/  /  /  /  / Nowy Volkswagen Tiguan z bliska
Volkswagen Crafter

Volkswagen Crafter GP

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / VanŚrednie dostawcze / Podwozie
Cena102 439 zł - 147 026 zł (aktualizacja: 2016-01-01)96 011 zł - 131 401 zł (aktualizacja: 2016-01-01)
Emisja CO2213 g/km - 231 g/km203 g/km - 229 g/km
Żużycie paliwa8,1 L/100km - 8,8 L/100km7,0 L/100km - 8,7 L/100km
 

Nowy Volkswagen Tiguan z bliska

Producent|
null
© Volkswagen
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Najpopularniejszy niemiecki SUV został udoskonalony. Podczas salonu genewskiego swoją światową premierę ma nowy Tiguan.

Podczas Genewskiego Salonu Samochodowego swoją światową premierę ma nowy Tiguan. Ten SUV jest teraz, bezpieczniejszy, oszczędniejszy i bardziej komfortowy.

Tiguan, nadal jako jedyny samochód w swojej klasie, może być zamawiany w wersji przeznaczonej przede wszystkim do poruszania się po drogach miejskich lub w wersji specjalnie dostosowanej do jazdy po bezdrożach. Ta druga jest dostępna także z najwyższym wariantem wyposażenia, tak jak wersja onroad i nosi nazwę Track&Style. Ponadto wszystkie wersje wyposażenia są teraz bogatsze.

Spektrum wyposażenia wzbogacają nowe systemy wspierające kierowcę, takie jak zaprezentowany po raz pierwszy w europejskim Passacie system rozpoznający zmęczenie kierowcy, systemy regulacji świateł drogowych opierające swoje działanie na kamerze – Light Assist (dla reflektorów H7) i Dynamic Light Assist (dla reflektorów bi-ksenonowych) oraz system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu Lane Assist. Nowością w Tiguanie jest także elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS.

Udoskonalony VW Tiguan pojawi się na rynku w sierpniu.

Gama jednostek silnikowych
Trzy z siedmiu oferowanych w Europie silników (wszystkie czterocylindrowe z bezpośrednim wtryskiem) są nowością w ofercie Tiguana. Cztery silniki benzynowe (TSI) uzyskują moc między 122 KM a 210 KM. Moc silników wysokoprężnych (TDI) waha się od 110 KM do 170 KM.

Dla nowego Tiguana dostępna jest jako opcja 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG): to jedna z najefektywniejszych przekładni automatycznych na świecie.

Wszystkie egzemplarze Tiguana z BlueMotion Technology dysponują systemem Start-Stop i trybem rekuperacji. Dzięki nim wartości spalania nowego SUV-a wyraźnie się zmniejszyły (nawet o 0,7 l/100 km).

Jak podkreśla producent, napędzany na przednią oś, jak i z napędem na wszystkie koła (4Motion), Tiguan jest jednym z najoszczędniejszych SUV-ów na świecie.

Poniżej zestawienie wszystkich debiutujących w 2011 roku wersji napędów
- napęd na przednią oś:
1.4 TSI – 90 kW/122 KM (6-biegowa przekładnia)
1.4 TSI – 118 kW/160 KM (6-biegowa przekładnia)
2.0 TDI – 81 kW/110 KM (6-biegowa przekładnia)
2.0 TDI – 103 kW/140 KM (6-biegowa przekładnia)
- napęd na wszystkie koła/4Motion:
1.4 TSI – 118 kW/160 KM (6-biegowa przekładnia)
2.0 TSI – 132 kW/180 KM (6-biegowa przekładnia, opcjonalnie 7-biegowa DSG)
2.0 TSI – 155 kW/210 KM (6-biegowa przekładnia, opcjonalnie 7-biegowa DSG)
2.0 TDI – 81 kW/110 KM (6-biegowa przekładnia, opcjonalnie 7-biegowa DSG)
2.0 TDI – 103 kW/140 KM (6-biegowa przekładnia, opcjonalnie 6-biegowa DSG, BMT)
2.0 TDI – 125 kW/170 KM (6-biegowa przekładnia)

Design nowego Tiguana
Od debiutu jesienią 2007 roku sprzedanych zostało ponad 572 000 sztuk Tiguana na wszystkich pięciu kontynentach. Nie ulega wątpliwości, że ten SUV zawdzięcza swój światowy sukces z jednej strony swoim właściwościom technicznym i oszczędności, jednocześnie jednak trafia w gusty klientów swoją wyjątkową i ponadczasową stylistyką.

Volkswagen udoskonalił prowadzenie linii Tiguana i zmienił przede wszystkim przednią i tylną część nadwozia, dostosowując ją do aktualnego DNA designu Volkswagena.

Przód nadwozia
Nowy Tiguan będzie wciąż dostępny w dwóch wersjach, z różnymi kątami natarcia i zejścia. Podczas gdy klasyczny wariant z kątem natarcia 18 stopni jest przystosowany raczej do „miejskiej dżungli”, Tiguan z kątem natarcia 28 stopni nadaje się także do jazdy w trudnym terenie. Bardziej niż wcześniej widoczne jest zróżnicowanie między tymi dwoma modelami.

Zgodnie z DNA designu Volkswagena w przedniej części nadwozia dominują poziome linie. Reflektory i osłona chłodnicy stanowią jedną całość. Podobnie jak w Touaregu, osłonę chłodnicy zdobią dwie podwójne chromowane listwy. Interesujące są opcjonalne podwójne reflektory z maskowanymi stałymi światłami drogowymi (H7: Light Assist lub bi-ksenonowe: Dynamic Light Assist). Seryjne światła do jazdy w dzień, w wersji z ksenonami to 14 diod wbudowanych w reflektory. Zupełnie nowy kształt otrzymał także zderzak lakierowany w kolorze nadwozia.

Sportowy wariant onroad oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia Trend&Fun (wersja podstawowa) oraz Sport&Style. Poniżej lakierowanej płaszczyzny poziomej zderzaka na środku znajduje się szeroka kratownica, a po bokach dwa mniejsze otwory reflektorów przeciwmgielnych. Całość jest zakończona od dołu masywnym, czarnym spojlerem.

Mocna wersja offroad jest oferowana ze znanym z poprzednika wyposażeniem Track&Field (model podstawowy) oraz po raz pierwszy z nowym, bogatszym wariantem Track&Style. Z kątem natarcia 28 stopni Tiguan sprosta trudnym wyzwaniom, jakie mogą go spotkać poza utwardzonymi drogami. Pod jeszcze masywniejszym, również nowym zderzakiem znajduje się osłona chroniąca układ napędowy przed uderzeniami o przeszkody. Ze względu na tę osłonę, środkowy wlot powietrza jest optycznie bardzo płaski. Po bokach zderzaka zamontowano reflektory przeciwmgielne, w sposób chroniący je przed uszkodzeniem.

Tył nadwozia
Wszystkie Volkswageny można rozpoznać na pierwszy rzut oka po niepowtarzalnych tylnych światłach. Grafika świateł nowego Tiguana z podwójnymi elementami w kształcie litery L nawiązuje do świateł Touarega. Dzięki dolnemu ograniczeniu tylnych świateł powstaje w obrębie słupków C nowy, jeszcze bardziej czysty design, który znacznie zwiększa estetykę tyłu nadwozia.

Sylwetka
Także patrząc z boku dostrzeżemy dominującą czystość i siłę kształtów – solidnie obudowane nadkola, linia okien, charakterystyczne płaszczyzny drzwi i błotników oraz – typowe dla Volkswagena – niepowtarzalne słupki C. Oferta kół ze stopu metali lekkich także odróżnia nowego Tiguana od jego poprzednika.

Linie wyposażenia
Wraz z nowym Tiguanem Volkswagen wprowadził nową strukturę linii wyposażenia i spektrum napędów. Wcześniej oferowane były trzy linie wyposażenia – teraz są cztery. Zgodnie z życzeniami wielu klientów Tiguana, także wersję offroad, rozpoznawalną po bardziej przystosowanym do jazdy w terenie przodzie, będzie można zamówić z wyższą wersją wyposażenia (Track&Style). Dostępne będą zatem dwie wersje wariantu przeznaczonego głównie do jazdy po drogach: Trend&Fun (wersja podstawowa) i Sport&Style oraz dwie linie Tiguana typowo terenowego Track&Field (wersja podstawowa) i Track&Style.

Tiguan Trend&Fun
Już w wersji Trend&Fun wyposażenie spełnia wymagania znacznie wykraczające poza podstawowe wymagania stawiane samochodom. Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, oczywiście także ten Volkswagen posiada elektroniczny system kontroli stabilności toru jazdy ESP, sześć poduszek powietrznych, sygnalizację zapięcia pasów oraz mocowania dla fotelików dziecięcych Isofix. Jako opcja dostępne są zagłówki kierowcy i pasażera z regulowaną nie tylko wysokością, lecz również odległością od głowy. Ważny dla SUV-a mogącego holować przyczepę o masie do 2500 kilogramów jest seryjny ESP z funkcją stabilizacji przyczepy (w samochodach z hakiem holowniczym). Nowością dla Tiguana Trend&Fun są światła do jazdy w dzień. Ponadto, jak już wspomniano, wszystkie modele z BlueMotion Technology posiadają systemy Start-Stop i rekuperacji.

Takie elementy wyposażenia jak klimatyzacja (Climatic), nowa tapicerka z tkaniny Pakata, przednie fotele z regulacją wysokości, nowe osłony wokół wlotów wentylacji (w kolorze Dark Rhodium), elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, elektrycznie otwierane okna i elektrycznie ustawiane lusterka zewnętrzne, komputer pokładowy Plus (m.in. funkcja komputera pokładowego) czy też sprzęt audio RCD 210 z czterema głośnikami i odtwarzaczem CD/MP3 czynią wersję podstawową wersją, której nie można nic zarzucić.

Tiguan Track&Field
Osoby, które zdecydują się na Tiguana w wersji z kątem natarcia 28 stopni, otrzymają opcję wyposażenia Track&Field – odpowiednik Trend&Fun. Obie wersje są w szerokim zakresie identyczne, z zewnątrz różnią się jednak detalami związanymi z terenowym charakterem auta. Ponadto w Tiguanie Track&Field, dostępny jest także tryb offroad, który po wciśnięciu przycisku aktywuje cały szereg systemów wspierających kierowcę i zwiększających bezpieczeństwo jazdy po bezdrożach. Obejmuje on między innymi kompas, system ułatwiający ruszanie pod górę i ABS plus. Ten ostatni na luźnym podłożu pracuje z inną częstotliwością impulsów i może skrócić drogę hamowania, na przykład na szutrowej nawierzchni. Ważny jest też wskaźnik ciśnienia powietrza w oponach, przydatny zarówno na drodze, jak i w terenie.

Tiguan Sport&Style i Track&Style
Obie najwyższe wersje nowego Tiguana, z wyjątkiem programu jazdy offroad w wariancie Track&Style oraz różnych przednich części nadwozia, mają prawie wszystkie elementy wyposażenia takie same. W Tiguanie Sport&Style wyposażenie zostało znacznie rozszerzone w porównaniu z poprzednikiem (dla nowej wersji Track&Style wszystkie zmiany wyposażenia zostały odpowiednio zaadaptowane).

Dodatkowo w porównaniu z wersją podstawową, oba te warianty wyposażenia obejmują seryjnie takie elementy, jak otoczone chromowanymi pierścieniami reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, chromowane aplikacje w progach, nowe tkaniny przednich i tylnych siedzeń, listwy dekoracyjne w drzwiach, mocniejszy system audio RCD 310 z ośmioma głośnikami, złącze AUX-IN, komputer pokładowy Premium, automatyczne włączanie świateł drogowych (wraz z funkcją Coming Home / Leaving Home), czujnik deszczu i automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne, oświetlenie przestrzeni wokół nóg oraz – zastosowany po raz pierwszy w nowym Passacie – system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Ponadto dostępne są nowe 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Philadelphia.

Z wyposażenia poprzednika przejęta została między innymi przednia konsola środkowa ze składanym i regulowanym na wysokość podłokietnikiem, pochylane oparcie prawego fotela, szuflady pod przednimi fotelami, kieszenie i składane stoliki na tylnych częściach oparć przednich siedzeń oraz kierownica i dźwignia zmiany biegów obszyte skórą.

Volkswagen R GmbH opracował ponadto wyjątkowo szlachetne elementy wyposażenia, między innymi skórzaną tapicerkę ze skóry Nappa (odcień czerwony Almadin) z funkcją Cool-Leather (mniejsze nagrzewanie latem) wraz ze sportowymi siedzeniami, a także 19-calowe obręcze Savannah i elementy poszerzające nadkola.

Systemy wspierające kierowcę
W dziedzinie czynnego i biernego bezpieczeństwa samochodów w ostatnich kilkudziesięciu latach dokonał się ogromny postęp. Teraz bezpieczeństwo i komfort jeszcze bardziej poprawiają „inteligentne“ systemy wspierające kierowcę. Tiguan dysponuje zatem całym zestawem tego rodzaju systemów, które można spotkać także w innych, nowych Volkswagenach takich jak Passat, Touran czy Sharan. Należą do nich na przykład systemy automatycznie włączanych świateł drogowych Light Assist i Dynamic Light Assist, system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu Lane Assist oraz najnowsza generacja układu pomagającego przy parkowaniu Park Assist.

Ponieważ w zależności od budżetu i priorytetów, klient musi sam zadecydować, które z tych systemów wybrać, są one z reguły dostępne jako opcja. Jednak, jak już wspomniano wyżej, w przypadku Tiguana Sport&Style i Tiguana Track&Style system rozpoznający zmęczenie kierowcy należy do wyposażenia podstawowego. Natomiast najnowocześniejsze technologie poprawiające komfort, takie jak udoskonalony system uruchamiania silnika i zamykania auta Keyless Access stanowią pomost do wyższej klasy SUV-ów.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama