/  /  /  /  / PORÓWNANIE | Kia Carens vs Toyota Verso
Toyota Verso

Toyota Verso

Zmień
SegmentVany / Klasa Niższa Średnia
Cena75 900 zł - 101 900 zł (aktualizacja: 2016-05-18)
Emisja CO2119 g/km - 154 g/km
Żużycie paliwa4,5 L/100km - 6,7 L/100km
 

PORÓWNANIE | Kia Carens vs Toyota Verso

Toyota Verso 2013
© Toyota
Toyota Verso 2013Toyota Verso 2013Toyota Verso 2013Toyota Verso 2013Toyota Verso 2013Toyota Verso 2013Toyota Verso 2013Toyota Verso 2013Toyota Verso 2013Toyota Verso 2013Toyota Verso 2013Toyota Verso 2013Kia Carens 2013Kia Carens 2013Kia Carens 2013Kia Carens 2013Kia Carens 2013Kia Carens 2013Kia Carens 2013Kia Carens 2013Kia Carens 2013Kia Carens 2013Kia Carens 2013

Niemal w jednym momencie na rynku pojawiły się dwie nowości w segmencie vanów - całkowicie nowa Kia Carens oraz zmodernizowana Toyota Verso. Postanowiliśmy porównać obydwa modele z podstawowymi silnikami benzynowymi o poj. 1.6 litra oraz w zbliżonych cenowo wersjach wyposażenia. Który jest lepszy?

Kia Carens wraca na rynek po dwuletniej przerwie. To już czwarta generacja tego modelu, który pojawił się na rynku w 1999 roku. Trzecia generacja pojazdu została wycofana z polskiego rynku na początku 2011 roku. Nowy model to nowe nadzieje. Samochód zaskakuje nowoczesnym wyglądem nawiązującym do cee'da. Toyota Verso to bezpośredni następca modelu Corolla Verso, który jak sama nazwa wskazuje, zbudowany został na kompaktowej Corolli. Jej produkcja rozpoczęła się w 2001 roku, nazwa Verso została wykorzystana wraz z debiutem 3-ciej generacji auta w 2009 roku, natomiast w tym roku przeszła znaczący face-lifting. Czy zatem Kia dobrze wykorzystała stracony czas na dopracowanie swojego modelu?

Nadwozie i bagażnik
Obydwa modele mają niemal identyczne wymiary. Kia ma długość 4525 mm, o zaledwie 65 mm więcej niż Toyota i szerokość 1820 mm, również o 30 mm więcej niż konkurent. Jednak Japończyk wcale nie stoi na straconej pozycji, ponieważ ma dłuższy o 30 mm rozstaw osi (2780 mm). Niemal identyczne wymiary zewnętrzne oznaczają niemal identyczne wymiary wewnętrzne. W konfiguracji siedmiomiejscowej, bagażnik w Kii ma następujące wymiary: 103 litry (siedem miejsc), 492 litry (pięć miejsc) i 1650 litrów (2 miejsca). Wyniki Toyoty są niemal takie same, odpowiednio: 155/440/1645. Biorąc pod uwagę fakt, że rzadko wykorzystywanych jest siedem miejsc w takich samochodach, Kia wydaje się bardziej praktyczna w tym aspekcie. Wygląd deski rozdzielczej to już indywidualna sprawa kupującego. Plus dla Kii.

Szczegółowe porówanie danych technicznych i wyposażenia Kii Carens i Toyoty Verso  

Silniki i osiągi
Jak już wspomniano, zarówno Carens, jak i Verso, wyposażone są w jednostkę benzynową o poj. 1.6 litra. Kia dysponuje mocą 135 KM i momentem 165 Nm, które umożliwiają rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h w czasie 11,3 sekundy i pozwalają na osiągnięcie prędkości maksymalnej 185 km/h. Silnik Toyoty mam moc 132 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 160 Nm. Prędkość maksymalna jest identyczna, a czas przyspieszenia do 100 km/h jest dłuższy o niezauważalne 0,4 sekundy. Obydwaj konkurenci posiadają sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Różnica jest jednak w zużyciu paliwa, przynajmniej na papierze. Toyota spala w mieście 8,3 l/100 km, o 0,7 litra mniej niż Kia. Zużycie paliwa "na trasie" w obydwu przypadkach wynosi 5,6 l/100 km. Plus dla Toyoty.

Wyposażenie i ceny
Do porównania wzięliśmy dwie zbliżone do siebie cenowo wersje wyposażenia. W przypadku Carensa wybór padł na wersję „L” za 77 990 PLN, a w przypadku Verso na Premium za 81 990 PLN. Wersje bazowe nie posiadają jednak w standardzie trzeciego rzędu foteli. W przypadku Kii jego zakup wymaga dopłaty 2 500 PLN, w wyniku czego cena końcowa rośnie do 80 490 PLN. Toyota błyskawicznie zareagowała na ofertę Kii i wprowadziła do cennika pakiet Family w cenie 990 PLN, który poza dodatkowymi fotelami, posiada również nawigację satelitarną. Tak skonfigurowana Toyota kosztuje 82 980 PLN, o 2 490 PLN drożej niż Kia.

Obydwa modele wyposażone są w tak oczywiste dziś systemy bezpieczeństwa jak ABS, ASR, ESP czy sześć poduszek powietrznych. Atutem Toyoty jest dodatkowa poduszka chroniąca kolana kierowcy. Obydwa modele są dobrze wyposażone w zakresie komfortu. Elektryka szyb i lusterek, klimatyzacja, radio MP3 z 6 głośnikami i skórzana kierownica to kolejne elementy montowane w obydwu autach. Ale podobieństwa powoli się kończą. Kia oferuje dwustrefową automatyczną klimatyzację zamiast manualnej, felgi aluminiowe, elektrochromatyczne lusterko wsteczne i czujnik deszczu. Toyota rewanżuje się natomiast nawigacją satelitarną połączoną z kamerą cofania. Obydwa modele można oczywiście skonfigurować w podobny sposób, ale Kia zawsze pozostaje nieznacznie tańsza od Toyoty. Atutem Koreańczyka jest również możliwość zamówienia elementów, których Japończyk nie posiada w ogóle, np. systemu automatycznego parkowania (dopłata 2 000 PLN), czy podgrzewane koło kierownicy (w pakiecie z podgrzewanymi fotelami za 1 000 PLN). Co ciekawe, do Carensa nie można dokupić reflektorów ksenonowych, które montowane są seryjnie tylko w topowej wersji "XL". Plus dla Kii.

Podsumowanie
Teoretycznie, poza silnikiem, wszystkie pozostałe czynniki wskazują na Kię. Na jej korzyść przemawiają: ciekawszy wygląd, nieznacznie przestronniejsze wnętrze i niższe ceny. Atutem Toyoty jest sprawdzony silnik. Na temat gwarancji można napisać oddzielny artykuł. Ilość wyłączeń w 7-letniej gwarancji Kii powoduje, że 3-letnia gwarancja Toyoty nie wydaje się wcale dużo gorsza. Co więcej, niezawodność Toyoty jest corocznie potwierdzana przez TUV. Samochód regularnie plasuje się w czołówce najmniej zawodnych aut na rynku. Dla wielu, ten ostatni element może być wystarczający, tym bardziej że w samochodzie rodzinnym jakakolwiek awaria na drodze pozostaje na długo w pamięci i może zdecydować o przywiązaniu do marki na kolejne lata…
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Toyota Verso