/  /  /  /  / Podano polskie ceny nowego Volkswagena CC
Volkswagen CC

Volkswagen CC

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Cena114 390 zł - 151 390 zł (aktualizacja: 2016-04-08)
Emisja CO2118 g/km - 133 g/km
Żużycie paliwa4,5 L/100km - 5,7 L/100km
 

Podano polskie ceny nowego Volkswagena CC

Kulczyk Tradex|
null
© Volkswagen
nullnullnullnullnullnullnullnullnull

Podczas specjalnej prezentacji zorganizowanej dla grupy dziennikarzy ogłoszono polskie ceny na zmodernizowany model Volkswagen CC. Wersja podstawowa tej sportowej limuzyny, wyposażona w silnik 1.8 TSI o mocy 160 KM, kosztować będzie zgodnie z cennikiem od 103 490 zł.

Do nowego Volkswagena CC wprowadzono wiele modyfikacji. Zespół szefa designu Volkswagena Klausa Bischoffa unowocześnił auto, konsekwentnie i precyzyjnie zmieniając przód i tył nadwozia, zgodnie z DNA designu marki. Rezultatem jest szlachetniejszy oraz bardziej dynamiczny wygląd. Nowe obręcze ze stopu metali lekkich (17-calowe Kent, 18-calowe Lakeville) i trzy nowe kolory (Black Oak Brown i – od maja – metaliczny Czerwony Fortana oraz perłowy Biały Oryx) uzupełniają zewnętrzne zmiany.

Zestawienie wszystkich kolorów nowego Volkswagena CC:
• biały Candy i szary Urano (lakiery uniwersalne)
• Black Oak Brown, czerwony Fortana, Iron-Grey, Light-Brown, Night-Blue, srebrny Reflex (lakiery metaliczne)
• Deep Black i szary Island (lakiery perłowe)
• biały Oryx (lakier perłowy)

Jako „kolor prezentacyjny” w momencie wprowadzenia na europejski rynek wybrany został kolor Black Oak Brown, bowiem ciemna barwa lepiej podkreśla modyfikacje wprowadzone w przedniej części nadwozia. Z daleka zauważalna jest nowa chromowana osłona chłodnicy z trzema poprzecznymi listwami, nowe seryjne reflektory bi-ksenonowe z funkcją statycznego doświetlania zakrętów oraz nowe przetłoczenia pokrywy silnika.

Nowy Volkswagen CC oferta modelowa z cennikiem

W przypadku Volkswagena CC z opcją dynamicznego doświetlania zakrętów, funkcję świateł do jazdy w dzień pełnią diody.

W porównaniu z poprzednikiem cały obszar wokół nowego zderzaka, reflektorów i osłony chłodnicy ma jeszcze bardziej precyzyjne i harmonijne linie, zgodne z DNA designu Volkswagena.

Nowy CC jest członkiem światowej rodziny Volkswagenów. Przykładem jest osłona chłodnicy: z trzema chromowanymi listwami nawiązuje do amerykańskiej wersji Passata (produkowanego w Chattanooga/Tennessee) i Phaetona (produkowanego w Szklanej Manufakturze w Dreźnie).

Zobacz nowości Volkswagena na rok 2012

Podobnie jak jego poprzednik, Volkswagen CC powstaje w północnoniemieckich zakładach w Emden. Ta nowoczesna fabryka posiada bezpośredni dostęp do portów dalekomorskich, z których czterodrzwiowe coupé może dotrzeć w każdy region świata.

Pozbawione ram drzwi Volkswagena CC nie zmieniły się, lecz patrząc z boku sylwetka prezentuje się teraz inaczej. Wpłynęło na to kilka elementów: z przodu – stylistyka masywniejszej pokrywy silnika w połączeniu z nowymi zderzakami, których linie wyostrzają sylwetkę Volkswagena CC, dalej mocniej wyprofilowany próg, tworzący wyrazisty kontur. Tylny zderzak jest większy i razem z słupkiem C - typowym dla coupé - i przesuniętą daleko do tyłu i pochyloną tylną szybą nadaje całej sylwetce specyficzną dynamikę.

Podobnie jak przedni, także tylny zderzak otrzymał nową formę. Zaadaptowana została wyłącznie typowa dla Volkswagena CC listwa chromowana oraz logo VW pełniące funkcję uchwytu pokrywy bagażnika. W modelach z Rear Assist w logo umieszczona jest kamera cofania. Wyraźnie widać bardziej proste płaszczyzny i mocniejsze podkreślenie poziomych linii. W obraz ten wkomponowują się nowe światła tylne, zakończone teraz poziomą linią także od dołu.

W przeciwieństwie do poprzedniego modelu światła tylne wykorzystują bardzo szybko reagującą, oszczędną technikę LED z innowacyjnym systemem wykorzystującym rozpraszanie światła w elementach światłowodowych. Wyjątkowy design świateł sprawia, że nawet w nocy nie można pomylić CC z żadnym innym samochodem. Diodowe jest także oświetlenie tablicy rejestracyjnej oraz kierunkowskazy wbudowane w lusterka zewnętrzne.

Volkswagen CC ma długość 4798 mm; rozstaw osi wynosi 2711 mm. Z szerokością 1821 mm CC plasuje się w górnej klasie średniej. Wysokość czterodrzwiowego coupé o wyglądzie auta sportowego wynosi zaledwie 1417 mm.

Nowe wnętrze
Zmianom poddano także komfortowe i sportowe wnętrze Volkswagena CC. Seryjnie nowy model jest oferowany jako auto czteroosobowe, z ekskluzywnymi pojedynczymi siedzeniami z tyłu. Z przodu montowane są ergonomiczne, przystosowane do długich podróży fotele sportowe. Jako opcja dostępna jest 3-osobowa kanapa z tyłu.

Komfortowa jest także szerokość wnętrza. Z przodu wynosi 1461 mm, z tyłu w wersji 4-osobowej 1497 mm, w wersji 5-osobowej: 1496 mm. Znacznie większa, niż można przypuszczać patrząc z zewnątrz, jest wysokość wnętrza. Z przodu wynosi ona 949 mm (955 w przypadku panoramicznego dachu), z tyłu jest to 930 mm (922 mm w wersji 5-osobowej).

Szczególnie osoby, które dużo podróżują odczują wygodę, jaką zapewniają nowe, sportowe przednie fotele z opcjonalną, aktywną wentylacją oraz podgrzewaniem. W tym przypadku fotel kierowcy posiada także funkcję masażu. Powietrze jest wtłaczane przez liczne kanaliki w piance tapicerki (w takim przypadku fotele obszyte są tkaniną Function lub skórą Nappa). Kierowca i pasażer mogą ustawić jeden z trzech stopni wentylacji. Sportowe fotele mogą posiadać regulację manualną lub elektryczny system regulacji 12-kierunkowej. Seryjnie montowane są zawsze nowe zagłówki (z przodu) z regulacją w obu osiach, można ustawić nie tylko ich wysokość, lecz także przesunąć je do przodu.

Gama silnikowa
Volkswagen CC napędzany jest nowoczesnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem. Wszystkie silniki wysokoprężne (TDI) są wyposażone seryjnie w system Start-Stop i system rekuperacji (odzyskiwanie energii hamowania). Wszystkie silniki benzynowe również mają funkcję rekuperacji. Jednostki TDI rozwijają moc 103 kW/140 KM (TDI i BlueTDI) oraz 125 kW/170 KM. Silniki benzynowe w europejskich modelach Volkswagen CC dysponują mocą 118 kW/160 KM, 155 kW/210 KM i 220 kW/300 KM.

Wszystkie jednostki napędowe do 210 KM mogą być połączone opcjonalnie z przekładnią dwusprzęgłową DSG; wersja sześciocylindrowa (300 KM) opuszcza fabrykę seryjnie z DSG i napędem na wszystkie koła 4Motion. W ciągu roku dostępne będą także wersje 140 KM i 170 KM TDI z napędem na wszystkie koła.

Jak zapewnia producent, wszystkie silniki są bardzo efektywne. Jednostka TDI 140 KM z seryjną 6-biegową przekładnią manualną zużywa zaledwie 4,7 l paliwa na 100 km (emisja CO2 125 g/km); z DSG – 5,3 l/100 km.

Z taką samą mocą Volkswagen oferuje dla CC pierwsze na świecie silniki, które już teraz spełniają wymagania wchodzącej w życie jesienią 2014 roku normy Euro VI, mianowicie silniki BlueTDI o mocy 103 kW/140 KM.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama