/  /  /  /  / 420-konna Toyota Yaris we Frankfurcie
Toyota Yaris

Toyota Yaris

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Cena39 900 zł - 75 900 zł (aktualizacja: 2016-08-10)
Emisja CO275 g/km - 114 g/km
Żużycie paliwa3,3 L/100km - 4,9 L/100km
 

420-konna Toyota Yaris we Frankfurcie

Toyota|
null
© Toyota
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Stoisko Toyoty podczas wrześniowego salonu we Frankfurcie będzie poświęcone technologii i produktom hybrydowym, ze światową premierą Yarisa Hybrid-R conept, oraz kolejną generacją pojazdu na ogniwa paliwowe w rolach głównych.

Pod maską koncepcyjnej Toyoty Yaris Hybrid-R znajdzie się turbodałowana jednostka Global Race Engine o pojemności 1,6 l oraz dwa mocne silniki elektryczne, dostarczające inteligentnego napędu na cztery koła.

Moc na koła przednie dostarczana jest przez 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 300 KM, opracowany przez Toyota Motorsport GmbH (TMG) zgodnie ze specyfikacją FIA dla jednostek Global Race Engine.

Koła tylne napędzają dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 120 KM i konstrukcji identycznej jak w seryjnym Yarisie Hybrid.


Zespół napędowy Yarisa Hybrid-R concept rozwija maksymalnie 420 KM mocy.

Superkondensatory
Identycznie jak w wyczynowym bolidzie TS030, energia odzyskiwana z hamowania jest magazynowana w superkondensatorach. W porównaniu do akumulatorów niklowo-metalowych superkondensatory dają większą gęstość i szybkość przyjmowania oraz oddawania energii.

Rozwiązanie to sprawdza się w pojeździe sportowym dostarczając natychmiastowego wzrostu mocy.

W trybie drogowym superkondensatory przez 10 sekund oddają moc 40 KM odzyskaną z hamowania. W trybie torowym, w którym odzyskuje się więcej energii z częstszych i bardziej intensywnych hamowań, superkondenstatory dają dodatkowych 120 KM przez 5 sekund.

Zaawansowana kontrola trakcji
Trzeci, 60-konny silnik elektryczny działa jako generator w dwóch możliwych sytuacjach: podczas wytracania prędkości oddaje energię do superkondensatora, aby następnie podczas przyśpieszania zasilać dwa tylne silniki elektryczne.

Ta druga sytuacja będzie miała miejsce tylko w przypadku, gdy moc przekazywana na koła będzie zbyt duża, by przednia oś pojazdu utrzymała przyczepność.

Generator zadziała jak kontrola trakcji, w chwili przekazania momentu obrotowego na koła tylne wyraźnie zwiększając przyśpieszenie samochodu i jego przyczepność, pozwalając w pełni wykorzystać moc hybrydowego zespołu napędowego.

Sterowanie momentem napędowym
Dwa silniki elektryczne (każdy napędzające tylne koła niezależnie) przyczyniają się także do zaawansowanego prowadzenia Yarisa Hybrid-R concept poprzez zróżnicowanie mocy, która przekazywana jest na każde z kół.

Każdy z silników może przenosić moc na tylne koła niezależnie, dając ten sam efekt co inteligentny dyferencjał. W zależności od ciasności zakrętu system może oddać więcej mocy na koło zewnętrzne (zakręty średnio szybkie), zwolnić koło wewnętrzne (szybkie zakręty) lub nawet hamować i przyśpieszać oba koła niezależnie (wolne zakręty).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Toyota Yaris