/  /  /  /  / Polska: Toyota i Ford Focus, liderzy rankingu flotowego
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf V

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Polska: Toyota i Ford Focus, liderzy rankingu flotowego

IBRM Samar| CEP|(2009-02-06 11:59)
006.jpg
© Toyota
006.jpgnull

Według danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów, w 2008 roku firmy zarejestrowały o 8% więcej nowych samochodów osobowych niż w 2007 roku. Jednak w ciągu roku ich udział zmniejszył się o 3 punkty procentowe i na koniec grudnia wyniósł 46,2%.

W 2008 roku firmy zarejestrowały  145 638 nowych samochodów osobowych, o 7,98% więcej niż w 2007 roku. Pomimo wzrostu rejestracji, ich udział w rejestracjach ogółem zmniejszył się z 49,2 do 46,2%. Najlepszym miesiącem okazał się kwiecień, kiedy zanotowano 15 378 takich rejestracji (51,7% udziału). Najgorszy okazał się styczeń -  10 805 rejestracji (35,7% udziału). Prawie co trzeci samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest własnością firmy leasingowej lub wynajmu długoterminowego. W ubiegłym roku takie podmioty zarejestrowały 100 033 auta, odnotowując blisko 15% wzrost w stosunku do 2007 roku. Ich udział w rejestracjach flotowych wyniósł 68,7%, a w rejestracjach ogółem 31,7%.

Najpopularniejszą marką wśród klientów instytucjonalnych była Toyota - 17 476 rejestracji stanowi 12% udziału w rynku. Po niej uplasowały się Ford (16 163 sztuki) oraz Skoda (15 438 sztuk, które również zdobyły ponad 10-procentowy udział w rynku, odpowiednio 11,1 oraz 10,6%. Spośród marek czołowej 15 rankingu, największy wzrost rejestracji flotowych zanotowało Audi (+57%), a największy spadek Peugeot (-11,6%). Warto zwrócić uwagę na duże osiągniecie Forda, który w ubiegłym roku zajmował czwartą lokatę, ale dzięki wzrostowi na poziomie 16,5% awansował o dwie pozycje. Istotny jest fakt, że w przypadku tej marki blisko 70% wszystkich rejestracji stanowią właśnie rejestracje na firmy. Najlepszą piętnastkę podobnie jak przed rokiem, zamykają dwie marki Premium - Volvo (3 050 sztuk) i Mercedes (2 902 sztuki). Zaprezentowana 15 firm posiada łącznie 87,4% udział w sprzedaży flotowej.

Ford Focus był najchętniej kupowanym modelem osobowym przez firmy w 2008 roku (8 059 sztuk), wyprzedzając w ciągu 12 m-cy Skodę Octavię (7 825 sztuk) oraz Opla Astrę (7 451 sztuk), który był liderem analogicznego zestawienia na koniec 2007 roku. Kolejne pozycję zajęli przedstawiciele segmentu B – Skoda Fabia (5 722 sztuki) i Toyota Yaris (5 340 sztuk). W czołowej 10 rankingu znalazły się cztery modele klasy średniej, które przeważnie wybierane są przez kadrę menadżerską.  Osoby na takim stanowisku najczęściej decydowały się na kupno VW Passata (4 946 sztuk) oraz Forda Mondeo (4 776 sztuk), a w mniejszym stopniu na Toyotę Avensis (2 893 sztuki) czy Opla Vectrę (2 889 sztuk). Pojazdy wymienione w tabeli mają ponad 45-procentowy udział w rejestracjach firmowych. Należy zauważyć, że w prezentowanym zestawieniu nie znalazł się żaden przedstawiciel marki Renault.

Autor: Michał Hadyś

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama