/  /  /  / Volkswagen wybiera najoszczędniejszego kierowcę
Volkswagen

Volkswagen

Zmień
Volkswagen, marka samochodów produkowanych przez niemiecki koncern Volkswagen AG. Nazwa oznacza w tłumaczeniu "Ludowy samochód" lub "Samochód ludu".Historia firmy rozpoczęła się 17 stycznia 1934 , gdy Ferdinand Porsche przedstawił rządowi niemieckiemu projekt samochodu - legendarnego Garbusa, który został zatwierdzony do produkcji w 1938 roku.
Dowiedz się więcej o marce
 

Volkswagen wybiera najoszczędniejszego kierowcę

VW|
null
© Volkswagen
null

W ramach idei Think Blue Volkswagen organizuje ogólnoświatowe mistrzostwa, w których wyłoniony zostanie najoszczędniej jeżdżący kierowca. O miejsce w polskim finale można rywalizować do 8 sierpnia.

Odbędzie się on w dniach od 16 do 18 sierpnia i wyłoni reprezentanta naszego kraju, który w kolejnym etapie będzie walczył o zwycięstwo podczas światowego finału we wrześniu. Uczestnicy rywalizować będą w ekonomicznych Volkswagenach z pakietem BlueMotion Technology.

Mistrzostwa "Think Blue. World Championship" organizowane są po raz trzeci. Polska weźmie w nich udział po raz pierwszy.

Pierwszym etapem są krajowe eliminacje, w których wyłonionych zostanie 20 finalistów. Pierwsza dziesiątka zakwalifikuje się poprzez rywalizację w grze na portalu Facebook, starając się zdobyć jak najwięcej punktów w aplikacji "Think Blue. World Championship 2013".

Zadaniem jest jak najoszczędniejsze przejechanie trasy posiadającej kilka podjazdów, zjazdów, szykan i ostrych zakrętów. Gracze będą mogli zdobyć dodatkowe punkty poprawnie, odpowiadając na pytania dotyczące ekonomicznej jazdy.

Druga dziesiątka zostanie zakwalifikowana do finału na podstawie przesłanych filmów przedstawiających rzeczywiste zużycie paliwa w samochodach, którymi poruszają się na co dzień.

Uczestnicy powinni przysłać krótkie nagranie na adres mailowy: thinkbluechallenge2013@volkswagen.pl.

Na nagraniu widoczne muszą być dane z komputera pokładowego wskazujące: średnie spalanie, dystans, na którym wynik został osiągnięty (minimum 15 km) oraz obrotomierz samochodu.

Ponadto uczestnik musi wskazać parametry samochodu, którym się poruszał (pojemność skokowa silnika, rodzaj paliwa). Na podstawie tych informacji zostanie wyliczona ekonomiczność jazdy.

Polski finał rozegrany zostanie w terminie od 16 do 18 sierpnia. Volkswagen zaprosi 20 najoszczędniejszych kierowców wraz z osobami towarzyszącymi do atrakcyjnego, pięciogwiazdkowego hotelu nad polskim morzem. Uczestnicy przejdą szkolenie teoretyczne i praktyczne, następnie przeprowadzone zostaną jazdy kwalifikacyjne.

Zwycięzca tych jazd będzie reprezentował Polskę w światowym finale we wrześniu, otrzyma także na miesiąc do prywatnego użytku nowego Volkswagena Golfa, który ma na koncie nagrodę Samochód Roku 2013.

Światowy finał zaplanowano w Niemczech (od 6 do 10 września). Uczestnicy/zwycięzcy z poszczególnych krajów wystartują z Wolfsburga i pokonają trasę do Frankfurtu. Wcześniej odwiedzą fabrykę samochodów i Autostadt. Na zakończenie natomiast zwiedzą Międzynarodowy Salon Samochodowy we Frankfurcie.

Think Blue to idea Volkswagena stworzona w celu ochrony środowiska. Opiera się ona na trzech filarach:
Wytwarzanie ekologicznych produktów
Volkswagen posiada w ofercie najoszczędniejszy na świecie seryjnie produkowany samochód XL1. Auto zużywa zaledwie 0,9 litra na 100 km. Jest to najbardziej zaawansowany technologicznie Volkswagen.

Ekologiczne technologie są stosowane także w wolumenowych modelach. Dzięki pakietowi BlueMotion Technology, który jest elementem wyposażenia seryjnego większości nowych modeli marki, producent na skalę masową obniża emisję szkodliwych substancji. Wśród Polo, Golfów i Passatów na uwagę zasługują wyjątkowo oszczędne i ekologiczne wersje BlueMotion: np. Golf BlueMotion zużywa według danych fabrycznych średnio tylko 3,2 litra paliwa na 100 km i emituje do atmosfery 85 g/km CO2.

Kreowanie indywidualnych eko-zachowań
Jest wiele nawyków, które można wyrobić w ludziach, aby byli bardziej eko. Oto kilka podstawowych zasadach, które wymagają niewielkiego zaangażowania:
- rozsądne korzystanie z klimatyzacji, aby nie generować niepotrzebnego zużycia energii, nie tylko w samochodach, ale także w biurach i domach,
- oszczędzanie wody,
- oszczędzanie energii elektrycznej (korzystanie z naturalnego światła, kiedy tylko jest to możliwe),
- dwustronne drukowanie, dzięki czemu chroni się drzewa, wykorzystywane jako surowiec do produkcji papieru.

Różnego rodzaju pro-ekologiczne inicjatywy
Wybrane przykłady z kilku krajów to:
- sadzenie kwiatów i rozdawanie nasion niezapominajek w dużych miastach w Polsce, aby stworzyć niebieskie skwery i zwrócić uwagę na ideę Think Blue,
- fortepianowe schody, które zachęcają do skorzystania z tradycyjnych stopni i pozostawiają w bezruchu schody elektryczne,
- "Think Blue. Factory". Do 2018 r. Volkswagen planuje o 25% zredukować zużycie wody i energii, ilość odpadów oraz emisję CO2 i oparów rozpuszczalników we wszystkich fabrykach.
Na przykład w Emden hala do montażu nadwozi została osadzona na 3300 słupach energetycznych (każdy o długości 20 m), wykorzystujących dzięki kanałom wodnym energię geotermalną.

Wodę, oziębioną pod wpływem niskiej temperatury podłoża, przeznacza się do chłodzenia w procesach spawalniczych nadwozi (stara wieża chłodnicza zużywała 25 000 m3 wody rocznie). Wyzwolona w procesie spawania energia cieplna wykorzystywana jest do ogrzewania hali zimą.

Innym przykładem jest fabryka silników w Polkowicach, która od grudnia 2011 r. wykorzystuje „zielony” prąd z elektrowni wodnych. Pozwoliło to uniknąć emisji 50 000 ton szkodliwych dla atmosfery gazów.
- "Think Blue. World Championship 2013" to mistrzostwa świata w oszczędnej jeździe, podczas których Volkswagen zwraca uwagę na wynikające z niej korzyści.

Od momentu przedstawienia idei Think Blue w 2010 roku na całym świecie w jej ramach zostało zrealizowanych ponad 360 projektów w ponad 35 krajach.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama