/  /  /  /  / Nowy Volkswagen Golf już w sprzedaży
Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowy Volkswagen Golf już w sprzedaży

Volkswagen Group Polska|
null
© Volkswagen
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Dziś rozpoczęła się przedsprzedaż nowego Golfa w Polsce. Klienci mogą już zamawiać w salonach siódmą generację tego bestsellera. Wyjściowy model Golfa VII z silnikiem 1.2 TSI o mocy 85 KM kosztuje 59 990 zł. Jest to dokładnie o 1000 zł mniej w porównaniu z poprzednikiem.

Pierwsze samochody w salonach dostępne będą w drugiej połowie października.

Siódma generacja Golfa jest dostępna w trzech liniach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Podstawowym modelem jest Golf 1.2 TSI Trendline o mocy 85 KM. Wyposażenie seryjne jest bogatsze od poprzednika, zawiera m.in. siedem poduszek powietrznych, Electronic Stability Control, system radiowy z 5-calowym ekranem dotykowym TFT, klimatyzację Climatic, nowy hamulec wielokolizyjny, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, poprzeczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS, tryb rekuperacji i system Start-Stop.

Nowy Volkswagen Golf oferta modelowa z cennikiem

Golf 7 oferowany jest z dwoma całkowicie nowymi generacjami silników. Między innymi dzięki seryjnemu systemowi Start-Stop i trybowi rekuperacji auto zużywa mniej paliwa, a emisja CO2 zmniejszyła się nawet o 23%.

Jednostki benzynowe w momencie wprowadzenia na rynek to silniki TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy 85 KM i 140 KM. Zużycie paliwa bazowej jednostki według danych fabrycznych to zaledwie 4,9 l/100 km. Mocniejszy silnik zużywa 4,8 l/100 km dzięki zastosowaniu systemu odłączania cylindrów ACT.

Również silniki wysokoprężne są nowe. Jednostki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem rozwijają moc 105 KM i 150 KM. Podstawowy model TDI o mocy 105 KM zużywa średnio tylko 3,8 l/100 km, mocniejsza wersja spala średnio na 100 km zaledwie 4,1 litra.

Zmniejszenie zużycia paliwa przy jednoczesnej poprawie dynamiki i osiągów nowego Golfa to zasługa nie tylko nowych jednostek napędowych, ale także zastosowania modułowej platformy podłogowej MQB. Inżynierowie poświęcili mnóstwo uwagi ciężarowi auta.

Nowy Golf zbudowany jest ze stali o bardzo dużej wytrzymałości, w samochodzie zastosowano także wiele nowoczesnych rozwiązań. W rezultacie, mimo iż nowy Golf jest większy i lepiej wyposażony od poprzednika, jest zarazem od niego lżejszy o 100 kg.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama