/  /  /  /  / Historia Volkswagena Golfa (część piąta)
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf V

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Historia Volkswagena Golfa (część piąta)

Kulczyk Tradex|(2008-12-15 11:52)
DB2008AU00861_S.jpg
© Volkswagen
DB2008AU00861_S.jpgZdjęcie 1088637134.jpgnull

W związku z premierą handlową Volkswagena Golfa nowej generacji kontynuujemy serię artykułów poświęconych historii najlepiej sprzedającego się obecnie auta na rynku europejskim. Dziś prezentacja Golfa V (lata 2003-2008).

W 2003 roku odbyła się premiera Golfa piątej generacji. Będąc od niemal 30 lat najchętniej kupowanym samochodem w Niemczech i najczęściej wybieranym modelem Volkswagena na świecie Golf V kontynuował drogę wyznaczoną przez poprzednie modele.

Zmieniony został design samochodu, od nowa opracowano przód, zoptymalizowano auto pod względem aerodynamicznym. Uwagę zwracają „zaostrzone“ wyraźnie w kierunku środka pojazdu podwójne, okrągłe reflektory z ustawionymi poziomo kierunkowskazami. Typowe dla marki Volkswagen są okrągłe światła tylne o podwójnym układzie, umieszczone do połowy w tylnej klapie. Duża szyba tylna zapewnia nie tylko dobrą widoczność, ale jest również istotnym elementem stylistycznym podkreślającym elegancję sylwetki.

Inżynierowie Volkswagena nie zapomnieli o innowacjach. W Golfie V po raz pierwszy został zastosowany silnik TSI, który łączy w sobie dużą moc z małą pojemnością. Ta kompaktowa jednostka napędowa jest wyjątkowo oszczędna, a jednocześnie bardzo dynamiczna.

W kwestii technicznej można śmiało powiedzieć, że połączenie kompresora i turbosprężarki w silnikach TSI jest dotychczas czymś wyjątkowym. Plusem tego silnika jest również niska emisja CO2.

Kolejną innowacją była zastosowana po raz pierwszy w Golfie dwusprzęgłowa skrzynia DSG. Przekładnia ta zaoferowała nieosiągalny wcześniej komfort zmiany biegów, zniesione zostały wyraźne dotychczas granice między przekładnią automatyczną i manualną, a dynamika jazdy osiągnęła nadzwyczajny poziom. W 4 lata sprzedano ponad milion samochodów ze skrzynią DSG co jest niewątpliwie dużym sukcesem tego projektu.

W 2005 roku do sprzedaży trafił najmocniejszy silnik w historii seryjnie produkowanych Golfów. Model R32 wyposażony jest w wolnossący, sześciocylindrowy silnik o pojemności 3200 cm3. Moc maksymalna to 250KM, a prędkość 250km/h. W 2007 roku wyprodukowano dwudziestopięciomilionowego Golfa.

Najważniejsze daty:
- rok 2003    
debiut Golfa piątej generacji
- rok 2004    
debiut Golfa GTI
- rok 2005    
premiera Golfa Plus na targach samochodowych w Genewie (marzec)
rozpoczęcie sprzedaży Golfa R32 drugiej generacji z najmocniejszym silnikiem w historii seryjnie produkowanych Golfów
- rok 2006    
debiut Golfa Plus Cross w Paryżu (październik)
- rok 2007    
premiera Golfa Variant trzeciej generacji (lipiec)
              
Co dalej?
Podczas Salonu Samochodowego Paryż 2008 po raz pierwszy zaprezentowano publiczności Golfa szóstej generacji. Samochód zaprojektowany przez Waltera De Silvę nawiązuje do swoich poprzedników. Czysty design i muskularna bryła nowego Golfa ukazują drogę jaką będzie podążał Volkswagen w przyszłości. Podobnie jak 34 lata temu tak i dziś Golf VI na nowo definiuje standardy w segmencie.

Model ten jest najlepszym Golfem wszechczasów. Innowacyjne skrzynie biegów i silniki, które już teraz spełniają normę Euro5, pozwalają obniżyć zużycie paliwa nawet o 28% w porównaniu z poprzednikiem. Systemy wspomagające, takie jak aktywny tempomat (ACC), adaptacyjne zawieszenie (DCC) oraz asystent parkowania wprowadzają do klasy Golfa najnowsze technologie opracowane przez koncern.

Biorąc pod uwagę powyższe fakty oraz historię modelu możemy się spodziewać kolejnych milionów sprzedanych golfów i miliony zadowolonych kierowców.

Na podsumowanie dorobku Golfa VI przyjdzie jeszcze czas ...
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama