/  /  /  /  / PORÓWNANIE | Volkswagen Scirocco vs Toyota GT86
Volkswagen CC

Volkswagen CC

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Cena114 390 zł - 151 390 zł (aktualizacja: 2016-04-08)
Emisja CO2118 g/km - 133 g/km
Żużycie paliwa4,5 L/100km - 5,7 L/100km
 

PORÓWNANIE | Volkswagen Scirocco vs Toyota GT86

Jakub Kurkowski|
lewy przód.JPG
© Samar
lewy przód.JPGlewy tył.JPGprawy bok.JPGprawy przód.JPGprawy tył.JPGprzód.JPGzegary.JPGToyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012Toyota GT86, 2012

Będący na rynku od 2008 roku Volkswagen Scirocco wydaje się być idealnym urzeczywistnieniem samochodu rodzinnego ze sportowym zacięciem. Ładne, zgrabne od momentu światowego debiutu zdążyło zyskać rzeszę sympatyków. Jak w porównaniu z tym samochodem wypada nowy model Toyoty- GT86 ? Do porównania wzięliśmy dwie podstawowe wersje wyposażenia. W przypadku Toyoty wybór padł na wersję Premium, która po rabacie 10 tys kosztuje 119 tys zł. Natomiast podstawowa wersja Scirocco z silnikiem 2.0 TSI, to wydatek 102 990 zł.

Toyota zadebiutowała na polskim rynku w połowie 2012r. i była niewątpliwie jednym z bardziej oczekiwanym samochodem w swojej klasie. Model ten jest nawiązaniem do legendarnego już modelu AE86 powstałego pod koniec lat 80. GT86 powstało przy współpracy z Subaru, dlatego pod maską pracuje dwulitrowa jednostka typu boxer.

Układ napędowy oraz osiągi
W obu przypadkach pod maską pracują dwulitrowe silniki benzynowe. Toyota przy współpracy z Subaru stworzyła zupełnie nowy silnik, specjalnie dedykowany dla tego modelu. Jest to wolnossąca jednostka typu boxer, generująca moc 201km, które osiągane jest przy stosunkowo wysokich obrotach. Zastosowanie tego typu silnika pozwoliło znacznie obniżyć środek ciężkości. Pod maską Volkswagena pracuje znana z innych modeli marki, turbodoładowana dwulitrowa jednostka. Zastosowanie turbosprężarki  pozwoliło na osiągniecie 210 KM oraz 280 NM, co jest wartością aż o 75 większą niż w przypadku Toyoty. Dysproporcja ta powoduje, że Scirocco w sprincie do pierwszej "setki" jest szybsze o 0,8 sekundy (6,9 vs 7,6). W obu samochodach moc przenoszona jest za pośrednictwem 6 biegowej, manualnej skrzyni biegów.

GT86 dostępne jest na razie tylko z jednym silnikiem. Planowana jest jednak wersja 2.0 turbo, której moc ma oscylować wokół 280 KM. W przypadku Scirocco gama silników jest duża i oprócz użytego w porównaniu silnika 2.0 TSI, dostępna jest również m.in. wersja R, która legitymuje się aż 265 końmi mechanicznymi. W obu samochodach moc przenoszona jest za pośrednictwem 6 biegowej, manualnej skrzyni biegów( skrzynie automatyczne są opcjonalnie dostępne). Niewątpliwym atutem Toyoty jest fakt przeniesienia na napędu na tylne koła.

Przytoczone dane nie oddają jednak różnego podejścia konstruktorów do budowy silnika. Zastosowanie turbosprężarki w Volkswagenie powoduje, ze kierowca ma do dyspozycji maksymalną wartość momentu obrotowego już od 1500 obr./min, a moc osiągana jest stosunkowo nisko jak na jednostkę benzynową, bo już przy 5300 obr./min. Zdecydowanie inna charakterystyka jest silnika typu boxer zastosowanego w Toyocie. Użycie wolnossącej jednostki powoduje, ze wartość momentu obrotowego jest niższa, a moc maksymalna osiągana jest przy czerwonym polu na obrotomierzu. Taka charakterystyka w mieście może utrudniać płyną jazdę, lecz zastosowanie silnika typu boxer pozwoliło na znaczne obniżenie środka ciężkości, co w połączeniu z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu i napędem na tył może powodować, że pokonywanie kolejnych zakrętów na krętej drodze przy akompaniamencie silnika wkręcającego się do 7 500 obr./min może sprawiać wiele radości. Niewątpliwym atutem Toyoty jest bardzo dobry rozkład masy wynoszący 53:47.

Wymiary
Ciężko rozpatrywać oba samochody, jako pełnoprawne samochody rodzinne. Choć oba auta oferują  4 miejsca, to te tylne trzeba raczej rozpatrywać jako miejsca dla najmłodszych członków rodziny. Bagażnik w przypadku Toyoty GT86 jest skromny, bo wynosi jedynie 243 l. Trochę więcej oferuje Scirocco, bo 312 l.

Deska rozdzielcza oraz konsola centralna w Toyocie jest prosta, ale nie spartańska. Centralnie na desce rozdzielczej został umieszczony obrotomierz o dużych rozmiarach, co w połączeniu z aluminiowymi pedałami oraz kubełkowymi fotelami niewątpliwe podkreśla sportowe aspirację tego  modelu.

Wnętrze Volkswagena jak przystało na produkty marki jest stonowane. Jest uporządkowane, a wszelkie przełączniki zdają się być na swoim miejscu. Zaletą Volkswagena jest duży wybór opcjonalnych tapicerek.

Wyposażanie
Standardowe wyposażanie opisywanej wersji Toyoty zawiera m.in : sportowe fotele, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, system stabilizacji toru jazdy, system wspomagania podjazdów, tempomat oraz system multimedialny wraz z 6 głośnikami. Opcja wyposażenie dodatkowego nie zawiera wiele pozycji, gdyż oprócz lakieru oraz rozbudowanej gwarancji kupujący może doposażyć Toyotę o zestaw Nawigacji Toyota Touch&Go za 3100 zł.

Podstawowe wyposażenie Scirocco zawiera podobne elementy jak w przypadku Toyoty ( klimatyzacja automatyczna, ESP, system audio posiadający 8 głośników), jednak cennik opcjonalnego wyposażenie jest zdecydowanie bardziej rozbudowany. Kupujący może dokupić m.in. : czujniki parkowania z tyłu (1600 zł), tempomat (1940 zł), adaptacyjną regulację zawieszenia "DCC" ( 3540 zł), mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu ( 900), czy nawet szklany dach panoramiczny za 3390zł

Obydwa modele są oczywiście wyposażone w wiele pozycji z zakresu bezpieczeństwa jak choćby kurtyny powietrzne, poduszki boczne czy ESP.


Szczegółowe porówanie danych technicznych i wyposażenia Toyoty GT86 i Volkswagena Sciorocco


Podsumowanie
Oba samochody na tle konkurencji wyróżniają się stylistycznie. Choć Scirocco zadebiutowało w roku 2008, to sylwetka nadal wygląda młodo i atrakcyjnie. Zdecydowanie bardziej agresywnie i sportowo prezentuje się jednak Toyota. Ciężko oba samochody rozpatrywać jako typowe rodzinne auta ze względu na małą ilość miejsca oraz bagażnik. Scirocco oferując nieco więcej przestrzeni w środku i większy bagażnik, wydaje się samochodem, który lepiej spełni funkcję samochodu rodzinnego o sportowym zacięciu. Dlatego też głos rozsądku optuje za Volkswagenem. Samochody tego typu jednak nie wybiera się w oparciu o chłodną kalkulację, dlatego tez zwycięzcą tego porównania jest Toyota GT86, która oferuje zdecydowanie więcej pozytywnych emocji. Volkswagen jest samochodem nad wyraz poprawnym, ale brakuje mu tej iskry która powoduje, że na samą myśl o przejażdżce pojawia się szeroki uśmiech na twarzy, a jadąc nim czujemy się jak małe dziecko wykradające cukierki z domowej szafki.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama