/  /  / Yaris
Toyota Yaris

Toyota Yaris

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Cena39 900 zł - 75 900 zł (aktualizacja: 2016-08-10)
Emisja CO275 g/km - 114 g/km
Żużycie paliwa3,3 L/100km - 4,9 L/100km
 
Toyota Yaris 2011
© Toyota
Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011Toyota Yaris 2011
Toyota Yaris to najpopularniejszy model japońskiej marki w Europie. Dzięki swoim niewielkim wymiarom, a także typowo miejskiemu przeznaczeniu, auto zaliczane jest do segmentu B, czyli do klasy pojazdów małych. Model ten zadebiutował podczas salonu samochodowego w Paryżu w 1998 roku, zaś do sprzedaży wszedł już w roku kolejnym. Na macierzystym rynku samochód występuje pod nazwą Vitz, a w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie pierwsza generacja występowała jako Echo. Po 6 latach od rozpoczęcia produkcji auto doczekało się gruntownej modernizacji, która zaowocowała powstaniem drugiej generacji. Została ona zaprezentowana na salonie samochodowym we Frankfurcie w 2005 roku, a z początkiem kolejnego roku pojawiła się w salonach dealerskich. Zgodnie ze światowymi trendami zwiększającymi każdą kolejną generację, również Toyota Yaris uzyskała większe gabaryty. W porównaniu do poprzednika auto wydłużyło się bowiem o 11 cm i osiągnęło długość 3,75 metra. Zwiększeniu o 3,5 cm uległa również szerokość dochodząc do 1,69 metra, a także o 3 cm wysokość, która osiągnęła wartość 1,53 metra. Zmiany objęły również część technologiczną. Całkowicie zmieniona została konstrukcja zawieszenia przedniego, oparta o kolumny MacPhersona. Z kolei szerzej rozstawione amortyzatory zawieszenia tylnego zabierają mniej miejsca w bagażniku. O popularności modelu świadczą nie tylko bardzo dobre wyniki sprzedażowe, ale również wielość nagród jakie otrzymała Toyota Yaris. Wśród nich najważniejszy jest tytuł „Samochodu Roku 2000” w Europie oraz ten sam tytuł w Japonii. Produkcja tego modelu odbywała się w Kanegasaki i Obu w Japonii, Valenciennes we Francji oraz Chachoengsao w Tajlandii. Toyota Yaris dostępna była w Polsce w dwóch wersjach nadwoziowych, jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. Za design odpowiedzialni byli francuscy styliści z oddziału Toyoty w Europie ED2, których głównym zadaniem było stworzenie auta, które nawiązywałoby do poprzednika, a przy okazji posiadało indywidualny styl. Nie obyło się przy tym jednak bez nawiązań do innych modeli z gamy japońskiego producenta, przede wszystkim do Toyoty Aygo. Styliści zachowali lekko zaokrąglone kształty, lecz na masce pojawiły się również ostre przetłoczenia. Z przodu charakterystyczny element stanowiły „łezkowate” reflektory oraz stosunkowo krótka maska. Tył z kolei został mocno ucięty i niewiele różnił się od tego z poprzednika. Wszystkie wersje Toyoty Yaris zostały wyposażone w system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z elektronicznym układem rozdziału siły hamowania EBD oraz układ wspomagania hamowania awaryjnego BA, czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera. Za dodatkową opłatą, lub też w droższych i lepiej wyposażonych wersjach, dostępne były jeszcze poduszki boczne przednie, kurtyny powietrzne, system kontroli trakcji TRC oraz system stabilizacji toru jazdy VSC. W testach zderzeniowych EuroNCAP model ten otrzymał maksymalną ilość 5 gwiazdek. Dotychczasowa sprzedaż Toyoty Yaris na świecie była największa w Europie, gdzie wynosiła 45 %. Co należałby podkreślić, to to że model Yaris był najbardziej popularnym modelem Toyoty w latach 2001, 2003, 2004 oraz od 2006 do 2011 roku. Do momentu wprowadzenie na rynek 3 generacji, w Polsce sprzedano 144 540, a na świecie 2548 802 sztuk

W 2011 roku zaprezentowano trzecią generację modelu. Auto w stosunku do poprzednika urosło na długość o 100mm  do wartości 3885mm, rozstaw osi zwiększył się do 2510mm. Szerokość pozostała bez zmian (1695mm), zaś wysokość uległa zmniejszeniu (1510mm).Pojemność bagażnika została powiększona o 25%. Z zewnątrz, w stosunku do poprzedniczki model z roku 2011 najbardziej odróżnia się zmienionymi reflektorami. Są teraz znacznie szersze i niższe, co dodaje wyglądowi przodu nieco więcej statecznej powagi. Karoseria auta zyskała liczne przetłoczenia i załamania. Linia okien wznosi się delikatnie ku tyłowi, zaś dach, który za przednimi zagłówkami zaczyna się delikatnie obniżać, nad szybą klapy bagażnika zwieńczony został niewielkim spojlerem. Jeśli spojrzeć na sylwetkę auta z boku, przypomina  ona kompaktowego Aurisa. Produkowane we Francuskim Valenciennes auto dostępne jest z jednym z dwóch silników benzynowych VVT-i – trzycylindrowym o pojemności jednego litra , które było już trzykrotnie nagradzane tytułem Engine of The Year oraz czterocylindrowym 1.3 wyposażonym w zmienne fazy rozrządu. Dla fanów silników diesla przygotowano jednostkę D-4D o pojemności 1.4l. Wyposażone w jeden z trzech silników auto nie powala osiągami ale też nie zostało stworzone z myślą o jeździe po torze. Przyspieszenie do 100km/h w czasie rzędu 15 sekund w najsłabszej odmianie benzynowej oraz niecałe 11s w przypadku diesla z powodzeniem wystarczą do zwinnego poruszania się po mieście, a zatem do tego, do czego Toyota Yaris została stworzona. Wszystkie silniki współpracują z 6 biegową manualną skrzynią biegów. Opcjonalnie, w połączeniu z najmocniejszą jednostką napędową, dostępna jest nowa, bezstopniowa skrzynia automatyczna. Największą różnicę, porównując do poprzednika, widać we wnętrzu małej Toyoty. Umieszczane dotychczas centralnie zegary powędrowały na swoje tradycyjne miejsce, zatem za kierownicę, przed oczy kierowcy. Ogólne wrażenie potwierdza zamysł projektantów, którzy aby zwiększyć doznawane we wnętrzu poczucie przestrzeni, zamienili licznie występujące  w poprzednim modelu linie wertykalne na horyzontalne. Do wyboru potencjalnym klientom, podobnie jak w poprzednich generacjach, producent oferuje wersje: 3- oraz pięciodrzwiową. Produkcja Toyoty Yaris 3 generacji została ulokowana w francuskim mieście Valenciennes.

W wyposażeniu standardowym Yarisa z zakresu bezpieczeństwa znalazły się takie elementy jak: ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD oraz asystentem hamowania awaryjnego BA, poduszki powietrzne boczne oraz czołowe dla kierowcy i pasażera (możliwa dezaktywacja) oraz system ISOFIX.

Do konkurentów małej Toyoty należą takie pojazdy, jak: Ford Fiesta, Opel Corsa, Honda Jazz, Hyundai i20, Mazda 2, Nissan Micra, Renault Clio, Skoda Fabia, czy Suzuki Swift.

 

Yaris najczęściej porównywana z

Ford Fiesta
Ford Fiesta
Kia Rio
Kia Rio
Nissan Micra
Nissan Micra
Peugeot 208
Peugeot 208
Renault Clio
Renault Clio
SEAT Ibiza V
SEAT Ibiza
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Reklama