/  /  /  / Elektryczny samochód dostawczy przyszłości
Volkswagen

Volkswagen

Zmień
Volkswagen, marka samochodów produkowanych przez niemiecki koncern Volkswagen AG. Nazwa oznacza w tłumaczeniu "Ludowy samochód" lub "Samochód ludu".Historia firmy rozpoczęła się 17 stycznia 1934 , gdy Ferdinand Porsche przedstawił rządowi niemieckiemu projekt samochodu - legendarnego Garbusa, który został zatwierdzony do produkcji w 1938 roku.
Dowiedz się więcej o marce
 

Elektryczny samochód dostawczy przyszłości

Volkswagen|
null
© Volkswagen
null

Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentuje podczas tegorocznego salonu motoryzacyjnego w Genewie koncepcyjną wersję Transportera pod nazwą e-Co-Motion.

Samochód ten łączy w sobie cechy, które zdają się wykluczać: jest kompaktowy i zwrotny mimo dużej przestrzeni ładunkowej, może przewieźć 800 kg ładunku, a dzięki elektrycznemu napędowi nie emituje substancji szkodliwych.

"Przy stale rosnącym zapotrzebowaniu na transport w wielkich miastach elektryczna mobilność (szczególnie w przypadku lekkich samochodów użytkowych) mogłaby zyskać fundamentalne znaczenie - twierdzi Eckhard Scholz, rzecznik zarządu marki. "Do bram miasta towary byłyby dostarczane koleją lub dużymi samochodami ciężarowymi z tradycyjnym bądź hybrydowym napędem. Na stacjach pośrednich ładunek byłby rozdzielany na mniejsze, elektryczne samochody, poruszające się w określonym promieniu od stałej bazy, dysponującej zapleczem technicznym umożliwiającym ładowanie baterii i konserwację".

Wyposażony wyłącznie w napęd elektryczny e-Co-Motion ma wiele praktycznych właściwości: duża zwrotność przy niewielkiej przestrzeni zajmowanej na drodze, bardzo dobra widoczność, ergonomiczne siedzenia i łatwość wsiadania oraz przechodzenia do części bagażowej, łatwy załadunek dzięki niskiej krawędzi drzwi i duża pojemność przestrzeni ładunkowej.

Koncepcyjny e-Co-Motion oferuje maksymalną przestrzeń na minimalnej powierzchni. Przy długości zaledwie 4,55 m (szerokość: 1,90 m, wysokość: 1,96 m) objętość przestrzeni ładunkowej tego studyjnego modelu wynosi maksymalnie 4,6 m3, a ładowność to aż 800 kg.

Tak dobre wartości udało się uzyskać dzięki wyraźnemu podziałowi bryły nadwozia na część dolną, niezbędną do jazdy, obejmującą umieszczony pod podłogą napęd, baterię i przekładnię, oraz część górną – przeznaczoną na ładunek. Taki podział stał się podstawą dla maksymalnego wykorzystania przestrzeni i zastosowania zróżnicowanych, odpowiadających życzeniom klientów rodzajów zabudowy.

O tym, czy ma to być kabina kierowcy z zabudowaną skrzynią ładunkową, nadwozie przeznaczone do przewozu osób, niskopodłogowa skrzynia czy zabudowa termoizolacyjna decyduje klient.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama