/  /  /  / Grupa pkt.pl wybiera modele Toyoty
Toyota

Toyota

Zmień
Toyota to marka aut, produkowanych przez japoński koncern Toyota Motor Corporation, jeden z największych producentów samochodów na świecie. W 2006 r. sprzedał ponad 8,8 mln modeli tej marki. Toyota znajduje się wśród 10 najlepszych światowych przedsiębiorstw na liście Fortune Global 500.
Dowiedz się więcej o marce
 

Grupa pkt.pl wybiera modele Toyoty

TMP|
null
© Toyota
null

Firmy pkt.pl i ClearSense, oferujące doradztwo i rozwiązania biznesowe dla małych i średnich przedsiębiorstw, specjalizujące się w reklamie online i mobilnej, wybrały poprzez Armada Fleet Management 215 samochodów Toyota.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Samochody będą wykorzystywane przez firmy na zasadach wynajmu długoterminowego, który staje się coraz popularniejszym sposobem prowadzenia floty pojazdów.

Kontrakt Grupy pkt.pl z Armadą dotyczy 178 egzemplarzy modelu Yaris przeznaczonych dla przedstawicieli handlowych oraz 19 egzemplarzy Aurisa i 18 Corolli dla kierowników i managerów przedsiębiorstwa.

Podobnie jak w przypadku pozostałych firm, wybierających Toyotę Grupa pkt.pl postawiła na najwyższą bezawaryjność swojej floty. Kryterium wyboru pojazdów do firmy był niski całkowity koszt eksploatacji, czyli parametr, którym Toyota wyróżnia się na polskim rynku.

Jak powiedział Mariusz Pietuszyński, członek zarządu i dyrektor finansowy pkt.pl i ClearSense: "Wybór Toyoty ma wspierać logistykę i siły sprzedażowe Grupy pkt.pl. Zdecydowaliśmy się na wynajem długoterminowy od Armada Fleet Management, ponieważ program działa tak, jakbyśmy wynajmowali samochód z wypożyczalni. Daje to bardzo dużą elastyczność. Typowy leasing operacyjny trwa 3-4 lata, a kontrakt z Armadą podpisaliśmy na rok z możliwością przedłużenia o kolejny. Koszty są przy tym podobne, obsługa obejmuje pełen serwis".

Kontrakt zrealizowała Armada Fleet Management, utytułowany i skuteczny partner w programie Toyota Corpo Cars Management. Armada posiada obecnie ponad 3 000 pojazdów w zarządzaniu długoterminowym, z czego około 90% stanowią modele Toyoty.

Jak powiedział Grzegorz Łozowski, prezes Armada Fleet Management: "Wynajem długoterminowy oznacza dla klienta dwie korzyści: brak opłaty początkowej, stosowanej w większości tradycyjnych programów leasingowych, oraz znacznie niższą ratę. Na bardziej rozwiniętych rynkach zachodnich z takiego rozwiązania korzysta około 70% dużych firm. W Polsce odsetek ten jest mniejszy, ale obserwujemy wyraźny wzrost popularności wynajmu długoterminowego, również w mniejszych firmach".

Toyota, przy spowalniającym rynku flotowym w Polsce, dzięki nowym modelom i innowacyjnej ofercie umacnia swoją pozycję w sprzedaży do klientów instytucjonalnych. W segmencie pojazdów miejskich Yaris jest najczęściej wybieranym samochodem z nadwoziem typu hatchback, z ponad 10-proc. udziałem w swojej klasie.

W segmencie kompaktów dzięki nowemu Aurisowi Toyota odnotowuje 18-proc. wzrost. We wrześniu zadebiutuje Auris w odmianie kombi Touring Sports, skierowany przede wszystkim do klientów instytucjonalnych.

Według Jacka Pawlaka, prezydenta Toyota Motor Poland: "Paradoksalnie czas spowolnienia gospodarczego oznacza dla Toyoty korzyści, ponieważ coraz częściej administratorzy flot i prezesi firm zaczynają odróżniać samą cenę samochodu i rabat od całkowitych kosztów posiadania pojazdu. Ta druga kategoria uwzględnia także utratę wartości oraz koszty eksploatacji, czyli zużycie paliwa, serwis, koszty finansowania. Biorąc to pod uwagę, Toyota w firmie okazuje się bezkonkurencyjna".
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama