/  /  /  /  / PREZENTACJA | Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI (160 KM)
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf VI

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

PREZENTACJA | Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI (160 KM)

IBRM Samar|
Volkswagen Golf Cabrio 2013
© IBRM Samar
Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013Volkswagen Golf Cabrio 2013

Odkryta wersja Golfa, bazująca na modelu poprzedniej, szóstej generacji to powrót klasyka po kilku latach przerwy. Ten kabriolet pozwala cieszyć się jazdą z otwartym dachem za umiarkowane jeszcze pieniądze. Mimo zastosowania dachu z tkaniny, auto wyróżnia się w klasie poziomem bezpieczeństwa i zapewnia wysoki komfort akustyczny.

Volkswagen Golf to światowy bestseller i prekursor klasy kompaktowych aut. Od 1974 roku jest jednym z najczęściej sprzedawanych samochodów na świecie. Auto doczekało się siedmiu generacji, a w ciągu prawie 40 lat nieprzerwanej obecności na rynku znalazło ponad 30 mln nabywców.
Pierwsza generacja Golfa w wersji Cabriolet pojawiła się w 1979 roku. Był to wtedy najczęściej kupowany na świecie samochód z otwartym nadwoziem. Model wpuścił świeży powiew do swojej klasy, która do dziś nazywana jest "klasą Golfa". Wyprodukowany w liczbie 388.522 sztuk Golf I Cabriolet osiągnął światowy sukces.
Obecna generacja kabrioletu bazuje na Golfie szóstej generacji. Volkswagen Golf VI generacji otrzymał – tradycyjnie jak każdy Golf – wiele nagród i wyróżnień branżowych. Z ważniejszych warto wymienić tytuł „Światowego Samochodu Roku 2009”. W plebiscycie na „Europejski Samochód Roku 2009” pojazd zajął trzecie miejsce.

Gdzie jest produkowany?
Golfy hatchback i kombi produkowane są w Wolfsburgu i Zwickau. Natomiast prezentowana odmiana wyjeżdża z Osnabruck, z zakładów firmy Karmann (należącej obecnie do Volkswagena) specjalizującej się w montażu kabrioletów.

Segment i konkurenci
Volkswagen Golf Cabriolet reprezentuje segment C. W grupie kompaktowych aut popularnych (masowych) marek liczba konkurentów w ostatnim czasie drastycznie zmalała. Niemiecki kabriolet rywalizuje w Polsce z Peugeotem 308 CC i Renault Megane CC (oba posiadają składany sztywny dach).

Kto kupuje prezentowany model?
Volkswagen – największy producent samochodów w Europie – bije rekordy sprzedaży. Także w Polsce znajduje coraz więcej nabywców (w sierpniu VW zajął pierwsze miejsce pod względem liczby nowych rejestracji w kraju). Jednak prezentowany Golf Cabriolet nie cieszy się nad Wisłą dużym zainteresowaniem. W zeszłym roku auto sprzedało się w Polsce zaledwie w liczbie 13 sztuk (10 trafiło do firm, do osób prywatnych 3), w tym roku do końca września sprzedano tylko 6 aut (3 do firm i 3 do nabywców indywidualnych).

Podstawowe informacje
Volkswagen Golf Cabriolet to odkryta, dwudrzwiowa wersja nadwoziowa światowego bestsellera i prekursora aut kompaktowych. To wygodny pojazd z odkrytym dachem pomyślany o czterech pasażerach. Samochód ten, podobnie jak model koncepcyjny A1C z 1976 roku, pozbawiony jest pałąka przeciwkapotażowego.
Golf może się podobać ze względu na wyrazistą stylizację. Dość dynamiczny design to zasługa sylwetki o opływowym kształcie, która dobrze komponuje się ze składanym dachem z materiału (trudno byłoby uzyskać podobną sylwetkę ze sztywnym dachem). Lakierowana na czarno osłona chłodnicy z chromowanymi listwami podkreśla sportowy styl auta. Kierunkowskazy zintegrowane z osłonami lusterek bocznych stanowią dopełnienie nowoczesnego wyglądu. Z tyłu auto prezentuje się elegancko. Przyciemniane tylne lampy w technice LED, zmodyfikowane zderzaki to największe różnice w stosunku do hatchbacka.
Tak jak 680.000 tysięcy poprzedników, także nowy Golf Cabriolet ma klasyczny softtop, czyli miękki, składany dach. Dlaczego nie sztywny? Mimo, że nowoczesne, elektrohydraulicznie składane sztywne dachy skutecznie izolują od zimna i hałasu to w ostatnim czasie można zaobserwować powrót do stosowania rozwiązania z dawnych lat. Zgodnie z obecnie panującą modą znów stosuje się, tak jak w pierwszych kabrioletach, miękkie dachy. Dlatego, inny kompaktowy kabriolet Volkswagena, Eos został wycofany i przynajmniej w najbliższych latach nie doczeka się następcy. Materiałowe dachy również mają pewne zalety w stosunku do sztywnych (łatwiejsze kształtowanie linii nadwozia, niska masa i dzięki temu niżej położony środek ciężkości auta, mniej zajmują miejsca w bagażniku oraz są tańsze w produkcji). Golf Cabriolet umożliwia otwarcie materiałowego dachu także podczas jazdy. Cała operacja trwa zaledwie 9,5 sekundy i może być wykonywana przy prędkości do 30 km/h.
Mimo że dach Golfa Cabriolet wykonano z tkaniny, to auto jest jednym z najcichszych kabrioletów na rynku. To zasługa nowocześnie zaprojektowanych uszczelek przy szybach i drzwiach. Jako szczególnie dokuczliwe odbierane są odgłosy wiatru w zakresie częstotliwości powyżej 5 kHz, ponieważ utrudniają rozmowę podczas jazdy. Specjaliści od NVH (Noise, Vibration, Harness) Volkswagena na podstawie doświadczeń zebranych przy innych modelach aut dopracowali dach i uszczelnienia tak, by Golf Cabriolet wyznaczał nowe standardy akustyczne wśród kabrioletów.
Miękki dach składa się ze stelażu, podsufitki, miękkiej maty obejmującej całą powierzchnię i powłoki zewnętrznej. Zastosowane w nim łączące szwy podłużne materiału zewnętrznego posłużyły również jako dodatkowe rynienki dla wody.
Za zablokowanie i odblokowanie dachu odpowiedzialny jest elektromechaniczny system zamykania, który pracuje całkowicie automatycznie. Dobrą widoczność do tyłu zapewnia wyjątkowo duża jak na kabriolet ogrzewana tylna szyba wykonana ze szkła (połączono ją  z dachem metodą zgrzewania ultradźwiękowego).
Dzięki wysuwanym pałąkom zabezpieczającym przed skutkami dachowania, wzmocnionej ramie przedniej szyby i licznym modyfikacjom konstrukcyjnym (m.in. podłoga, progi, tylna belka, drzwi) Golf Cabriolet gwarantuje wysoki poziom  bezpieczeństwa, a jego nadwozie jest wyjątkowo sztywne jak na kabriolet. Dzięki temu auto jest też stabilne na drodze.
Golf Cabriolet jest dostępny w jednej wersji wyposażeniowej i oferowany z pięcioma silnikami (o mocy od 105 do 140 KM). Mocne usportowione warianty GTI i R kabrioletu zostały już wycofane ze sprzedaży. Odkryty Golf bazuje na wersji Trendline i otrzymał w stosunku do hatchbacka (poprzedniej generacji) nieco lepsze wyposażenie. Standardowo posiada pakiet "Elementy skórzane" (trójramienna kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego obszyte skórą), klimatyzację dwustrefową "Climatronic", system audio "RCD 210" z odtwarzaczem płyt CD i funkcją odczytu plików MP3. Bez dopłaty klient otrzymuje także obręcze ze stopu metali lekkich o wzorze „Atlanta".

Wymiary, masy i objętości
Wymiary auta (4.337 x 2.044 x 1.471 mm) pozwoliły wygospodarować sporo miejsca dla czterech pasażerów. Kabriolet ma prawie 2,6-metrowy rozstaw osi. Jak chwali się producent, auto ma najdłuższe wnętrze w swojej klasie, co odczuwalne jest w szczególności z tyłu.
W opisywanej wersji masa własna samochodu to 1.428 kg, dopuszczalna ładowność wynosi 512 kg.
Bagażnik oferuje 250 litrów pojemności.

Bezpieczeństwo
Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w Golfie Cabriolet wypada dobrze. Od momentu, gdy w 1979 roku zaprezentowany został pierwszy Golf Cabriolet, wszystkie generacje tej serii posiadały stały pałąk zabezpieczający przed skutkami dachowania. Nie wyglądał on dobrze, ale musiało tak być, ponieważ w tamtych latach wysuwające się pałąki zabezpieczające nie były jeszcze dostępne. Choć pod koniec lat 80-tych pojawiły się pierwsze tego rodzaju systemy, to nie trafiły one jeszcze do Golfa ze względu na wysokie koszty. Zmieniło się to, gdy w 2003 roku Volkswagen zaprezentował New Beetle Cabrio z wysuwającymi się automatyczniez za tylnych siedzeń zabezpieczeniami przed skutkami przewrócenia się samochodu. System ten został zaadaptowany do Eosa, a teraz – w swojej najnowszej generacji – chroni także pasażerów Golfa Cabriolet.
Po przekroczeniu określonego przyspieszenia poprzecznego lub pochylenia samochodu pałąki zabezpieczające przed skutkami dachowania wysuwają się w ciągu 0,25 sekundy zza zagłówków tylnej kanapy. Systemem steruje moduł odpowiedzialny również za otwarcie poduszek powietrznych.
Bez dopłaty klient otrzymuje systemy: ABS z EBV, ASR, MSR, ESP oraz asystent podjazdu. Seryjnie montowane są też przednie i boczne poduszki chroniące głowę i klatkę piersiową (Thorax) o zwiększonej objętości. Te ostatnie zostały zaprojektowane specjalnie dla kabrioletu, ponieważ przy takim nadwoziu naturalnie nie można umieścić poduszek w słupkach w obrębie dachu. Po stronie kierowcy wbudowana jest także seryjnie poduszka powietrzna chroniąca kolana.
Golf Cabriolet w crashtestach organizacji Euro NCAP zakończył testy wynikiem pięciu gwiazdek (maksymalna nota). Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów oceniono bardzo wysoko, wynik 96% jest lepszy niż w Golfie hatchback czy autach konkurencji. W kategorii „safety assist” (oceniającej systemy bezpieczeństwa aktywnego) przyznano 71%.

Napęd
W Golfie Cabriolet wybór jednostek napędowych jest spory. Dla kabrioletu producent wybrał jednostki, które wyposażone są jednocześnie w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Odznaczają się one dobrymi osiągami i niskim apetytem na paliwo. Do oferty trafiły cztery silniki benzynowe TSI i dwa diesle TDI, które połączone zostały z czterema przekładniami. W ofercie znajdziemy manualne skrzynie (5- i 6-biegowe) oraz automatyczne, dwusprzęgłowe DSG (6- i 7-stopniowe). Napęd przenoszony jest na przednią oś.
W 2012 i 2013 roku na krótko do oferty trafiły odpowiednio Golf Cabriolet GTI oraz Golf Cabriolet R. Te mocne, usportowione warianty nie są już oferowane, dlatego nie ma ich na liście wersji silnikowych.
W poniższym zestawieniu danych technicznych prezentujemy tylko wersje z manualną skrzynią.

Silniki benzynowe – zestawienie podstawowych informacji:
1.2 o mocy 77 kW/ 105 KM i momencie równym 175 Nm. Bazowego Golfa Cabriolet 1.2 TSI można rozpędzić do 188 km/h, a setka pojawia się na prędkościomierzu po 11,7 sekundy. Z tym silnikiem kabriolet w cyklu mieszanym spala 5,9 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 139 g/km).
1.4 o mocy 90 kW/ 122 KM i momencie równym 200 Nm. Wersja z silnikiem 1.4 TSI osiąga maksymalnie 197 km/h, a setkę „robi” w 10,5 sekundy. Z tym silnikiem auto w cyklu mieszanym spala 6,4 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 149 g/km).
1.4 o mocy 118 kW/ 160 KM i momencie równym 240 Nm. W mocniejszym wariancie silnika 1.4 TSI zastosowano podwójne doładowanie (turbo i kompresor). Pojazd można rozpędzić do 216 km/h, a sprint do setki zabiera 8,4 sekundy. Auto potrzebuje 6,4 litra benzyny na przejechanie 100 km (emisja CO2 wynosi 150 g/km).

Podstawowe dane dotyczące dostępnych benzynowych jednostek napędowych wykorzystywanych do napędu VW Golfa Cabrio prezentowane są w Katalogu Modeli.

Silniki wysokoprężne – zestawienie podstawowych informacji:
1.6 o mocy 77 kW/ 105 KM i momencie równym 250 Nm. Mniejszy turbodiesel 1.6 TDI pozwala na rozpędzenie auta do 188 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zabiera 12,1 sekundy. Oszczędny diesel zużywa średnio 4,8 litra ON na 100 km (emisja CO2 wynosi 125 g/km).
2.0 o mocy 103 kW/ 140 KM i momencie równym 320 Nm. Dwulitrowy silnik wysokoprężny oferuje dobre osiągi i wyjątkowo niskie zużycie paliwa. To zasługa zastosowania pakietu BlueMotion Technology (mi.n system rekuperacji oraz układ start-stop). Ten diesel zużywa tylko 4,5 l/100 km ON i emituje 119 g/km CO2. Golfa Cabriolet z dwulitrowym turbodieslem można rozpędzić do 207 km/h, a sprint do setki zabiera 9,9 sekundy.

Podstawowe dane dotyczące dostępnych wysokoprężnych jednostek napędowych wykorzystywanych do napędu VW Golfa Cabrio prezentowane są w Katalogu Modeli.

Grupa emisyjna
Prezentowany VW Golf Cabriolet 1.4 TSI (160 KM) zużywa w cyklu mieszanym 6,4 litra benzyny na 100 km, w mieście 8,3, a na trasie 5,4. Emisja CO2 w wysokości 150 g/km stawia pojazd w klasie emisji D.

Koszty
Golf Cabriolet nawiązuje do historii, w której od początku priorytetem była łatwa dostępność i niewiele wyższa od hatchbacka cena. I tak za najtańszy wariant 1.2 TSI zapłacimy „tylko” 88.290 zł. Prezentowana wersja 1.4 TSI (160 KM) to wydatek równy 96.090 zł.  Topowy wariant kabrioletu VW z dieslem 2.0 TDI (140 KM) i przekładnią DSG kosztuje 115.990 zł. Konkurenci są sporo drożsi.
Biorąc pod uwagę jakość wykonania, zastosowaną technikę i poziom wyposażenia Golf Cabriolet ma atrakcyjną cenę.


Robert Steinbarth
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama