/  /  /  /  / Prezentacja nowego Volkswagena CC w Czorsztynie
Volkswagen CC

Volkswagen CC

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Cena114 390 zł - 151 390 zł (aktualizacja: 2016-04-08)
Emisja CO2118 g/km - 133 g/km
Żużycie paliwa4,5 L/100km - 5,7 L/100km
 

Prezentacja nowego Volkswagena CC w Czorsztynie

Volkswagen CC 2012
© IBRM Samar
Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012Volkswagen CC 2012

W ostatnim tygodniu stycznia, w mroźnej scenerii czorsztyńskiego zamku odbyła się prezentacja Volkswagena CC. W zimowej aurze mieliśmy możliwość przetestowania wszystkich wersji tego modelu.

Pojawienie się Volkswagena Passata CC na rynku było odpowiedzią na coraz większe zainteresowanie klientów samochodami, które zapewniają zarówno komfort typowy dla limuzyn, jak i dynamikę znaną z samochodów sportowych. Sama nazwa (CC) sugerowałaby, ze mamy do czynienia z wersją coupe-cabrio, jednak w rzeczywistości nazwa jest skrótem od Comfort-Coupe. Od klasycznego coupe różni się z kolei tym, że wyposażony jest w czworo drzwi. Auto zaliczane jest do klasy średniej, czyli do segmentu D. Poprzednia generacja modelu zadebiutowała podczas salonu samochodowego w Detroit na początku 2008 roku.

Obecna generacja modelu zmienia oznaczenie na  CC, ma to na celu podkreślenie wyjątkowości samochodu i mocniejsze zaznaczenie jego niezależności od Passata. Jak podkreślają przedstawiciele VW, CC pozycjonowany jest pomiędzy Passatem a Phaetonem. Model ten produkowany jest w zakładach położonych w Emden w Niemczech. Volkswagen CC mierzy 4798 mm długości, 1821 mm szerokości,1414 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2711 mm.

Nowością jest zastosowanie systemu rekuperacji energii we wszystkich jednostkach napędowych, co zaowocowało spadkiem zużycia paliwa. Kolejną innowacją jest zastosowanie wolnobiegu, który pozwala na rozpięcie napędu w momencie gdy kierowca nie przyspiesza ani nie hamuje. Ponadto, Volkswagen CC został wyposażony w szereg systemów, które mają zapewniać wysoki poziom bezpieczeństwa biernego. Jednym z nich jest czujnik zmęczenia kierowcy, który wykrywa niewłaściwe, nerwowe ruchy kierownicy i w przypadku ich wykrycia, sugeruje kierowcy postój i chwilowy odpoczynek. Systemem który również dba o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, jest czujnik spadku ciśnienia w oponach. Kolejnymi są asystent pasa ruchu, czy system rozpoznawania znaków drogowych. Sprawne i łatwe parkowanie ma zapewniać asystent parkowania. Ułatwieniem w jeździe miejskiej może okazać się system kontroli otoczenia "Front Assist", który dba o zachowanie odpowiedniego dystansu do aut jadących z przodu. W przypadku wykrycia zagrożenia kierujący jest o tym informowany za pomocą sygnałów optycznych i dźwiękowych. Brak reakcji ze strony kierującego spowoduje rozpoczęcie procesu hamowania, a w skrajnym przypadku dojdzie do zatrzymania. Dodatkowo nowego Passata można wyposażyć w system zapobiegający niezamierzonemu opuszczeniu pasa ruchu "Lane Assist", który jest w stanie skorygować zachowanie układu kierowniczego, tak by samochód utrzymywał obrany pas ruchu.

Gama jednostek napędowych składa się z trzech silników benzynowych  i dwóch diesla. Podstawowa jednostka wysokoprężna generuje 140 KM, mocniejsza o 30 KM więcej. Benzynową alternatywę stanowią podstawowy silnik o pojemności 1.8 l i mocy 160KM, mocniejszy 2 litrowy o mocy 210 i topowy V6, o mocy 300 KM. Podstawowy silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów, lub 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynią DSG. Pozostałe silniki dostępne są z  6-biegową manualną skrzynią biegów, lub 6-stopniową dwusprzegłową skrzynią DSG.

Volkswagen CC dostępny jest w jednej wersji nadwozia, jaką stanowi 4-drzwiowy sedan. Sylwetka auta posiada bardzo sportowy charakter, który podkreślany jest przez dach, który rozciąga się pod bardzo niskim kątem tworząc łagodny łuk, a linia bagażnika gładko przechodzi w tylną szybę. Dynamizm widoczny jest również w linii bocznej, gdzie dominują podwójne przetłoczenia oraz drzwi pozbawione ram. Z kolei z przodu dominującym elementem jest chromowany grill z dwoma poprzeczkami, umieszczony pomiędzy trapezowymi reflektorami, a także przetłoczenia na masce w kształcie litery V, schodzące aż do nisko położonego zderzaka. Pokrywa silnika została inaczej wyprofilowana, światła zostały standardowo wyposażone w reflektory bi ksenonowe, a przedni grill otrzymał 4 chromowane żebra, które mają podkreślić ekskluzywność modelu. Tylne światła zostały wykonane w technologii LED, a spojler bagażnika został powiększony. Wszystkie wersje od 170KM zostały wyposażone w adaptacyjny system zawieszenia DCC, który za pomocą jednego przycisku jest w stanie zmienić swoją charakterystykę. Do wyboru są trzy możliwe ustawienia: Comfort, Normal oraz Sport.

By zapewnić odpowiedni komfort podroży, szyby przednie oraz boczne zostały oklejone specjalną folią, która niweluje o 3db hałas dobiegający z zewnątrz. Dodatkowo przednia szyba pokryta została warstwą srebra, która nie tylko odbija promieniowanie podczerwone, lecz umożliwia również ogrzewanie jej powierzchni, przez co możliwe było zrezygnowanie z tradycyjnych drucików, znanych z aut konkurencji. Takie rozwiązanie wpływa pozytywnie na poprawę przejrzystości przedniej szyby.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama