/  /  / Urban Cruiser
Toyota Urban Cruiser

Toyota Urban Cruiser

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
001.jpg
© Toyota
001.jpg002.jpg003.jpg004.jpg005.jpg006.jpg007.jpg008.jpg009.jpg010.jpg011.jpg012.jpg013.jpg014.jpg015.jpg016.jpg100.jpg101.jpg102.jpg103.jpg104.jpg105.jpg106.jpg107.jpg108.jpg109.jpg110.jpgikona.jpg
Toyota Urban Cruiser to jeden z młodszych pojazdów japońskiego producenta, a zarazem najmniejszy przedstawiciel marki z segmentu aut terenowych. Model ten nawiązywać miał zarówno do większego brata Land Cruisera, jak i do tradycji marki, a przy okazji bardzo dobrze radzić sobie w ruchu miejskim. Właśnie dzięki miejskiemu przeznaczeniu oraz niewielkim wymiarom Urban Cruiser zaliczany jest do klasy pojazdów małych w grupie samochodów terenowo-rekreacyjnych. Premiera tego innowacyjnego modelu odbyła się podczas salonu samochodowego w Genewie w 2008 roku, zaś w Polsce w sprzedaży pojawił się on w maju 2009 roku. Długość samochodu nie przekracza 4 metrów i wynosi dokładnie 3,93 metra. Z kolei szerokość osiągnęła wielkość 1,72 metra, zaś wysokość 1,52 metra. Jednak pomimo niewielkich rozmiarów konstruktorom udało się wygospodarować znaczną przestrzeń dla przedziału pasażerskiego. Wszystko to za sprawą maksymalnego skrócenia zwisów nadwozia. Jednocześnie bagażnik może pomieścić 314 litrów bagażu. Jak przystało na auto aspirujące do klasy SUV-ów istnieje możliwość wyposażenia pojazdu w napęd na wszystkie koła. Dzięki aktywnej kontroli rozkładu momentu obrotowego może on płynnie i szybko rozdzielać siłę napędową między poszczególne osie. Standardowo napędzana jest tylko przednia oś, jednak w przypadku utraty przyczepności system dołącza napęd na tylną oś, aż do stosunku 50:50. Urban Cruiser wyposażony jest w klasyczne rozwiązania zawieszenia. Przednia oś to kolumny MacPhersona, tylna to belka skrętna ze stabilizatorem. Model ten produkowany jest w macierzystych zakładach zlokalizowanych w Japonii.

Toyota Urban Cruiser występuje tylko w jednej wersji nadwozia i mimo swoich aspiracji do bycia SUV-em uznawana jest jako 5-drzwiowy hatchback. Model ten łączy muskularną powierzchowność znaną z większych modeli 4x4 Toyoty, z kompaktowymi i przyjaznymi miastu wymiarami 5-drzwiowego nadwozia. Jednocześnie mimo masywności zapewnia bardzo dobrą aerodynamikę, a jej współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie Cx=0,315. W oczy rzucają się przede wszystkim masywne błotniki ze zintegrowanymi reflektorami w technologii LED oraz duże wloty powietrza, a także maska silnika w kształcie strzały. W wersjach z napędem na 4 koła pojawiają się dodatkowe, plastikowe osłony na zderzaki i nadkola. Z ciekawie wystylizowanym przodem kontrastuje tył, który został niemal pionowo ścięty.

Toyota Urban Cruiser została wyposażona we wszystkie dostępne systemy zapewniające bezpieczeństwo, a to wszystko już w standardzie. Znajduje się w niej komplet poduszek powietrznych obejmujący poduszki czołowe, boczne, podwójne kurtyny powietrzne oraz poduszka kolanowa kierowcy. Ponadto każdy egzemplarz posiada system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, asystenta hamowania BA, system kontroli trakcji TRC oraz system stabilizacji toru jazdy VSC. Mimo bogatego wyposażenia auto słabo wypadło w testach zderzeniowych EuroNCAP, w których otrzymało tylko 3 z 5 możliwych gwiazdek. Bezpieczeństwo dorosłych oceniono na 58%, dzieci na 71%, pieszego na 51%, zaś wspomaganie bezpieczeństwa na 86%.

Głównymi konkurentami są Kia Soul, Suzuki SX4 oraz Fiat Sedici.
 

Urban Cruiser najczęściej porównywana z

Reklama