/  /  /  /  / Światowa premiera Volkswagena w Los Angeles
Volkswagen Beetle

Volkswagen Beetle

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Światowa premiera Volkswagena w Los Angeles

Volkswagen|
Volkswagen Beetle Cabriolet
© Volkswagen
Volkswagen Beetle CabrioletVolkswagen Beetle CabrioletVolkswagen Beetle CabrioletVolkswagen Beetle CabrioletVolkswagen Beetle CabrioletVolkswagen Beetle CabrioletVolkswagen Beetle CabrioletVolkswagen Beetle CabrioletVolkswagen Beetle CabrioletVolkswagen Beetle CabrioletVolkswagen Beetle CabrioletVolkswagen Beetle CabrioletVolkswagen Beetle CabrioletVolkswagen Beetle CabrioletVolkswagen Beetle CabrioletVolkswagen Beetle CabrioletVolkswagen Beetle Cabriolet

Podczas wystawy Los Angeles Auto Show 2012 Volkswagen zaprezentował po raz pierwszy model Beetle Cabriolet nowej generacji. Samochód stał się większy, mocniejszy, bardziej sportowy i oszczędny.

Oprócz osiągów jezdnych i wartości zużycia paliwa najważniejszym parametrem aut typu kabriolet jest czas, w jakim otwiera się składany dach. W nowym Beetlu Cabriolet otwierany elektrohydraulicznie, miękki dach potrzebuje na otwarcie tylko 9,5 sekundy. Można go otwierać przy prędkości poniżej 50 km/h.

Dach chowa się za tylnymi siedzeniami i nie ogranicza widoczności do tyłu. Zamknięcie dachu trwa 11 sekund. Dodatkowe 1,5 sekundy potrzebne jest elektrohydraulicznemu mechanizmowi na automatyczne zakotwiczenie dachu w ramie przedniej szyby.

Z długością 4278 mm samochód jest o 152 mm dłuższy od poprzedniej generacji. Szerokość zwiększyła się o 84 mm (1808 mm, bez lusterek zewnętrznych). Ponieważ jednocześnie zmniejszyła się wysokość kabrioletu (o 29 mm; do 1473 mm), Beetle już ze względu na swoje proporcje sprawia wrażenie wyraźnie dynamicznego i nowoczesnego.

Dodatkowa długość oznacza więcej miejsca we wnętrzu oraz w bagażniku. Składany miękki dach, także po otwarciu, nie ogranicza pojemności bagażnika. W porównaniu z New Beetle zwiększyła się ona o 24 litry do 225 litrów. Inaczej niż w New Beetle Cabriolet, dzięki nowej konstrukcji systemu zabezpieczającego przed skutkami dachowania, można złożyć tylną kanapę.

System przeciwkapotażowy po przekroczeniu określonego przyspieszenia poprzecznego lub pochylenia pojazdu wysuwa się zza tylnych zagłówków w ciągu kilkunastu milisekund chroniąc tym samym pasażerów.

Dzięki większym wymiarom oraz przesuniętej do tyłu ramie przedniej szyby, a tym samym zmienionemu konturowi dachu, pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca nad głową, dokładnie o 12 mm. Nowe poczucie przestrzeni w Beetle Cabriolet ma także kierowca i pasażer siedzący z przodu. Zmieniona ergonomia wnętrza współgra z dynamiką wyglądu zewnętrznego.

W Europie Volkswagen będzie oferował nowe auto wyłącznie z czterocylindrowymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Trzy silniki benzynowe (TSI) rozwijają moc 105 KM, /160 KM oraz 147 200 KM. Dwa silniki wysokoprężne (TDI) będą miały moc 105 KM i 140 KM.

Każda z wymienionych jednostek napędowych może być połączona opcjonalnie z dwusprzęgłową przekładnią (6-lub 7-biegowa DSG). Zużycie paliwa wynosi według danych fabrycznych 5,1 l/100 km (140 KM TDI, przekładnia manualna) oraz 7,6 l/100 km (200 KM TSI, przekładnia manualna) i 7,9 l/100 km (200 KM TSI z DSG).

Do wyposażenia seryjnego należy między innymi elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP i asystentem ruszania pod górę, czołowe poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne typu Thorax (o zwiększonej pojemności chroniące także głowę) oraz automatycznie wysuwane pałąki – zabezpieczenie przed skutkami dachowania.

Opcjonalnie oferowane są po raz pierwszy dla Beetla Cabriolet takie elementy wyposażenia jak reflektory biksenonowe, Keyless Access (bezkluczykowy system uruchamiania silnika i otwierania drzwi), oświetlenie Ambient, system nagłośnieniowy firmy Fender (moc 400 W), automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, systemy audio i nawigacyjne z ekranami dotykowymi i np. wewnętrznym twardym dyskiem, dodatkowe wskaźniki na desce rozdzielczej (stoper, temperatura oleju, ciśnienie doładowania) i 18- lub 19-calowe felgi ze stopu metali lekkich.
   
Podobnie jak Beetle z nadwoziem Coupe, także kabriolet będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia (rynek europejski: Beetle, Design, Sport). Ponadto Volkswagen opracował dla Beetla Cabriolet trzy modele edycyjne, dostępne w momencie wprowadzania na rynek: stylowy "50s Edition", atrakcyjny "60s Edition" oraz elegancki "70s Edition". Każda z tych trzech wersji utrzymana jest w stylu charakterystycznym dla danego dziesięciolecia i jest ukłonem w stronę legendarnego Garbusa Cabrio.

Nowy Beetle Cabriolet wprowadzony zostanie na rynek europejski już w lutym.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama