/  /  /  / Katalonia: Toyota RAV4 w kolejnym wcieleniu
Toyota

Toyota

Zmień
Toyota to marka aut, produkowanych przez japoński koncern Toyota Motor Corporation, jeden z największych producentów samochodów na świecie. W 2006 r. sprzedał ponad 8,8 mln modeli tej marki. Toyota znajduje się wśród 10 najlepszych światowych przedsiębiorstw na liście Fortune Global 500.
Dowiedz się więcej o marce
 

Katalonia: Toyota RAV4 w kolejnym wcieleniu

IBRM Samar|
Toyota RAV-4
© IBRM Samar
Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4

Koniec lutego zazwyczaj kojarzony jest z zimową aurą. Chcąc posmakować wiosennych promieni słońca wybraliśmy się do Hiszpanii na wybrzeże Costa Brava, dokąd zostaliśmy zaproszeni na prezentację nowej Toyoty RAV4.

21 lutego, dzień po „niespodziance” w Lidze Mistrzów, którą przygotowała dla swoich fanów FC Barcelona przegrywając wyjazdowe spotkanie w starciu z AC Milan, wylądowaliśmy w stolicy Katalonii. Kierując się ku wyjściu, przemierzaliśmy kolejne terminale. Na telebimach roiło się od komentarzy głoszących „Upadek w Mediolanie”, media zarzucając zawodnikom Dumy Katalonii bezbarwne spotkanie okazały się bezlitosne. O Barcy mówiono wszędzie. W powietrzu krążyła atmosfera wielkiej klęski. Wciąż powracało pytanie: czy Blaugrana awansuje do ćwierćfinału Ligi Mistrzów? Dowiemy się o tym już 12 marca po rewanżowym meczu na Camp Nou.
 
Wróćmy jednak do prezentacji popularnej RAV-ki, której trzy poprzednie generacje  sprzedając się w liczbie 4,5 mln egzemplarzy w skali globalnej pobiły wszelkie rekordy. Jeśli czwarta generacja dotrzyma kroku swoim poprzednikom sukces będzie nieunikniony.

Samochód w porównaniu do trzeciej generacji wyraźnie urósł, przede wszystkim dzięki nowej płycie podłogowej zapożyczonej od Avensisa. Chwaląc się zwiększonym rozstawem osi aż o 10 cm, długością o 20 cm i szerokością o 3 cm, co przekłada się na przestronność przedziału pasażerskiego, zapewnia komfortowe warunki podróżowania pięciu osobom na pokładzie. Na tylnej kanapie odnajdą się również wyżsi pasażerowie, albowiem miejsca nad głową i na nogi jest pod dostatkiem. Sam bagażnik również imponuje pojemnością 547 l, a po złożeniu tylnej kanapy można doliczyć kolejne 1200 l.

Do jazd testowych wybraliśmy auto z silnikiem wysokoprężnym 2.2 D-4D/ 150 KM sprzężonym z 6-biegową manualną skrzynią biegów i napędem AWD.
Osiągi, jakimi może się pochwalić, to spalanie 5.6 l oleju napędowego na 100 km w cyklu mieszanym oraz poziom emisji CO2 o wartości 147 g/km. W sprincie od 0 do 100 km/h wspomniane auto potrzebuje 9.6 s, a maksymalna prędkość to 190 km/h.
Wsiadając do nowej RAV4 mamy wrażenie solidnie wykonanego auta. Wszelkie guziki i pokrętła do urządzeń umilających podróżowanie typu radio, nawigacja czy klimatyzacja rozmieszczono intuicyjnie. Materiały wykończeniowe wykonane z przyzwoitych tworzyw, choć niestety nie można ich porównać do tych użytych w Volkswagenie Tiguanie.
W pokonaniu całej trasy pomagała nam prosta w obsłudze nawigacja z 6.1” kolorowym ekranem dotykowym, natomiast dobra pozycja za kierownicą i wygodne, wyprofilowane fotele sprawiały, że nową RAV-ką pokonywaliśmy dłuższe odcinki trasy, nie odczuwając większego zmęczenia.

W polskiej specyfikacji mamy do wyboru trzy wersje wyposażenia: Active, Premium oraz Prestige.
W topowej wersji Prestige w standardzie otrzymamy m.in. deskę rozdzielczą obszytą skórą, tempomat, system „Inteligentny kluczyk”, 18” felgi aluminiowe, elektryczny fotel kierowcy, elektrycznie unoszone drzwi bagażnika, a także system multimedialny ToyotaTouch z nawigacją i 6.1” ekranem dotykowym oraz kamerą cofania. Jednakże biorąc pod uwagę mało wybrednego, poczciwego Kowalskiego do codziennej eksploatacji wystarczy w zupełności bazowa wersja Active, w której otrzyma  klimatyzację manualną, komputer pokładowy, elektryczne sterowanie szybami z przodu i z tyłu, Bluetooth, radio z gniazdami AUX-In + USB czy wielofunkcyjną kierownicę.

Gama silnikowa jaką przewiduje producent na rynek polski to jeden silnik benzynowy i dwa diesle.
Jednostka benzynowa o pojemności 2 litrów i mocy 152 KM jest sprzężona z napędem AWD, a także 6-biegową skrzynią manualną lub bezstopniowym automatem. Wśród jednostek wysokoprężnych japoński producent wprowadził do obiegu zupełnie nowy silnik 2.0 D-4D/ 124 KM z systemem Start/Stop, napędem FWD oraz 6-biegową przekładnią manualną. Samochód z tym silnikiem wart jest rozpatrzenia i głębszej analizy, chociażby ze względu na  pojemność samochodu nie przekraczającą 2 litrów dzięki czemu na auto nie zostanie naliczona akcyza, obniżając tym samym cenę samochodu. Dzięki takiemu manewrowi po raz pierwszy w historii modelu mamy do czynienia z sytuacją, że diesel jest tańszy od benzyny.
W ofercie jednostek wysokoprężnych znajdziemy również znany z wcześniejszej generacji silnik o pojemności 2.2/ 150 KM z napędem AWD i 6-biegową skrzynią manualą lub 6-biegowym automatem.

Nowe RAV4 dostępne jest od 96 900 PLN z silnikiem diesla 2.0 D-4D/ 124 KM w wersji Active.

Szczegółowy cennik i podstawowe specyfikacje są już dostępne w bazie Samaru.

Podsumowując, Toyota RAV4 jest samochodem dojrzałym o ugruntowanej pozycji rynkowej.
Czwarta generacja może się podobać. Dodatkowe centymetry sprawiły, że auto stało się bardziej praktyczne od swoich poprzedników, a przez to i bardziej atrakcyjne.
Nowej RAV-ce życzymy wielu sukcesów, lecz będzie musiała się ona zmierzyć z takimi konstrukcjami jak: Honda CR-V, Volkswagen Tiguan, KIA Sportage, Hyundai ix35, Nissan Qashqai, Skoda Yeti, Ford Kuga czy Mazda CX-5.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama