/  /  /  /  / Przeboje rynku europejskiego
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf VI

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Przeboje rynku europejskiego

JATO Dynamics|
Volkswagen Golf - pierwsze miejsce w rankingu luty 2012 (32 700 sztuk; -4,2%)
© Materiały prasowe
Volkswagen Golf - pierwsze miejsce w rankingu luty 2012 (32 700 sztuk; -4,2%)Volkswagen Polo - drugie miejsce w rankingu luty 2012 (24 200 sztuk; -5,8%)Ford Focus - trzecie miejsce w rankingu luty 2012 (19 700 sztuk; +20,1%)Ford Fiesta - czwarte miejsce w rankingu luty 2012 (19 600 sztuk; -19,2%)Renault Clio - piąte miejsce w rankingu luty 2012 (19 050 sztuk; -30,7%)Opel Corsa - szóste miejsce w rankingu luty 2012 (19 000 sztuk; -12,5%)Volkswagen Passat - siódme miejsce w rankingu luty 2012 (16 600 sztuk; +0,4%)Peugeot 207 - ósme miejsce w rankingu luty 2012 (16 000 sztuk; -25,5%)Opel Astra - dziewiąte miejsce w rankingu luty 2012 (15 900 sztuk; -26,8%)Fiat Panda - dziesiąte miejsce w rankingu luty 2012 (15 800 sztuk; -2,6%)

Po styczniowym spadku wolumenu sprzedaży nowych aut w Europie o 7%, wyniki za luty wcale nie okazały się lepsze. W rankingu najpopularniejszych marek pierwsze miejsce należy do Volkswagena, za którym plasuje się Ford oraz Renault.

Jak wynika z aktualnego zestawienia przygotowanego przez firmę analityczną JATO Dynamics, Volkswagen Golf nadal utrzymuje pozycję lidera sprzedaży na rynku europejskim za luty oraz narastająco od początku roku. Osiągnięty wynik jest jednak nieznacznie gorszy od tego sprzed roku (odpowiednio o -4,2% oraz -2,2%). Warto jednak w tym miejscu dodać, że jeszcze w tym roku Volkswagen zaprezentuje szerokiej publiczności Golfa po zmianach generacyjnych.

Drugie miejsce w rankingu najchętniej kupowanych modeli w Europie zajmuje Volkswagen Polo. Wynik na poziomie nieco ponad 24 200 sztuk w lutym jest jednak gorszy od tego sprzed roku o prawie 6%, natomiast w okresie styczeń-luty wolumen zbliżył się do poziomu 50 300 egzemplarzy (-8,4%).

Trzeci na liście modeli Top-10 za luty jest natomiast Ford Focus, którego sprzedaż poszybowała w górę aż o 20%. W ujęciu narastającym od początku roku wspomniany kompakt jest czwarty, notując dynamikę wzrostu rzędu prawie 13% (42 000 rejestracji).

Ford Fiesta zajął w lutym czwartą lokatę ze spadkiem rzędu 19%, natomiast w okresie styczeń-luty auto plasuje się na pozycji trzeciej z wynikiem 43 500 sprzedanych sztuk (-15,7%).

Modele, które znalazły się na lutowej liście Top-10, prezentuje galeria zdjęć załączona do tego artykułu.

Autorzy opracowania JATO Dynamics wskazują na coraz większe obawy konsumentów o stan gospodarki w Europie, co ma bezpośrednie przełożenie na słabnącą sprzedaż nowych aut na Starym Kontynencie.  Lutowy wynik okazał się o 9,5% gorszy od tego rok wcześniej, a na liście Top-10 czołowych marek tylko jedna z nich (Mercedes) nie zanotowała spadku.

Liderem w zestawieniu marek pozostaje Volkswagen, który w lutym zmniejszył sprzedaż o 1,6%, a narastająco od początku bieżącego roku spadek wyniósł 0,7%.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama