Volkswagen CC

Volkswagen CC

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Cena114 390 zł - 151 390 zł (aktualizacja: 2016-04-08)
Emisja CO2118 g/km - 133 g/km
Żużycie paliwa4,5 L/100km - 5,7 L/100km
 
Volkswagen CC
© Volkswagen
Volkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CCVolkswagen CC
Pojawienie się Volkswagena CC na rynku było odpowiedzią na coraz większe zainteresowanie klientów samochodami, które zapewniają zarówno komfort typowy dla limuzyn, jak i dynamikę znaną z samochodów sportowych. Sama nazwa (CC) sugerowałaby, ze mamy do czynienia z wersją coupe-cabrio, jednak w rzeczywistości nazwa jest tylko skrótem od Comfort-Coupe. Od klasycznego coupe różni się z kolei tym, że wyposażony jest w czworo drzwi. Auto zaliczane jest do klasy średniej, czyli do segmentu D. Poprzednia generacja modelu, Passat CC, zadebiutowała podczas salonu samochodowego w Detroit na początku 2008 roku i sprzedała się w łącznej liczbie ok 320 tys sztuk na świecie.

Obecna, druga generacja tego modelu zmieniła oznaczenie na CC. Ma to na celu podkreślenie wyjątkowości samochodu i mocniejsze zaznaczenie jego odrębności od Passata. Jak podkreślają przedstawiciele VW, CC pozycjonowany jest pomiędzy właśnie Passatem a Phaetonem. Model ten produkowany jest w zakładach położonych w Emden w Niemczech i powstała na płycie podłogowej Passata.. Volkswagen CC posiada 4798 mm długości, 1821 mm szerokości,1414 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2711 mm.

Nowością jest zastosowanie systemu rekuperacji energii we wszystkich jednostkach napędowych, co zaowocowało spadkiem zużycia paliwa. Kolejną innowacją jest zastosowanie wolnobiegu, który pozwala na rozpięcie napędu w momencie gdy kierowca nie przyspiesza ani nie hamuje. Ponadto, Volkswagen CC został wyposażony w szereg systemów, które mają zapewniać wysoki poziom bezpieczeństwa biernego. Jednym z nich jest czujnik zmęczenia kierowcy, który monitoruje ruchy kierownicą i w przypadku wykrycia ich nerwowości, sugeruje kierowcy postój i chwilowy odpoczynek. Systemem który również dba o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, jest czujnik spadku ciśnienia w oponach. Kolejnymi są asystent pasa ruchu, czy system rozpoznawania znaków drogowych. Sprawne i łatwe parkowanie ma zapewniać asystent parkowania. Ułatwieniem w jeździe miejskiej może okazać się system kontroli otoczenia "Front Assist", który dba o zachowanie odpowiedniego dystansu do aut jadących z przodu. W przypadku wykrycia zagrożenia kierujący jest o tym informowany za pomocą sygnałów optycznych i dźwiękowych. Brak reakcji ze strony kierującego powoduje rozpoczęcie procesu hamowania, a w skrajnym przypadku dochodzi do zatrzymania. Dodatkowo nowego Passata można wyposażyć w system zapobiegający niezamierzonemu opuszczeniu pasa ruchu "Lane Assist", który jest w stanie skorygować zachowanie układu kierowniczego, tak by samochód utrzymywał obrany pas ruchu.

Gama jednostek napędowych składa się z trzech silników benzynowych  i dwóch diesla. Podstawowa jednostka wysokoprężna generuje 140 KM, mocniejsza o 30 KM więcej. Benzynową alternatywę stanowią podstawowy silnik o pojemności 1.8 l i mocy 160KM, mocniejszy 2 litrowy o mocy 210 i topowy V6, o mocy 300 KM, który seryjnie jest wyposażony w napęd na wszystkie koła 4Motion. W normalnych warunkach drogowych napęd ten przekazuje większość mocy na przednie koła( w proporcji 90-10), a jedynie w momencie ich uślizgu oś tylna jest dołączona. Za przenoszenie mocy w odpowiednich proporcjach odpowiedzialne jest sprzęgło Haldex 4 generacji. Wszystkie silnik mogą współpracować z 6 biegową, manualną skrzynią biegów, lub 6 stopniowym, dwusprzegłowym automatem. Jedynie wersja wyposażona w silnik 1.8l o mocy 160 KM może zostać opcjonalnie wyposażona w dwusprzęgłową skrzynie DSG, o 7 przełożeniach. Ponadto wszystkie wersje z silnikami o mocy większej niż 160 koni zostały wyposażone w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego.

Volkswagen CC dostępny jest w jednej wersji nadwozia, jaką stanowi 4-drzwiowy sedan. Sylwetka auta posiada sportowy charakter, który podkreślany jest przez dach, który rozciąga się rozlegle nad łagodnie wznoszącą się ku tyłowi linią okien, tworząc łagodny łuk. Dynamizm widoczny jest również w linii bocznej, gdzie dominują podwójne przetłoczenia oraz drzwi pozbawione ram okien. Z kolei z przodu dominującym elementem jest chromowany grill z czterema chromowanymi żebrami, umieszczony pomiędzy trapezowymi reflektorami, a także przetłoczenia na masce w kształcie litery V, schodzące aż do nisko położonego zderzaka. Światła zostały standardowo wyposażone w reflektory bi ksenonowe. Tylne światła zostały wykonane w technologii LED, a spojler bagażnika został powiększony. Wszystkie wersje od 170km wyposażono w adaptacyjny system zawieszenia DCC, który za pomocą jednego przycisku jest w stanie zmienić jego charakterystykę. Do wyboru są trzy możliwe ustawienia: Comfort, Normal oraz Sport.

By zapewnić odpowiedni komfort podroży, szyby przednie oraz boczne zostały oklejone specjalną folią, która niweluje hałas dobiegający z zewnątrz o 3db. Dodatkowo przednia szyba posiadająca folię wyciszającą, opcjonalnie może zostać wyposażona w podgrzewanie oraz specjalną powłokę odbijającą promieniowanie podczerwone. Łącznie szyba składa się z sześciu warstw.


Konkurencję dla Volkswagena CC stanowi: Audi A5 w wersji sportback, BMW serii 3, Honda Accord, Suzuki Kizashi.

 

CC najczęściej porównywany z

BMW 3
BMW 3
Citroen C5
Citroen C5
Hyundai i40
Hyundai i40
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Opel Insignia
Opel Insignia
Peugeot 508
Peugeot 508
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Reklama