/  /  /  / Toyota Corolla najpopularniejszym samochodem świata
Toyota

Toyota

Zmień
Toyota to marka aut, produkowanych przez japoński koncern Toyota Motor Corporation, jeden z największych producentów samochodów na świecie. W 2006 r. sprzedał ponad 8,8 mln modeli tej marki. Toyota znajduje się wśród 10 najlepszych światowych przedsiębiorstw na liście Fortune Global 500.
Dowiedz się więcej o marce
 

Toyota Corolla najpopularniejszym samochodem świata

Toyota|
null
© Toyota
null

Łączna światowa sprzedaż modelu Toyota Corolla, najpopularniejszego samochodu świata, przekroczyła w lipcu 40 milionów sztuk. To kolejny historyczny sukces Corolli, pozycjonowanego jak globalny produkt Toyoty.

We wrześniu 1966 roku, specjalnie z myślą o produkcji modelu Corolla, Toyota otworzyła nową fabrykę w Takaoka w prefekturze Aichi. Dwa lata później rozpoczęto produkcję w Australii i Malezji z naciskiem na wytwarzanie wersji dostosowanych do specyficznych wymagań lokalnych rynków.

Od roku 1965 do roku 1968 Toyota ponad dwukrotnie zwiększyła roczną produkcję z 480 000 sztuk do 1,1 mln pojazdów, co świadczy o istotnym znaczeniu Corolli dla rozwoju firmy.

Sprzedaż Corolli, produkowanej obecnie w 15 fabrykach na całym świecie, stanowi około 1/5 ogólnej liczby pojazdów sprzedanych przez Toyotę w 76-letniej historii firmy.

Eksport Corolli do Ameryki Północnej rozpoczął się w roku 1968. Błyskawiczny sukces na tym rynku miał znaczny wpływ na osiągnięcie pierwszego miliona egzemplarzy sprzedanych na całym świecie w ciągu zaledwie czterech lat od premiery.

W roku 1997 Corolla stała się najlepiej sprzedawanym modelem świata: łączna liczba sprzedanych egzemplarzy przekroczyła 22,65 mln. Od roku 2002 nabywców znajduje ponad milion egzemplarzy rocznie; w ubiegłym roku w ponad 150 krajach i regionach świata codziennie sprzedawano 3 180 sztuk Corolli w różnych wersjach.

Główny konstruktor modelu Corolla Shinichi Yasui powiedział: "Sukces tego samochodu jest dziełem wielu ludzi z całego świata i jestem dumny, że również mam w tym swój udział. Jestem też wdzięczny wszystkim posiadaczom i miłośnikom Corolli. Źródłem sukcesu Corolli jest kultywowana od lat koncepcja twórcza Tatsuo Hasegawy: Corolla ma dawać radość i komfort ludziom z całego świata".

Corolla została pierwotnie stworzona z myślą o zaspokojeniu zmieniających się potrzeb dojeżdżających do pracy Japończyków w połowie lat 60-tych. Ówczesny główny konstruktor Tatsuo Hasegawa zauważył, że rozwojowi japońskiego przemysłu towarzyszy wydłużanie się czasu dojazdów ludzi do pracy. Rodziło to wzrost zapotrzebowania na osobisty środek transportu.

Kierując się tymi spostrzeżeniami, Hasegawa nakreślił koncepcję pierwszej Corolli. Podstawy tej koncepcji pozostają niezmienne: ciągła ewolucja i dostosowanie do wymagań klientów na każdym z rynków.

Gdy pierwsza Corolla zjechała z linii produkcyjnej, wiele ważnych dla bezpieczeństwa rozwiązań było opcjonalnych. Później, mając na względzie potrzeby rodzin, Toyota postanowiła uczynić je standardowymi.

Zaangażowanie koncernu w ciągłe podnoszenie jakości i rozszerzanie standardowego wyposażenia przystępnej cenowo Corolli sprawiło, że model ten jest najchętniej wybieranym samochodem rodzinnym na całym świecie.

Historia nieustannie ewoluującej Corolli, pełna usprawnień w dziedzinie technologii i jakości, najlepiej ilustruje wysiłki Toyoty w zakresie przewidywania potrzeb klientów i tworzenia coraz lepszych samochodów.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama