/  /  /  / PREZENTACJA | Volkswagen Sharan 2.0 TDI (140 KM) Trendline
Volkswagen

Volkswagen

Zmień
Volkswagen, marka samochodów produkowanych przez niemiecki koncern Volkswagen AG. Nazwa oznacza w tłumaczeniu "Ludowy samochód" lub "Samochód ludu".Historia firmy rozpoczęła się 17 stycznia 1934 , gdy Ferdinand Porsche przedstawił rządowi niemieckiemu projekt samochodu - legendarnego Garbusa, który został zatwierdzony do produkcji w 1938 roku.
Dowiedz się więcej o marce
 

PREZENTACJA | Volkswagen Sharan 2.0 TDI (140 KM) Trendline

IBRM Samar|
Volkswagen Sharan 2013
© IBRM Samar
Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013Volkswagen Sharan 2013

Przestronny, komfortowy i ponadprzeciętnie wykonany - tak możnaby w skrócie określić Volkswagena Sharan, obecnego na rynku od 2010 roku. Gdy wybierze się go z silnikiem 2.0 TDI można jeszcze dodać: dynamiczny i oszczędny.

Sharan jest na rynku od 1995 roku, kiedy to pojawiła się pierwsza generacja, opracowana wspólnie przez Volkswagena i Forda. W 2000 roku pokazano drugą generację, którą poddano liftingowi w 2003 roku. Pierwsze dwa wcielenia auta znalazły ponad 600 tys. nabywców. Obecna, trzecia oferowana jest od 2010 roku (debiut w Genewie). Auto jest już projektem własnym Volkswagena i bazuje na platformie oraz wielu podzespołach Passata B7 (płyta A5 / PQ46).
Za design Sharana odpowiedzialny jest Walter de Silva, szef designu koncernu i Klaus Bischoff, szef designu marki. Stworzyli oni vana, opierając się na nowym DNA Volkswagena.

Gdzie jest produkowany?
Duży van Volkswagena opuszcza zakłady AutoEuropa w Palmeli w Hiszpanii. W tej samej fabryce produkowany jest bliźniaczy Seat Alhambra.

Segment i konkurenci
Prezentowany Volkswagen reprezentuje klasę pojazdów wielofunkcyjnych MPV. Sharan rywalizuje na polskim rynku z Fiatem Freemont, Fordami Galaxy i S-MAX, Lancią Voyager,  Renault Espace oraz Seatem Alhambra.

Kto kupuje prezentowany model?
Sharan sprzedaje się w kraju całkiem nieźle, jak na samochód  tego segmentu i poziom cen. W zeszłym roku w Polsce nabywców znalazło 335 aut (257 trafiło do firm, 78 do osób prywatnych). W tym roku, do końca września, sprzedano 242 (firmy zakupiły 184, klienci indywidualni 58 sztuk).

Podstawowe informacje
Volkswagen Sharan to obszerny pojazd wielofunkcyjny mogący przewieźć do siedmiu pasażerów. Jest największym vanem oferowanym przez Volkswagena w Europie (nie licząc pojazdów bazujących na autach dostawczych).
Sharan prezentuje się elegancko i nowocześnie, zresztą tak jak jego główni rywale Ford Galaxy i Renault Espace. Stylizację nadwozia charakteryzują czyste, poziome linie nadając jej świeżego wyglądu. Zadaniem doskonale zrealizowanym przez designerów było stworzenie wyważonych proporcji, które stanowiłyby idealną podstawę, aby minimalną liczbą linii wprowadzić do nadwozia maksymalne napięcie. Pojazd otrzymał, jak większość aut tej firmy, ponadczasowy design, który nie straci na atrakcyjności przez lata. Klienci tej niemieckiej marki bardzo sobie to cenią. Van obecnej generacji to jeden z bardziej aerodynamicznych pojazdów tej klasy, współczynnik oporu powietrza Cw wynosi 0,299.
Volkswagen Sharan to samochód dla wszystkich, którzy w aucie spędzają wiele czasu. Jest to idealny samochód na długie biznesowe podróże lub rodzinne urlopowe wycieczki. W podstawowej konfiguracji van oferuje pięć miejsc siedzących (konfiguracja 2:3:0). Pojedynczych foteli drugiego rzędu, dzięki nowej koncepcji siedzeń EasyFold, nie trzeba już demontować, lecz dzięki prostemu w obsłudze mechanizmowi wystarczy je po prostu schować w podłodze (to patent Chryslera, który jako pierwszy zaprezentował takie rozwiązanie w Voyagerze). Podobnie jak przednie fotele, także siedzenia drugiego rzędu można przesuwać do przodu, do tyłu i pochylać ich oparcia w zakresie 20 stopni. Dostępne są też: „pakiet 6 siedzeń” i „pakiet 7 siedzeń”. W wersji sześcioosobowej w drugim i trzecim rzędzie zamontowane są po dwa siedzenia z tapicerowanymi podłokietnikami (2:2:2), nie ma środkowego fotela drugiego rzędu, za to pozostałe dwa siedzenia są przesunięte bardziej do środka, co zwiększa komfort. Wersja 6-osobowa doskonale sprawdza się zatem jako samochód dla firm. W przypadku 7-osobowego Sharana drugi rząd obejmuje trzy pojedyncze siedzenia, a trzeci rząd – dwa fotele (2:3:2). To idealny pojazd dla rodzin wielodzietnych. W przypadku otwieranych i zamykanych elektrycznie rozsuwanych drzwi układ zabezpieczający przed przyciśnięciem dba o bezpieczeństwo przy wsiadaniu i wysiadaniu. Tylna pokrywa może być obsługiwana elektrycznie (opcja). Do otwierania i zamykania może służyć przycisk w uchwycie klapy lub przełącznik na konsoli środkowej a także pilot.
Statyczna i dynamiczna sztywność nadwozia na skręcanie wyznacza nowe standardy w tym segmencie aut. Udało się przy tym zmniejszyć masę samochodu. Przykładowo Sharan 1.4 TSI BlueMotion Technology jest o 30 kg lżejszy niż jego poprzednik. Ze względu na znacznie poprawione właściwości zderzeniowe i podwyższone wymagania dotyczące sztywności, zwiększoną długość samochodu oraz wbudowanie obu rozsuwanych drzwi, ciężar struktury nadwozia musiałby teoretycznie zwiększyć się do 438 kilogramów. W rzeczywistości jednak dzięki nowoczesnym  materiałom i procesom produkcji masa struktury nadwozia zmniejszyła się o kilkanaście procent do 389 kg. Dzięki sztywnemu nadwoziu van spełnia wysokie wymagania w dziedzinie akustyki. Fakt ten wynika z nowatorskiego rozwiązania węzłów i punktów przenoszenia sił. Będąca do dyspozycji przestrzeń została optymalnie wykorzystana przez złożoną z trzech skorup strukturę nadwozia, a cała przestrzeń kabiny pasażerskiej jest obudowana zoptymalizowanymi komputerowo profilami. W efekcie samochód zapewnia wysokie standardy bezpieczeństwa, lepsze własności jezdne oraz wysoki komfort akustyczny.
Sharan został stworzony z myślą o tych, którzy wiele godzin spędzają w podróży. Obojętnie, czy wykorzystywany prywatnie czy służbowo van powinien spełnić zróżnicowane wymagania transportowe. Liczne schowki i kieszenie znajdziemy w drzwiach, w konsoli dachowej, pod przednimi fotelami i przed siedzeniami drugiego rzędu, także w bagażniku. Wraz z nowym systemem zarządzania ładunkiem pojazd dysponuje nawet 33 różnymi schowkami.
Opcjonalny panoramiczny dach jest o 300 procent większy niż tradycyjny dach rozsuwany. Przednia część dzielonego na dwa odcinki dachu sięga do słupków B i może być elektrycznie podnoszona oraz całkowicie rozsunięta. Szkło termoizolacyjne pochłania 99 procent promieniowania UV, ponadto dach posiada elektrycznie zasuwaną roletę przeciwsłoneczną.
Sharan jest oferowany w trzech wersjach wyposażenia: Trendline (podstawowa), Comfortline (średni poziom) i Highline (najlepiej wyposażona). W podstawowej konfiguracji van jest pięcioosobowy. Pojazd napędzany może być jednym z trzech silników (spektrum mocy od 140 do 200 KM). Dla auta przewidziano dwie jednostki benzynowe i jedną wysokoprężną w dwóch wariantach mocy. Wyposażenie seryjne wypada korzystnie w relacji do ceny, a możliwości doposażenia auta, na tle innych popularnych (masowych) marek są wręcz imponujące. Pojazd ten  może być dostosowany do wymagań i gustu użytkownika wieloma elementami wykraczającymi poza trzy konfiguracje siedzeń i trzy wersje wyposażenia. Dodatkowymi rozwiązaniami technicznymi są na przykład Light Assist (automatyczne sterowanie światłami drogowymi), elektrycznie otwierane i zamykane rozsuwane drzwi boczne i tylna pokrywa, adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC, regulacja poziomu zawieszenia Nivomat, sportowe zawieszenie, nowa generacja Park Assist, kamera wsteczna Rear Assist, system nagłośnieniowy Dynaudio o mocy 300 W, panoramiczny rozsuwany dach, pakiet zarządzania bagażem plus siatka ochronna oraz system zamykania i uruchamiania Keyless Access. Użytkownicy korzystający z przyczep z pewnością docenią składany hak.

Wymiary, masy i objętości
Z wartością 4,85 metra wielofunkcyjny pojazd jest o 22 cm dłuższy od poprzednika. Zwiększyła się również szerokość (mierzona na wysokości klamek przednich drzwi) o 9,2 cm i wynosi teraz 1,9 metra. Jednocześnie obniżyła się wysokość auta o 1,2 cm do 1,72 metra.
W opisywanej wersji masa własna samochodu to 1.699 kg, dopuszczalna ładowność wynosi 641 kg.
Pojemność, przy załadowaniu do wysokości górnej krawędzi oparć w 7-osobowym Sharanie wynosi w 711 litrów, w wersji 5-osobowej - 885 litrów. Dzięki łatwej do zamontowania siatce oddzielającej bagażnik można załadować Sharana po sam dach nie stwarzając zagrożenia dla pasażerów. Pojemność wzrośnie wtedy do 1.167 litrów w 7-osobowym wariancie i do 1.330 litrów w 5-osobowym. Równie prosty w obsłudze mechanizm pozwala na pojedyncze składanie siedzeń drugiego rzędu. Także w tym przypadku powstaje płaska powierzchnia, która – zmierzona do oparć przednich foteli – ma długość 2,1 metra. Przy takim maksymalnym powiększeniu przestrzeni bagażowej pojemność wynosi do 2.297 litrów (7-osobowy) lub 2.430 litrów (5-osobowy) przy załadowaniu po dach.

Bezpieczeństwo
Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w Sharanie wypada korzystnie. Od najtańszej wersji Trendline Sharan posiada siedem poduszek powietrznych wraz z poduszką chroniącą kolana kierowcy, mocowania do fotelików dziecięcych Isofix plus Top-Tether w drugim i trzecim rzędzie siedzeń. Seryjny jest również elektryczny hamulec postojowy z systemem ułatwiającym ruszanie pod górę. Do elementów poprawiających bezpieczeństwo czynne należą: elektroniczny program kontroli stabilności toru jazdy ESP (wraz z ABS, elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego EDS, wspomaganiem hamulców, systemem stabilizującym zestaw samochód + przyczepa, funkcją wspierającą kontrowanie kierownicą oraz wskaźnikiem ciśnienia w oponach), a także wentylowane tarcze hamulcowe przy  wszystkich kołach.
Sharan crashtesty wykonywane przez organizację Euro NCAP zakończył wynikiem pięciu gwiazdek (maksymalna nota). Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów oceniono wysoko (96%), w kategorii „safety assist” (oceniającej systemy bezpieczeństwa aktywnego) przyznano 71%.

Napęd
W przypadku Sharana klient ma do wyboru jeden z trzech silników. W cenniku znajdziemy dwie jednostki benzynowe (1.4 TSI i 2.0 TSI) oraz jednego turbodiesla 2.0 TDI (w dwóch wariantach mocy). Wszystkie posiadają bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Jednostki są teraz nawet o 21 procent oszczędniejsze niż porównywalne silniki poprzednika. Dla obu silników TDI oraz mniejszego TSI (o mocy 150 KM) instalowany jest pakiet BlueMotion Technology z systemami rekuperacji i start-stop. Ze średnim spalaniem 5,5 litra (emisja CO2 równa 145 g/km), rozwijający prędkość 194 km/h, Sharan 2.0 TDI w wersji 140 KM jest nowym rekordzistą w segmencie pod względem zużycia paliwa. Imponujący jest też teoretyczny zasięg na jednym baku: 1.273 km na 70 litrach paliwa.
Napęd w Sharanie przenoszony jest na przednią oś za pośrednictwem manualnych lub automatycznych, dwusprzęgłowych przekładni DSG. Każda z nich ma sześć przełożeń.
W poniższym zestawieniu danych technicznych prezentujemy wersje głównie z manualną skrzynią (z wyjątkiem wersji 2.0 TSI, która standardowo oferowana jest z preselekcyjną przekładnią DSG).

Silniki benzynowe – zestawienie podstawowych informacji:
1.4 o mocy 110 kW/ 150 KM i momencie równym 240 Nm. Van z podstawowym silnikiem benzynowym 1.4 TSI osiąga maksymalnie 197 km/h, a setkę „robi” w 10,7 sekundy. Z tym silnikiem Sharan średnio spala 7,2 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 167 g/km).
2.0 o mocy 147 kW/ 200 KM i momencie równym 280 Nm. Z dwulitrową, dwustukonną jednostką pojazd można rozpędzić do 199 km/h, a sprint do setki zabiera 8,3 sekundy. Auto potrzebuje średnio 9,5 litra benzyny na przejechanie 100 km (emisja CO2 wynosi 198 g/km).

Podstawowe dane dotyczące dostępnych benzynowych jednostek napędowych wykorzystywanych do napędu VW Sharana prezentowane są w Katalogu Modeli.

Silniki wysokoprężne – zestawienie podstawowych informacji:
2.0 o mocy 103 kW/ 140 KM i momencie równym 320 Nm. Dwulitrowy silnik wysokoprężny oferuje dobre osiągi i charakteryzuje się niskim apetytem na paliwo. Turbodiesel zużywa tylko 5,5 l/100 km ON i emituje 143 g/km CO2. Rodzinnego vana można rozpędzić do 194 km/h, a przyspieszenie do setki wynosi 10,9 s.
2.0 o mocy 130 kW/ 177 KM i momencie równym 380 Nm. Mocniejszy wariant jednostki 2.0 TDI oferuje lepsze osiągi i jest wyjątkowo oszczędny w relacji do osiągów. Pojazd zużywa tylko 5,8 l/100 km ON i emituje 152 g/km CO2. Sharan osiąga maksymalnie 208 km/h, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w 9,3 sekundy.

Podstawowe dane dotyczące dostępnych wysokoprężnych jednostek napędowych wykorzystywanych do napędu VW Sharana prezentowane są w Katalogu Modeli.

Grupa emisyjna
Prezentowany VW Sharan 2.0 TDI (140 KM) zużywa w cyklu mieszanym 5,5 litra ON na 100 km, w mieście 6,8, a na trasie 4,3. Emisja CO2 w wysokości 143 g/km plasuje auto w klasie emisji D.

Koszty
Najtańszy Sharan (1.4 TSI Trendline) to wydatek 108.990 zł. Prezentowana odmiana 2.0 TDI (140 KM) Trendline startuje z poziomu 118.990 zł. Topowa odmiana 2.0 TDI (177 KM) ze skrzynią DSG oraz w najlepszej wersji Highline to wydatek równy 150.090 zł.
Van Volkswagena nie należy do najtańszych pojazdów MPV tej wielkości ale też  trzeba pamiętać, że jest zaprojektowany nowocześnie, znakomicie wykonany i oferuje wiele technicznych innowacji.


Robert Steinbarth
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Najnowsze wiadomości - Volkswagen

Reklama