/  /  / Beetle
Volkswagen Beetle

Volkswagen Beetle

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Volkswagen Beetle
© IBRM Samar
Volkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen BeetleVolkswagen Beetle
Volkswagen Beetle to kolejny następca legendarnego Garbusa, który osiągnął bardzo duży rynkowy sukces, uzyskując rezultat sprzedaży na poziomie blisko 22 milionów egzemplarzy. Auto zaliczane jest do klasy niższej średniej w grupie pojazdów premium

Niemiecki koncern postanowił wykorzystać bardzo dobrą marketingowo nazwę do wprowadzenia bardziej nowoczesnego pojazdu, który również miał stać się kultowym. Jednak tendencje rynkowe nie są zależne tylko od producentów i New Beetle nie zrobił wielkiej kariery na świecie, choć cały czas było o nim głośno. Pierwszy raz zostało oficjalnie przedstawione jako pojazd koncepcyjny o nazwie „Concept 1” podczas salonu samochodowego w Detroit w 1994 roku. Wersja produkcyjna zadebiutowała w roku 1998 i już kilka miesięcy później była dostępna w sprzedaży. Model ten został zbudowany na płycie podłogowej grupy Volkswagen o nazwie A4, z której korzystał między innymi Golf czwartej generacji, Audi A3 pierwszej generacji czy też Skoda Octavia również pierwszej generacji. Dzięki temu New Beetle posiadał rozmiary plasujące się w dolnej części kompaktowego segmentu. Jego długość wynosiła bowiem 4,09 metra, szerokość 1,72 metra, zaś wysokość 1,50 metra. Poważniejsza modernizacja została wprowadzona w modelu w 2005 roku, w której zmieniono lekko stylizację oraz wprowadzono nowe jednostki napędowe. Volkswagen zaprezentował w 2009 roku w Los Angeles „Final edition”, która zakończyła produkcję tej generacji. Jedną z kilku nagród jakie otrzymał model New Beetle jest tytuł „Samochodu roku 1999 spoza USA”, który nadał magazyn „Motor Trend’s”. Produkcja tego modelu odbywała się w zakładach położonych w Meksyku w miejscowości Puebla.

Volkswagen New Beetle dostępny był tylko w jednej wersji nadwoziowej, którą jest 2-drzwiowy hatchback, choć od 2003 roku dostępna była również odmiana kabrio. Swoim wyglądem auto nawiązywało do oryginalnego garbusa, co widoczne było miedzy innymi w łukowo zbudowanym nadwoziu oraz mocno wystających poza obrys pojazdu nadkolom. Po faceliftingu z 2005 roku auto otrzymało również bardziej zaostrzone kontury błotników i zderzaków. Charakterystycznymi elementami dla tego modelu są również owalne reflektory przednie, brak grilla oraz kontury maski w kształcie uśmiechu.

Druga generacja modelu została oficjalnie zaprezentowana podczas BBDD motoryzacyjnych w roku 2011. Najnowsze wcielenie garbusa produkowane jest na bazie Jetty, może dlatego o poprzednika różnią go centymetry – samochód jest dłuższy, szerszy i jednocześnie niższy. Zwiększył się też jego rozstaw osi i kół.  Zmianie uległa również pojemność bagażnika, która wynosi teraz 310 litrów. Oparcie tylnej kanapy, może być dzielone zarówno symetrycznie jak i asymetrycznie, co znacznie ułatwia zapakowanie większej liczby pakunków. Oprócz legendarnego kształtu – posiada on z tyłu mocno wystające nadkola, a jego sylwetka zachowuje prawie identyczną linię jak legendarny Garbus - model ten wyróżnia się w gamie Volkswagena nietypowymi dla tej marki owalnymi reflektorami przednimi, brakiem grilla z przodu oraz „śmiejącą“ się maską.
Początkowo oferta będzie obejmować jeden z dwóch silników benzynowych z rodziny TSI. Podstawowy, o pojemności zaledwie 1.2l, znany już z innych modeli Volkswagena, został wyposażony w turbosprężarkę, która pozwoliła na osiągnięcie 105KM. Jak deklaruje producent, Beetle w połączeniu z tą jednostką napędową na przejechanie 100 km, średnio potrzebuje jedynie 5,9 l benzyny. Najbogatsza wersja Beetle Sport napędzana jest przez 2 litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 200KM, który współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią DSG, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej na poziomie 223 km/h, a sprint do pierwszych 100km zajmuje zaledwie 7,5 sekundy. Dla zapewnienie odpowiedniej trakcji, Beetle w najmocniejszej wersji fabrycznie wyposażone jest w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS, która podczas szybkiej jazdy na zakrętach zapobiega poślizgowi odciążonego koła na zakręcie. Z czasem oferta jednostek napędowych Volkswagena Beetle zostanie rozszerzona o dwa silniki Diesla o mocach 105 KM i 140 KM oraz jedną, benzynową jednostkę o mocy 160 KM.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, oczywiście ze względu na różnicę wiekową, różni się znacznie od tego z oryginału. W nowym Beetle znajduje się bowiem 6 poduszek powietrznych. Ponadto każdy egzemplarz posiada system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, system stabilizacji toru jazdy ESP oraz system wspomagający nagłe hamowania BAS. Model ten nie został poddany testom zderzeniowym organizacji EuroNCAP.

Konkurencję dla Volkswagena Beetle stanowi: Citroen DS4, Mini, Volkswagen Scirocco oraz Hyundai Veloster.
 

Beetle najczęściej porównywany z

Abarth 500
Abarth 500
Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
Nissan Juke
Nissan Juke
Renault Megane
Renault Megane
Skoda Octavia III
Skoda Octavia
Volkswagen Golf VII
Volkswagen Golf
Volvo V40
Volvo V40
Reklama