/  /  / Golf VI
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf VI

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
DB2008AU00913_S.jpg
© Volkswagen
DB2008AU00913_S.jpgDB2008AU00840_S.jpgDB2008AU00841_S.jpgDB2008AU00842_S.jpgDB2008AU00843_S.jpgDB2008AU00844_S.jpgDB2008AU00845_S.jpgDB2008AU00846_S.jpgDB2008AU00847_S.jpgDB2008AU00848_S.jpgDB2008AU00849_S.jpgDB2008AU00850_S.jpgDB2008AU00851_S.jpgDB2008AU00852_S.jpgDB2008AU00853_S.jpgDB2008AU00854_S.jpgDB2008AU00855_S.jpgDB2008AU00856_S.jpgDB2008AU00857_S.jpgDB2008AU00858_S.jpgDB2008AU00859_S.jpgDB2008AU00860_S.jpgDB2008AU00861_S.jpgDB2008AU00862_S.jpgDB2008AU00863_S.jpgDB2008AU00864_S.jpgDB2008AU00865_S.jpgDB2008AU00866_S.jpgDB2008AU00867_S.jpgDB2008AU00868_S.jpgDB2008AU00869_S.jpgDB2008AU00870_S.jpgDB2008AU00871_S.jpgDB2008AU00872_S.jpgDB2008AU00873_S.jpgDB2008AU00874_S.jpgDB2008AU00875_S.jpgDB2008AU00876_S.jpgDB2008AU00877_S.jpgDB2008AU00878_S.jpgDB2008AU00879_S.jpgDB2008AU00880_S.jpgDB2008AU00881_S.jpgDB2008AU00882_S.jpgDB2008AU00883_S.jpgDB2008AU00884_S.jpgDB2008AU00892_S.jpgDB2008AU00893_S.jpgDB2008AU00894_S.jpgDB2008AU00903_S.jpgDB2008AU00904_S.jpgDB2008AU00905_S.jpgDB2008AU00906_S.jpgDB2008AU00907_S_klima.jpgDB2008AU00908_S.jpgDB2008AU00909_S_poduszki.jpgDB2008AU00910_S.jpgDB2008AU00911_S.jpgDB2008AU00912_S.jpgbagażnik.JPGdeska bok.JPGdeska k.JPGdeska pas.JPGdeska.JPGdrzwi kierowcy.JPGel szyby.JPGfotel kierowcy.JPGkanapa tył.JPGklamka p.JPGklamka t.JPGklimatyzacja.JPGkomputer.JPGkoło.JPGlampa p.JPGlampa tył.JPGlewy bok.JPGlewy przód.JPGlewy tył.JPGlusterko bok.JPGlusterko wsteczne.JPGosłona pas.JPGpas.JPGpodłokietnik p.JPGpodłokietnik t.JPGprawy bok.JPGprawy przód.JPGprawy tył.JPGprzeciwmgielne.JPGprzód.JPGradio RCD 310.JPGregulacja wysokości kierownicy.JPGschowek pasażera.JPGsilnik.JPGskrzynia biegów.JPGtył.JPGwlew paliwa.JPGwlot powietrza.JPGzagłówek fot kier.JPGzderzak p.JPGzderzak t.JPGzegary.JPGVolkswagen Golf VIVolkswagen Golf GTI - 6 generacjaVolkswagen Golf GTI - 6 generacjaVolkswagen Golf GTI - 6 generacjaVolkswagen Golf GTI - 6 generacjaVolkswagen Golf GTI - 6 generacjaVolkswagen Golf GTI - 6 generacjaVolkswagen Golf GTI - 6 generacjaVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTI
Volkswagen Golf to najbardziej popularny samochód niemieckiego producenta. Model ten zastąpić miał na rynku legendarnego Garbusa i przez wielu uważany jest za protoplastę pojazdów kompaktowych. Zaliczany jest on do klasy niższej-średniej (segment C). Nazwa auta została zapożyczona od nazwy prądu morskiego Golfsztrom. Samochód ten zadebiutował w roku 1974 i od tego czasu do roku 2008 wyprodukowano ponad 26 milionów egzemplarzy, co jest drugim skumulowanym wynikiem na świecie. Ciekawostką jest fakt, że generacja nr 1 tego auta była produkowana aż przez 35 lat, a ostatnie pojazdy tej odmiany zjechały z linii produkcyjnych zakładów w RPA w listopadzie 2009 roku. Szósta już generacja Golfa została zaprezentowana po raz pierwszy podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2008 roku. Auto zostało zbudowane na tej samej płycie podłogowej co poprzednik, przez co wymiary obu generacji są do siebie zbliżone. Długość została zmniejszono o 5 mm i wynosi 4199 mm, szerokość z kolei wzrosła o 20 mm i osiągnęła poziom 1779 mm. Na podobnym poziomie pozostawiono również wysokość, która wynosi 1479 mm. Jedynie wersja nadwoziowa kombi (Variant) znacznie różni się wymiarami od standardu. Jej długość jest większa o 33,5 cm, szerokość tylko o 0,5 cm, zaś wysokość o 2,5 cm. Jako opcja w Golfie szóstej generacji występuje adaptacyjne zawieszenie DCC, które monitoruje pracę zawieszenia i odpowiednio zmienia charakterystykę amortyzatorów. Jednocześnie kierowca może dostosować zawieszenie do własnych potrzeb wybierając jeden z trzech trybów pracy. Model ten produkowany jest w macierzystym zakładzie w Wolfsburgu w Niemczech, Puebla w Meksyku, Uitenhage w RPA oraz w Sarajewie w Bośni.

Volkswagen Golf dostępny jest w trzech wersjach nadwozia, którymi są 3- i 5-drzwiowy hatchback, a także 5-drzwiowe kombi (Variant). Wszystkie one zachowują taki sam styl przedniej części, który jest ewolucyjnym rozwinięciem koncepcji znanej z poprzednika. Mimo swojego bardzo stonowanego wyglądu od samego początku można rozpoznać co to za auto, a to dzięki jego indywidualności. Główne zmiany jakie zaszły nadały Golfowi bardziej dynamicznego kształtu nawiązującego do sportowego Sirocco. Podkreślają to również przetłoczenia w linii bocznej. Eleganckiego charakteru dodają z kolei duże tylne, poziome światła oraz grill z chromowaną obwódką (nie występuje ona jedynie w wersji Variant).

W 2011 roku Volkswagen zdecydował się na wypuszczenie limitowanej edycji z okazji 35 rocznicy  rozpoczęcia produkcji tego modelu. Jubileuszowy model Golfa o oznaczeniu GTI R35, napędzany jest przez 2 litrową, doładowaną jednostkę o mocy 235 KM (25 KM więcej niż standardowa wersja).

O bezpieczeństwo podróżujących dba nie tylko bardziej wytrzymałe podwozie, ale również dostępne w standardzie poduszki czołowe i boczne kierowcy oraz pasażera, poduszka kolanowa kierowcy, a także kurtyny powietrzne. W każdej wersji znajduje się również system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD oraz układy kontroli trakcji ASR i MSR. Za dopłatą dostępny pozostaje jedynie system stabilizacji toru jazdy ESP. W testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP model ten otrzymał maksymalną ilość 5 gwiazdek. Bezpieczeństwo dorosłych ocenione zostało aż na 97%, dziecka na 84%, pieszego na 61%, zaś wspomaganie bezpieczeństwa na 71%.

Głównymi konkurentami VW Golfa są Ford Focus, Opel Astra, Hyundai i30, Citroen C4, Kia Cee’d, Renault Megane, Skoda Octavia, Toyota Auris, Peugeot 308 oraz Fiat Bravo.

 

Golf VI najczęściej porównywany z

Reklama