivan to wraz modelem Caravelle luksusowe odmiany rodziny Transporter. Z tą jednak różnicą, że Multivan dostępny jest tylko i wyłącznie z homologacją osobową, a auto zaliczane jest do klasy minibusów. Ze względu na swoje waloru użytkowe, samochód kupowany jest głównie przez firmy.

Po raz pierwszy model ten wyodrębniony został w 1985 roku czyli z trzeciej generacji Volkswagena Transporter. Kolejne zmiany generacyjne miały miejsce w 1990 i 2003 roku. Najnowsza odmiana oznaczona jest jako seria T5 i jest niemal pod każdym względem większa od swojego poprzednika. Długość wersji podstawowej, z rozstawem osi 3 metry, wzrosła bowiem aż o 18 cm i wynosi 4,89 metra. Szerokość zwiększyła się o 7 cm i osiągnęła poziom 1,90 metra, zaś wysokość wynosi 1,94 cm co jest wynikiem o 2 cm większym od poprzednika. Auto może występować również w wersji z większym rozstawem osi, który wynosi 3,40 metra. Wtedy długość całego nadwozia wzrasta o 30 cm od długości wersji bazowej. Takie gabaryty pozwalają podróżować w komfortowych warunkach 6 lub 7 osobom, a do dyspozycji podróżujących pozostaje jeszcze bagażnik o pojemności 4,3 m3. Dodatkowo przestrzeń wewnątrz auto może być dowolnie kształtowana, a po obróceniu foteli środkowego rzędu o 180 stopni, pięć osób może usiąść naprzeciwko siebie. Pomiędzy nimi można również rozłożyć stolik. W ofercie dostępna jest także wersja uterenowiona, która wyposażona jest napęd na wszystkie koła 4Motion, a także zwiększony o 5 cm prześwit, co ułatwić ma poruszanie się poza utwardzonymi drogami. Na zwykłych drogach Multivan zachowuje się jak samochód osobowy, a to ze względu na zastosowanie kolumny MacPhersona z przodu oraz tylna oś z wahaczami skośnymi z resorami śrubowymi i oddzielnymi amortyzatorami. Produkcja tego modelu odbywa się w zakładach położonych w Hanowerze w Niemczech oraz w Poznaniu w Polsce.

Volkswagen Multivan występuje w dwóch wersjach nadwozia, którymi są 4- i 5-drzwiowy minibus. Jego wygląd jest rozwinięciem koncepcji stylistycznej zapoczątkowanej w 1990 roku przez 4 generację Transportera. Dominują więc dość ostre linie i płaskie powierzchnie, która zapewniają dzięki temu ponadczasowość. Facelifting z 2009 roku przybliżył wygląd zewnętrzny do aktualnej linii stosowanej w innych modelach niemieckiego producenta. Jest to widoczne przede wszystkim w przedniej części pojazdu, a dokładnie w nowych kształtach reflektorów przednich oraz grilla.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego odpowiada wyposażeniu samochodów osobowych. W standardzie znajdują się bowiem poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie, system antypoślizgowy ABS, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS, system stabilizacji toru jazdy ESP oraz układy kontroli trakcji ASR i MSR. Za dodatkową opłatą nabyć można kurtyny powietrzne w przestrzeni pasażerskiej oraz asystenta zmiany pasa ruchu. Testy zderzeniowe organizacji EuroNCAP na tym modelu nie zostały przeprowadzone.

Konkurencją dla Volkswagena Multivana jest Mercedes Viano oraz Renault Traffic.
 

Multivan GP najczęściej porównywany z

Reklama