/  /  / Golf VII
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf VII

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena53 090 zł - 156 890 zł (aktualizacja: 2016-12-05)
Emisja CO237 g/km - 165 g/km
Żużycie paliwa1,6 L/100km - 7,1 L/100km
 
null
© Volkswagen
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Volkswagen Golf to najbardziej popularny samochód niemieckiego producenta. Model ten zastąpić miał na rynku legendarnego Garbusa i przez wielu uważany jest za protoplastę pojazdów kompaktowych. Zaliczany jest on do klasy niższej-średniej (segment C). Nazwa auta została zapożyczona od nazwy prądu morskiego Golfsztrom. Samochód ten zadebiutował w roku 1974 i od tego czasu do roku 2012 wyprodukowano ponad 29 milionów egzemplarzy. Ciekawostką jest fakt, że generacja nr 1 tego auta była produkowana aż przez 35 lat, a ostatnie pojazdy tej odmiany zjechały z linii produkcyjnych zakładów w RPA w listopadzie 2009 roku.

Siódma już generacja Golfa została zaprezentowana po raz pierwszy podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2012 roku. Auto zostało zbudowane na platformie MQB, na której
powstało również nowe Audi A3, trzecia generacja Seata Leona i Skody Octavii.
Długość zwiększyła się o 56 mm i wynosi obecnie 4255 mm, rozstaw osi wzrósł o 59 mm do 2637mm, szerokość zwiększyła się o 11mm  i wynosi 1790 mm, zaś wysokość zmniejszyła się o 28mm do poziomu 1452mm. Zastosowanie lekkich materiałów konstrukcyjny oraz wykończeniowych spowodowało, że średnio Golf VII generacji jest lżejszy o 100kg w porównaniu do poprzednika.

Volkswagen Golf dostępny jest w dwóch wersjach nadwozia, którymi są 3- i 5-drzwiowy hatchback. Wszystkie one zachowują taki sam styl przedniej części, który jest ewolucyjnym rozwinięciem koncepcji znanej z poprzednika. Mimo swojego bardzo stonowanego wyglądu od samego początku można rozpoznać co to za auto. Główne zmiany jakie zaszły nadały Golfowi bardziej dynamicznego kształtu nawiązującego do sportowego Sirocco. Podkreślają to również przetłoczenia w linii bocznej.

O bezpieczeństwo podróżujących dba nie tylko bardziej wytrzymałe podwozie, ale również dostępne w standardzie poduszki czołowe i boczne kierowcy oraz pasażera, poduszka kolanowa kierowcy, a także kurtyny powietrzne. W każdej wersji znajduje się również system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, układy kontroli trakcji ASR i MSR oraz system stabilizacji toru jazdy ESP. W testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP model ten nie brał jeszcze udziału.

Głównymi konkurentami VW Golfa są Ford Focus, Opel Astra, Hyundai i30, Citroen C4, Kia Cee’d, Renault Megane, Skoda Octavia, Toyota Auris, Peugeot 308, Fiat Bravo oraz Chevrolet Cruze
 

Golf VII najczęściej porównywany z

Reklama