/  /  /  /  / Nowy Volkswagen Golf GTI Cabriolet
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf VI

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowy Volkswagen Golf GTI Cabriolet

Volkswagen|
null
© Volkswagen
nullnullnullnullnullnullnull

Nowy GTI w wersji kabriolet, wyposażony seryjnie w elektrycznie otwierany i zamykany dach, klimatyzację, elektryczne szyby i system zabezpieczający przed skutkami dachowania pojawi się w Niemczech już w połowie czerwca. Ceny rozpoczynają się od 31 350 EUR. Data wprowadzenia modelu na polski rynek nie została jeszcze określona.

Żadne inne sportowe logo pośród aut kompaktowych nie jest tak znane na całym świecie i nie cieszy się taką popularnością jak emblemat "GTI" Volkswagena. W momencie debiutu pierwszego Golfa GTI przed 36 laty te trzy litery stały się natychmiast symbolem nowego segmentu samochodów.

Przy ponad 1,8 mln sprzedanych modelach Golf GTI Volkswagen wprowadza na rynek pierwszą otwartą wersję tego kultowego auta: Golfa GTI Cabriolet o mocy 210 KM.

Najmocniejszy Golf kabriolet w historii, napędzany silnikiem 2,0 l z turbodoładowaniem, przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 237 km/h (DSG: 235 km/h).

Przy takich osiągach samochód zużywa tylko 7,6 l/100 km i emituje 177 g/km CO2 (DSG: 7,7 l/100 km i 180 g/km CO2). Jak podkreśla producent, Golf GTI jest jedynym kabrioletem w klasie kompaktowej do 210 KM oferowanym z dwusprzęgłową przekładnią.

Optycznie charakteryzują ten kabriolet typowe cechy GTI. Na zewnątrz jest to między innymi osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu z czerwonym obramowaniem i emblematem GTI, przedni zderzak GTI, nowy tylny dyfuzor, chromowane końcówki rur wydechowych, diodowe światła tylne, poszerzone progi i seryjne, 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Denver.

We wnętrzu o przynależności do rodziny GTI świadczy klasyczna tapicerka w kratę z tkaniny Jacky na sportowych siedzeniach.

Składany, miękki dach Golfa Cabriolet przystosowany konstrukcyjnie do dużych prędkości, mógł zostać przeniesiony w stosunku 1:1 na GTI. Seryjnie jest on otwierany i zamykany elektro-hydraulicznie i potrzebuje na otwarcie tylko 9 sekund.

Dach może być otwierany także podczas jazdy do prędkości 30 km/h.

O optymalną ochronę wszystkich pasażerów w nowym Golfie GTI Cabriolet dbają wysuwające się w ułamku sekundy pałąki zabezpieczające, wzmocniona rama przedniej szyby oraz liczne modyfikacje struktury auta (podłoga, boki, progi, tylna ściana, drzwi).

Bezpieczeństwo optymalizują czołowe i boczne poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową, poduszka chroniąca kolana kierowcy oraz ESP.

Ponadto GTI Cabriolet jest wyposażony seryjnie w elektroniczną poprzeczną blokadę mechanizmu różnicowego (XDS), która poprawia dynamikę i bezpieczeństwo podczas przyspieszania na zakrętach.

We wnętrzu nowego Golfa GTI Cabriolet z zamkniętym dachem jest niezwykle cicho. Słychać tylko głębokie brzmienie silnika. Golf GTI Cabriolet oferuje najprzestronniejsze wnętrze w swojej klasie i dzięki miękkiemu dachowi, który po złożeniu nie zajmuje miejsca w bagażniku, 250 litrów pojemności bagażnika.

Możliwe jest także złożenie dzielonego oparcia tylnej kanapy, co znacznie zwiększa jego pojemność.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama