/  /  /  /  / Nowy Volkswagen Golf i gama silnikowa
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf VI

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowy Volkswagen Golf i gama silnikowa

Volkswagen|
null
© Volkswagen
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Według danych fabrycznych, w gamie VW Golfa nowej generacji silnik TDI o mocy 105 KM zużywa 3,8 litra oleju napędowego na 100 km, a TSI o mocy 140 KM potrzebuje średnio tylko 4,8 litra benzyny.

Fakt, że nowy Golf opiera się na modułowej platformie podłogowej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie, ma daleko idące skutki: prawie wszystkie elementy Golfa zostały zaprojektowane od nowa: od nadwozia przez wnętrze, silniki, wszystkie systemy Info- i Entertainment, aż po liczne nowe systemy wspierające kierowcę.

Przejęte zostały tylko te elementy, w odniesieniu do których już u poprzednika było pewne, że są to rozwiązania przyszłościowe, jak na przykład 6- i 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG). Wszystkie pozostałe elementy są nowe.

Volkswagen stworzył dla Golfa dwie zupełnie nowe generacje silników. Wszystkie wersje są wyposażone w system Start-Stop (redukcja zużycia paliwa nawet o 4%) i tryb rekuperacji (redukcja CO2 o około 3%).

Połączenie wszystkich rozwiązań pozwoliło zmniejszyć emisję CO2 o około 23%.

Nowy Volkswagen Golf od 59 990 zł

Po raz pierwszy dla Golfa oferowana jest możliwość wyboru profilu jazdy. Do wyboru są cztery programy, a w połączeniu z DCC (adaptacyjna regulacja zawieszenia) nawet pięć programów: Eco, Sport, Normal, Individual i w przypadku DCC także Comfort.

W profilu Eco układ zarządzania pracą silnika, klimatyzacja i pozostałe układy dodatkowe są sterowane w sposób optymalny pod kątem zużycia paliwa. Ponadto, samochody z DSG dysponują w trybie Eco funkcją „żeglowania”: gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, na przykład dojeżdżając do czerwonego światła lub na zjazdach ze wzniesień, DSG odłączy silnik, który będzie pracował na biegu jałowym.

W ten sposób przy odpowiednim sposobie jazdy możliwe jest optymalne wykorzystanie energii kinetycznej Golfa.

Silniki benzynowe
Silniki benzynowe są wyłącznie silnikami TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (4-cylindrowe, cztery zawory na cylinder). Silniki benzynowe oferowane w momencie debiutu nowego Golfa mają moc 63 kW/85 KM i 103 kW/140 KM.

Podstawowy silnik oferuje średnie zużycie paliwa na poziomie zaledwie 4,9 l/100 km (emisja CO2 113 g/km) – 0,6 litra mniej niż odpowiednia wersja poprzedniego Golfa.

Po raz pierwszy Golf będzie dostępny z funkcją odłączania cylindrów (aktywny system zarządzania pracą cylindrów ACT). Wyposażony jest w tę funkcją silnik TSI 140 KM, który już teraz spełnia wymagania przyszłej normy EU6. Średnie zużycie paliwa: 4,8 l/100 km (emisja CO2: 112 g/km).

Dla porównania: słabszy o 18 KM porównywalny silnik i tak już oszczędnego poprzednika (90 kW/122 KM) zużywał 6,2 l/100 km (144 g/km CO2).

Sposób działania ACT
Przyszłościową technologią jest system aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT) w silniku 1.4 TSI. Volkswagen jako pierwszy producent zastosował to rozwiązanie w wielkoseryjnym silniku czterocylindrowym. W przypadku nowego Golfa VII jest to silnik TSI o mocy 103 kW/140 KM.

Zasada działania aktywnego zarządzania pracą cylindrów wygląda następująco: przy niskich i średnich obciążeniach dwa cylindry są odłączane, co obniża spalanie w znormalizowanym cyklu europejskim o 0,4 l/100 km.

Odłączanie cylindrów jest aktywne w zakresie prędkości obrotowych między 1400 a 4000 o/m i przy momentach obrotowych poniżej 85 Nm.

Silniki wysokoprężne
W dziedzinie silników wysokoprężnych też wszystko jest nowe. Czterocylindrowe jednostki z czterema zaworami na cylinder i bezpośrednim wtryskiem będą miały początkowo moc 77 kW/105 KM i 110 kW/150 KM.

Podstawowy model TDI o mocy 105 KM zużywa średnio tylko 3,8 l/100 km (99 g/km CO2). Takie wartości były w poprzednim Golfie uzyskiwane tylko przez wersję BlueMotion, a nie przez podstawowy model.

Także silnik TDI o mocy 150 KM jest wyjątkowo efektywny: zużywa średnio 4,1 l/100 km (106 g/km CO2).

Najlepsze rezultaty uzyskuje ponownie Golf BlueMotion: konsekwentne stosowanie wszystkich rozwiązań technicznych Volkswagena sprawiło, że Golf BlueMotion z emisją CO2 na poziomie 85 g/km i średnim zużyciem oleju napędowego 3,2 litra na 100 km ponownie wyznacza standardy i jest typowym przykładem innowacyjności marki: pokazuje, jak Volkswagen przenosi doświadczenia jednej generacji BlueMotion do następnej generacji modeli seryjnych i jak konsekwentnie rozwija nowe technologie.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama