/  /  /  /  / PREZENTACJA | Volkswagen CC 3.6 V6 4Motion (300 KM)
Volkswagen CC

Volkswagen CC

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Cena114 390 zł - 151 390 zł (aktualizacja: 2016-04-08)
Emisja CO2118 g/km - 133 g/km
Żużycie paliwa4,5 L/100km - 5,7 L/100km
 

PREZENTACJA | Volkswagen CC 3.6 V6 4Motion (300 KM)

IBRM Samar|
Volkswagen CC 2012
© IBRM Samar
Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012

Jeden z najciekawszych Volkswagenów ostatnich lat - model CC - to auto z charakterem, łączące zalety coupe i eleganckiej limuzyny. Choć nie należy do tanich, zwłaszcza w topowej odmianie 3.6 V6 4Motion to jednak klientów na niego nie brakuje. W Polsce, szczególnie zainteresowaniem cieszy się wśród managerów firm i instytucji.

Volkswagen Passat CC (obecnie nazywa się krócej: CC) produkowany jest od 2008 roku. Model z przydomkiem CC został wprowadzony jako kolejna – obok limuzyny i kombi Variant – wersja nadwoziowa Passata. Bazujący na jego szóstej generacji (ta sama płyta podłogowa, podobna gama silników i większość tych samych podzespołów) pojazd obecnie jest odrębnym, wyżej pozycjonowanym przez producenta modelem. Nazwę skrócono do dwóch liter „CC” (od Comfort Coupe). Choć oczywiście nadal należy do tego samego segmentu co Passat, to jednak producent  plasuje go pomiędzy Passatem, a luksusowym Phaetonem. Jest to uzasadnione tym, że CC oferowany jest z mocniejszymi silnikami, ma nieco większe nadwozie i jest lepiej wyposażony od modelu, na którym bazuje.  

Można być niemal pewnym, że przyszłe generacje CC będą jeszcze mocniej różnić się od Passata, będą jeszcze większe i zyskają szerszą specyfikację. Niemcy mają duże doświadczenie w produkcji różnych modeli zbudowanych z prawie tych samych „klocków”. Dobrym przykładem jest duża i obszerna Skoda Superb korzystająca z wydłużonej platformy, silników i podzespołów Passata.

W 2012 roku udający coupe model VW został poddany liftingowi (wtedy zmieniono jego nazwę, wyrzucając człon „Passat”).
Za projekt tego eleganckiego auta odpowiedzialny jest Klaus Bischoff, szef designerów Volkswagena.

Gdzie jest produkowany?
Volkswageny CC wyjeżdżają z fabryki w Emden w Niemczech. Na rynki azjatyckie trafiają z zakładów w Chinach, a sprzedawane w USA i Kanadzie montowane są w Meksyku.

Segment i konkurenci
Volkswagen CC jest przedstawicielem segmentu D i wśród popularnych marek nie ma bezpośredniego rywala. Dlatego często porównywany jest ze „śmietanką” tej klasy czyli de facto konkurentami Passata: Fordem Mondeo, Hondą Accord, Mazdą 6, Oplem Insignia, Skodą Superb czy Subaru Legacy.
Podobne „4-drzwiowe coupe” szykuje Ford, nowy model ma debiutować wraz z kolejną generacją Mondeo.

Kto kupuje prezentowany model?
Jak na dość wysoki poziom cen Volkswagen CC sprzedaje się w Polsce nadspodziewanie dobrze. W 2012 roku do firm trafiły 793 auta, a do klientów prywatnych 161. W tym roku firmy zakupiły (do końca maja) 308 samochodów, a klienci indywidualni nabyli 68 samochodów.  

Podstawowe informacje
Volkswagen CC to auto z nadwoziem typu fastback. W ostatnich latach przybyło limuzyn udających coupe, głównie marek premium (Mercedesy CLS i CLA, Audi A7, BMW 6 Gran Coupe). Natomiast wśród marek popularnych jedynym tego autem na rynku jest opisywany  tutaj Volkswagen CC.

W 2012 roku, przy okazji liftingu, model ten zyskał zmodernizowany pas przedni (nową chromowaną atrapę chłodnicy z poprzeczkami umieszczonymi między reflektorami bi-xenonowymi) i zmieniony tył (nowością są światła wykonane w technice LED oraz powiększony spojler). O ile zmiana tylnej części nadwozia wyszła na dobre, to przód zrobił się trochę ciężki optycznie. Jednak całość robi bardzo pozytywne wrażenie i chyba trudno w omawianym segmencie znaleźć drugie, równie ładne auto.

Szeroka, przysadzista sylwetka nadwozia prezentuje się wyjątkowo sportowo biorąc pod uwagę, że jest to samochód z dwoma parami drzwi. Volkswagen łączy zalety aut sportowych i eleganckich limuzyn. Ze względu na dość szybko opadającą linię dachu, brak ramek w drzwiach oraz typowe dla aut sportowych proporcje nadwozia CC przypomina samochody typu coupe. Jednak dzięki temu, że ma bardziej praktyczne nadwozie spodoba się również nabywcom potrzebującym wygodnej limuzyny nadającej się do przewiezienia 4-5 osób w komfortowych warunkach. CC może pełnić w firmach – jak rzadko który model w tym segmencie - rolę auta reprezentacyjnego. Być może właśnie dlatego w Polsce CC znajduje blisko pięć razy więcej klientów wśród nabywców „biznesowych” niż indywidualnych.

Passat w dziedzinie jakości jest wzorcem dla większości konkurentów, w kabinie CC użyto jeszcze lepszych materiałów wykończeniowych. Wysoką jakość widać gołym okiem. Kabina standardowo ma cztery miejsca siedzące, ale klient może zażyczyć sobie wersję pięciomiejscową. Z tyłu wydzielono dwa siedzenia, pomiędzy którymi jest zamykany schowek i szeroki podłokietnik. Natomiast z przodu w standardzie są fotele z sześciostopniową, elektryczną regulacją. W czasie liftingu nieliczne zmiany wprowadzono w kabinie. Przykładowo w kokpicie znalazł się analogowy zegar przypominający ten z luksusowego Phaetona. Nowy jest także panel systemu klimatyzacji automatycznej Climatronic.

Z racji wyższego poziomu cen CC uchodzi, szczególnie w naszym kraju, za model dość niszowy. Ponadto Volkswagen jest marką, która przez kilkadziesiąt lat wypracowała sobie bardzo dobry wizerunek. W rankingu producentów ADAC AutoMarkX firma zajmuje pierwsze miejsce wśród marek popularnych (masowych), to dodatkowy argument za zakupem CC.

Ponieważ CC jest limuzyną ze sportowym zacięciem, z gamy silników Passata przejęto tylko mocniejsze jednostki. Do napędu wykorzystano trzy silniki benzynowe i jednego diesla. Ich spektrum mocy wynosi od 140 do 300 KM. Z wybranymi silnikami oferowany jest napęd 4Motion. Samochód sprzedawany jest w jednej wersji wyposażeniowej, jednak możliwości jego doposażenia są imponujące jak na ten segment. Prezentowany topowy wariant CC z 300-konnym silnikiem 3.6 V6, napędem 4Motion i skrzynią DSG to prawdziwy wilk w owczej skórze.

Wymiary, masy i objętości
Wymiary nadwozia (4.802 x 1.855 x 1.417 mm) czynią CC jednym z największych aut na tle konkurentów (choć jeszcze większe są Mazda 6, Opel Insignia oraz Skoda Superb). Model VW jest dłuższy (+ 33 mm), szerszy (+ 35 mm) i niższy (- 53 mm) od Passata, co sprawia, że jego sylwetka jest bardziej sportowa. Rozstaw osi równy 2.711 mm jest mniejszy niż u głównych konkurentów.
Masa własna prezentowanego auta wynosi 1.629 kg, a ładowność przekracza nieznacznie pół tony.
Bagażnik ma 532 litry pojemności, wśród wymienionych rywali tylko Mondeo i Superb oraz bliźniaczy Passat oferują większy kufer.

Bezpieczeństwo
Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa wypada dobrze. W standardzie montowane są cztery poduszki powietrzne oraz nadokienne kurtyny powietrzne. Systemy elektroniczne, jak ESP, ASR, EDS, MSR, ABS oraz asystent siły hamowania także nie wymagają dopłaty. Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcja Auto-Hold i asystent podjazdu, a także reflektory bi-xenonowe (ze statycznym doświetlaniem zakrętów i dynamiczną regulacją zasięgu) również należą do wyposażenia standardowego. Seryjnie montowany jest też system sygnalizujący spadek ciśnienia w oponach.

Wszystkie wersje z silnikami o mocy większej niż 160 koni zostały wyposażone w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS, redukującą podsterowność.

Za dopłatą można otrzymać m.in. asystent zmiany pasa ruchu Side Assist oraz asystent toru jazdy Lane Assist a także poduszki boczne dla siedzących z tyłu.

Volkswagen CC nie został poddany crash-testom przez Euro NCAP, ale Passat na którym bazuje, uzyskał 5 gwiazdek i wysokie oceny cząstkowe.

Innowacje i cechy wyróżniające pojazd
W aucie znajduje się sporo nowoczesnej techniki. Z ważniejszych innowacji, które wyróżniają CC na tle rywali warto wymienić:System wspomagający parkowanie Park Assist. W celu obniżenia hałasu w kabinie szyby przednie oraz boczne zostały oklejone folią, która redukuje hałas dobiegający z zewnątrz o trzy decybele. Dodatkowo przednia szyba posiadająca folię wyciszającą, opcjonalnie może mieć podgrzewanie oraz specjalną powłokę odbijającą promieniowanie podczerwone. Łącznie szyba ta zawiera sześć warstw.
Wszystkie wersje z jednostkami o mocy od 177 KM wyposażono w adaptacyjne zawieszenie DCC. Do wyboru są trzy predefiniowane ustawienia - Comfort, Normal oraz Sport – które wybiera się przyciskiem na  konsoli.
Z kolei opcjonalny pakiet R-line nadaje autu jeszcze bardziej sportowego wyglądu.

Napęd

Dla VW CC przewidziano cztery silniki w łącznie pięciu wariantach mocy. Wszystkie rzędowe silniki czterocylindrowe z rodzin TSI i TDI posiadają turbodoładowanie. Jedyna wolnossąca i jednocześnie jedyna sześciocylindrowa jednostka w modelu CC ma typowy dla tej liczby cylindrów układ widlasty. Usytuowany poprzecznie 3.6-litrowy silnik benzynowy oferuje 300 KM i 350 Nm.

Napęd w CC przenoszony jest na przód lub z systemem 4Motion na obie osie. W tym modelu VW stosuje głównie 6-biegowe skrzynie (manualne lub automatyczne, dwusprzęgłowe DSG), jedynie wersja wyposażona w silnik 1.4 TSI może zostać opcjonalnie wyposażona w 7-stopniową DSG. Skrzynia DSG posiada funkcję swobodnego toczenia (wolnobieg). Gdy kierowca zdejmie nogę z gazu, silnik zostaje automatycznie odłączony od reszty napędu. Pozwala to zaoszczędzić do 0,5 litra paliwa na 100 km.

Z wybranymi silnikami, a w prezentowanej topowej odmianie w standardzie, oferowany jest napęd 4Motion ze sprzęgłem Haldex czwartej generacji. W normalnych warunkach napędzana jest oś przednia, a na tylną oś przekazywane jest tylko dziesięć procent momentu obrotowego. W razie potrzeby proporcje te mogą się nawet odwrócić. Napęd 4x4 oraz doskonała przekładnia DSG pozwoliły uzyskać imponujące osiągi. Topowy wariant CC przyspiesza do setki w czasie krótszym o 0,8 sekundy od usportowionej, 325-konnej Insignii OPC (również z napędem 4x4).

Każdy Volkswagen CC z silnikiem TDI lub TSI jest standardowo wyposażony w system rekuperacji, odzyskujący część energii powstałej podczas hamowania silnikiem. Modele z pakietem BlueMotion Technology dodatkowo posiadają układ start-stop.
Poniżej w zestawieniu przedstawiamy wersje z manualnymi skrzyniami biegów, wyjątkiem jest silnik 3.6 V6 oferowany tylko z DSG.

Silniki benzynowe – zestawienie podstawowych informacji:
1.4 o mocy 118 kW/ 160 KM. VW CC 1.4 TSI zużywa średnio 6,6 l/100 km benzyny (emisja CO2 wynosi 152 g/km). Pojazd osiąga maksymalnie 222 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,5 s.
2.0 o mocy 155 kW/ 210 KM. Auto spala w cyklu mieszanym 7,3 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 równa jest 169 g/km). Setkę samochód uzyskuje w 7,3 s, a prędkość maksymalna równa jest 240 km/h.

3.6 o mocy 220 kW/ 300 KM. Największa z oferowanych jednostek  benzynowych, widlasta „szóstka” zapewnia znakomite osiągi. Prezentowany topowy wariant rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,5 sekundy i osiąga maksymalnie 250 km/h. Zużycie w cyklu mieszanym dla najmocniejszego silnika wynosi 9,2 l/100 km (emisja CO2 wynosi 213 g/km).

Podstawowe dane dotyczące dostępnych benzynowych jednostek napędowych wykorzystywanych do napędu VW CC prezentowane są w Katalogu Modeli.

Silniki wysokoprężne – zestawienie podstawowych informacji:
2.0 o mocy 103 kW/ 140 KM. Słabszy wariant turbodiesla zapewnia dobre osiągi i jest przy tym oszczędny. CC 2.0 TDI zużywa w cyklu mieszanym 4,6 l/100 km ON (emisja CO2 wynosi 120 g/km). Samochód  przypominający coupe osiąga maksymalnie 214 km/h, a setkę uzyskuje w 9,8 s.

2.0 o mocy 130 kW/ 177 KM. Mocniejszy turbodiesel rozpędza auto  maksymalnie do 227 km/h, a sprint do setki zabiera mu 8,4 sekundy. Pojazd zużywa średnio 4,8 litra ON/100 km (emisja CO2 równa 125 g/km).

Podstawowe dane dotyczące dostępnych wysokoprężnych jednostek napędowych wykorzystywanych do napędu VW CC prezentowane są w Katalogu Modeli.

Grupa emisyjna
Emisja CO2 równa 213 g/km stawia CC 3.6 V6 4Motion w grupie emisyjnej F. Samochód w topowym wariancie zużywa w cyklu mieszanym 9,2 litra benzyny na 100 km, na trasie 7,1, a w mieście 12,7.

Koszty
Volkswagen CC nie należy do tanich, ale chyba nikt w przypadku tak atrakcyjnego auta nie spodziewa się niskich cen. Za bazową wersję (1.4 TSI/ 160 KM) trzeba zapłacić 108.190 zł. I właśnie tańsze warianty mają w Polsce największe szanse na znalezienie nabywców.

Prezentowaną, najdroższą wersję z 300-konnym silnikiem 3.6 V6 i napędem 4Motion wyceniono na 196.390 zł. To suma, za którą można kupić wiele dobrych aut. Prawie 200 tys. zł to z jednej strony bardzo dużo, z drugiej strony, gdy uwzględni się jakość wykonania, innowacyjną technikę czy dość niszowy charakter Volkswagena CC cena już tak nie odstrasza. Gdy zajrzymy do cenników Mazdy 6 (ceny do 154.700 zł), Skody Superb (do 178.150 zł) czy Subaru Legacy (do 168.507 zł) to konkurenci mimo słabszej specyfikacji nie są relatywnie dużo tańsi, a najbardziej zbliżony do CC Opel Insignia OPC jest nawet droższy (210.600 zł).

Robert Steinbarth
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama