/  /  / Caravelle GP
Volkswagen Caravelle

Volkswagen Caravelle GP

Zmień
SegmentMinibusyŚrednie dostawcze / Kombi Van
Emisja CO2--
Żużycie paliwa--
 
Volkswagen Caravelle GP
© Volkswagen
Volkswagen Caravelle GP
Volkswagen Caravelle to pojazd należący do jednej z najbardziej popularnych rodzin Transportera. Od swojego protoplasty różni się tym, że przeznaczony jest tylko do przewozu osób i jest bardziej luksusowo wyposażony. Wersja przeznaczona do przewozu 5 lub 7 osób posiada homologację ciężarową i zaliczana jest do klasy lekkich samochodów dostawczych, z kolei wersja do przewozu 9 osób zaliczana jest do klasy minivanów. Jako oddzielny model rodziny samochodów dostawczych Volkswagena, Caravelle pojawił się w 1983 roku, czyli 4 lata po debiucie trzeciej generacji Transportera (T3). Druga generacja tego modelu pojawiła się z kolei aż 5 lat po debiucie generacji T4. Trzecia z kolei odmiana Caravelle została zaprezentowana wraz serią T5 podczas salonu samochodowego w Genewie w roku 2003 roku, a do sprzedaży weszła w roku kolejnym. Ostatnie w niej zmiany zostały wprowadzone w 2009 roku. Zmienił się nie tylko wygląd, ale również silniki oraz rozwiązania techniczne, takie jak przekładnia dwusprzęgłowa DSG oraz nowy napęd na wszystkie koła 4Motion. W porównaniu do poprzednika model ten urósł aż o 18 cm w wersji podstawowej jeżeli chodzi o długość, 7 cm na szerokość oraz 2 cm na wysokość. Auto dostępne jest w dwóch wersjach rozstawu osi, która wynosić może 3 lub 3,40 metra. Wskutek tego występują również dwie długości nadwozia, 4,89 metra lub 5,29 metra. Szerokość i wysokość jest stała i wynosi odpowiednio 1,90 i 1,96 metra. Wraz ze zmianami wprowadzonymi w 2009 roku zmniejszono również spalanie paliwa, a co za tym idzie zredukowano średnio o 10% emisję CO2. Model ten produkowany jest w zakładach położonych w Hanowerze w Niemczech oraz w Poznaniu w Polsce.

Volkswagen Caravelle występuje w dwóch wersjach nadwozia, którymi są 4-drzwiowy kombi van, a także 4-drzwiowy minibus. Auto kontynuuje koncepcję stylistyczną zapoczątkowaną wraz z poprzednią generacją. Cechą charakterystyczną dla marki, która znalazła się w tym pojeździe jest chromowany trapezowy grill. Po jego obu stronach umieszczone są poziome reflektory, a pod nim masywny zderzak. Istotną cechą rozpoznawczą jest przetłoczenie boczne rozpoczynające się na wysokości przednich reflektorów i biegnące przez cały pojazd aż do tylnych świateł. Pozostałe powierzchnie pozbawione są awangardowych cech, co miało zapewnić serii T5 ponadczasowy wygląd.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa jest w modelu Caravelle bardzo bogate. W standardzie znajdują się bowiem poduszki czołowe kierowcy i pasażera, system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP, asystent hamowania BAS, a także układy kontroli trakcji ASR i MSR. Za dodatkową opłatą otrzymać można również poduszki powietrzne boczne z przodu oraz kurtyny powietrzne w przestrzeni pasażerskiej. W testach zderzeniowych EuroNCAP model ten otrzymał 4 z 5 możliwych gwiazdek dobrze wypadając przy zderzeniu bocznym oraz stosunkowo słabo przy zderzeniu czołowym.

Wśród konkurentów Volkswagena Caravelle znajduje się Citroen Jumpy, Fiat Scudo, Nissan Primaster, Opel Vivaro oraz Mercedes Vito.

 

Caravelle GP najczęściej porównywany z

Reklama