/  /  / Crafter GP
Volkswagen Crafter

Volkswagen Crafter GP

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / VanŚrednie dostawcze / Podwozie
Cena102 439 zł - 147 026 zł (aktualizacja: 2016-01-01)96 011 zł - 131 401 zł (aktualizacja: 2016-01-01)
Emisja CO2213 g/km - 231 g/km203 g/km - 229 g/km
Żużycie paliwa8,1 L/100km - 8,8 L/100km7,0 L/100km - 8,7 L/100km
 
Volkswagen Crafter GP
© Volkswagen
Volkswagen Crafter GPVolkswagen Crafter GPVolkswagen Crafter GPVolkswagen Crafter GPVolkswagen Crafter GPVolkswagen Crafter GP
Volkswagen Crafter GP to największy pojazd użytkowy w całej gamie niemieckiego producenta. Zaliczany jest on do średnich samochodów dostawczych. Samochód zastąpił na rynku debiutującego w 2006 roku Volkswagena Craftera. Obecna, jak i poprzednie ewolucja Volkswagena Craftera powstała przy współpracy z Mercedesem, czego wynikiem jest bliźniacza konstrukcja Mercedesa- Sprinter. Produkcja Volkswagena Craftera GP odbywa się w zakładach koncernu Daimler AG położonych w Dusseldorfie oraz Ludwigsfelde w Niemczech.
 
Volkswagen występuje w odmianach dopuszczalnej masy całkowitej od 3,5 do 5 ton. Posiadać może również trzy rozstawy osi od 3,25 metra, przez 3,66 metra do 4,35 metra, a w przypadku tej ostatniej opcji można wybrać również przedłużenie zwisu tylnego, dzięki czemu pojawia się czwarty wariant długości. Długość nadwozia waha się więc w granicach od 5,24 do nawet 7,34 metra. Dodatkowo niektóre odmiany mogą występować z dachem niskim , wysokim oraz superwysokim. W zależności od tych wszystkich wariantów kształtują się również możliwości przewozowe. W najmniejszych wersjach rozpoczyna się ona 7,5 m3, a w największych osiąga ona pojemność nawet 17 m3.  Dostęp do przestrzeni ładunkowej ułatwiony jest dzięki zastosowaniu bocznych przesuwanych drzwi, w których zmieścić można europaletę.

Gama jednostek napędowych opiera się na 2 litrowym dieslu, który oferowany jest w trzech wariantach mocy. Najsłabszy  dysponuje 109KM, mocniejszy 136KM, a topowa wersja- 164KM.

Volkswagen Crafter GP występuje w trzech wersjach nadwozia, którymi są 4-drzwiowy furgon oraz 2- i 4-drzwiowe podwozie do zabudowy. Mogą one występować w różnych rozstawach osi. Stylistyka przedniej części auta jest dość awangardowa jak na samochód dostawczy. Główną cechą charakterystyczną są duże, pionowe podwójne reflektory, pomiędzy którymi umieszczono trapezowy grill z czterema poprzeczkami. Na masce z kolei pojawiły się przetłoczenia w kształcie litery V. Z boku w oczy rzuca się szeroka listwa ochronna łącząca oba zderzaki oraz ukośna dolna krawędź bocznych okien. Tylna część przypomina jednak pudełko połączone kątami prostymi.

Wyposażenie w elementy zapewniające bezpieczeństwo bierne i czynne jest porównywalne z samochodami osobowymi. Co prawda w standardzie występuje tylko jedna poduszka powietrzna, przeznaczona dla kierowcy, ale oprócz tego mamy również system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania EBV, system wspomagania hamowania BAS, system stabilizacji toru jazdy ESP oraz układ przeciwpoślizgowy napędu ASR. Za dodatkową opłatą nabyć można poduszkę pasażera oraz poduszki boczne i kurtyny powietrzne. Model ten nie został poddany testom zderzeniowym organizacji EuroNCAP.

Konkurencję dla Volkswagena Craftera GP stanowi Iveco Daily, Fiat Ducato, Mercedes Sprinter, Citroen Jumper, Opel Movano, Peugeot Boxer, Renault Master oraz Ford Tansit.



 

Crafter GP najczęściej porównywany z

Reklama