/  /  / Caddy GP
Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy GP

Zmień
SegmentKombi VanLekkie dostawcze / VanLekkie dostawcze / Furgonetki
Emisja CO2---
Żużycie paliwa---
 
Volkswagen Caddy GP
© Volkswagen
Volkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPnullVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GPVolkswagen Caddy GP
Volkswagen Caddy to najmniejszy z gamy użytkowych Volkswagenów, zaliczający się do segmentu lekkich samochodów dostawczych. Jego Historia sięga 1979 roku kiedy to powstała wersja zwana Rabbit, stworzona z myślą o rynku amerykańskim. W roku 1983 trafiła do Europy i wówczas zyskała nazwę Caddy. Konstrukcja auta opierała się na pierwszej generacji Volkswagena Golfa i produkowano ją w Stanie Pensylwania do roku 1993. W 1996 roku Volkswagen wypuścił na rynek serię pojazdów Caddy, opartych na modelu Pickup Skody, który z kolei wykorzystywał płytę modelu Felicia, ta seria nosiła oznaczenie 9U. W roku 1996 na rynku pojawił się także Caddy 9K, stworzony na platformie, na której powstały również takie produkowane wówczas modele jak Volkswagen Polo oraz Seat Ibiza/ Cordoba. W 2003 roku zaprezentowano kolejne wcielenie Volkswagena Caddy, opartego tym razem na Golfie piątej generacji. W 2010 roku produkowane w Poznaniu auto przeszło gruntowną kurację odmładzającą zyskując, zgodnie z nomenklaturą niemieckiej marki, przyrostek „GP”.

Projektanci, jak to zwykle bywa w przypadku modeli użytkowych, nie mieli zbyt wielkiego pola do popisu. Kształty samochodu mają zapewnić maksymalne wykorzystanie przestrzeni nie zaś wyszukane wrażenia estetyczne. Sylwetka auta zawiera zatem dużo powierzchni płaskich oraz kątów prostych w tylnej części pojazdu, jedynie przód  przypomina, iż konstrukcja wykorzystuje płytę podwoziową auta typu kompakt. W zależności od potrzeb Caddy GP może występować jako kombi-van albo furgon, a obie wersje posiadać mogą jeden z dwóch rozstawów osi. Z krótszym auto mierzy 4406, zaś z dłuższym 4876mm długości. Do wyboru jest również ilość miejsc- od dwóch w wersji furgon, aż do siedmiu w przypadku wersji kombi-van. W zależności od rozstawu osi i konfiguracji wnętrza, pojemność przedziału bagażowego wynosi od 530 litrów do niemal 4m3.

Z zakresu bezpieczeństwa biernego, Caddy w wersji wyposażenia Kombi, stanowiącej podstawową wersję wyposażenia dla auta typu komb-van, posiada czołową poduszkę powietrzną kierowcy oraz możliwą do dezaktywowania poduszkę pasażera (na życzenie dostępne są również kurtyny powietrzne aktywujące się podczas uderzenia w bok samochodu) oraz uchwyty ISOFIX służące do mocowania fotelików dziecięcych. Z zakresu bezpieczeństwa czynnego samochód wyposażony jest w system kontroli stabilności ESP oraz ABS i ASR.

Konkurentami Volkswagena Caddy GP są takie auta jak Fiat Doblo, Dacia Logan Van, Dacia Lody, Ford Transit Connect, Opel Combo, Skoda Praktik, Renault Kangoo Express, Peugeot Partner, Nissan NV200, Fiat Qubo/Fiorino, Citroen Berlingo, a także Citroen Nemo.
 

Caddy GP najczęściej porównywany z

Reklama