/  /  / RAV4
Toyota RAV4

Toyota RAV4

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Toyota RAV-4
© IBRM Samar
Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4Toyota RAV-4null
Historia RAV4 liczy już niemal 20 lat. Tyle samo ma też segment samochodów rekreacyjnych z napędem na cztery koła, który RAV4 stworzył. Sama nazwa modelu wzięła się od słów Recreational Active Vehicle with 4 Wheel- Drive, które najlepiej oddają charakter samochodu. Do dnia premiery RAV4 wybrało ponad 4.5 miliona osób na całym świecie, z czego w samej Europie aż 1.2 miliona. Łącznie RAV4 jest oferowany w ponad 150 krajach świata.

Nowy RAV4 miał swoją światową premierę w końcu listopada 2012 r., podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles. Nie bez przyczyny miejscem debiutu były Stany Zjednoczone. To właśnie ten rynek terenowa Toyota podbiła kilkanaście lat temu, zmuszając innych producentów aut, by opracowali własne, zbliżone do RAV4 konstrukcje. W Europie i jednocześnie w Polsce, czwarta generacja Toyoty RAV4 zadebiutuje w marcu 2013 roku.

Nowego RAV4 nie sposób będzie pomylić z obecnie oferowanym modelem. Nadwozie zostało zaprojektowane w tym samym stylu, co ostatnie modele Toyoty (Yaris, Auris i Avensis). Charakterystyczne, wąskie reflektory płynnie przechodzą we wlot powietrza. Przez całą długość samochodu biegnie ostre, boczne przetłoczenie, nadające pojazdowi dynamiki. Jako SUV, RAV4 otrzymał bardziej rozbudowane nadwozie z licznymi akcentami terenowymi, np. specjalną konstrukcją zderzaka przedniego. Dzięki zupełnie nowemu ukształtowaniu słupków wyraźnie poprawiła się także widoczność. Istotna zmiana nastąpiła z tyłu pojazdu. Pokrywa bagażnika otwiera się teraz do góry, a nie, tak jak dotychczas na bok. Rozwiązanie to, chociaż mniej „terenowe”, jest zdecydowanie bardziej praktyczne i funkcjonalne. Wygodę użytkowania zapewni elektryczny mechanizm zamykania pokrywy bagażnika.

Zmiany nastąpiły także we wnętrzu pojazdu, które zyskało bardziej elegancki wygląd i zostało zorientowane na kierowcę. Deska rozdzielcza otrzymała poziomą strukturę, bez klasycznej konsoli centralnej, co skutkuje nie tylko większą estetyką, ale także optycznym powiększeniem wnętrza. W środku auta znalazły się materiały najwyższej jakości, o miękkim wykończeniu i z licznymi przeszyciami skórzanymi. Kierowca może siedzieć niżej niż dotychczas, mając do dyspozycji zdecydowanie większy zakres regulacji fotela i kierownicy.

W Polsce, podobnie jak w całej Europie Zachodniej, nowa Toyota RAV4 będzie dostępna z trzema silnikami: 2-litrową jednostką benzynową o mocy 151 KM, 2-litrowym Dieslem o mocy 124 KM, po raz pierwszy montowanym w tym modelu oraz 2.2-litrowym Dieslem o mocy 150 KM. Wszystkie silniki standardowo będą współpracowały z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Do silnika benzynowego będzie można dodatkowo wybrać automatyczną skrzynię biegów typu CVT, a do mocniejszej jednostki Diesla, 6-stopniową skrzynię automatyczną. Wszystkie silniki zostały zoptymalizowane pod kątem zużycia paliwa i emisji CO2, dzięki czemu, w porównaniu do obecnej generacji, średnie zużycie paliwa nowej Toyoty RAV4 spadnie aż o 12%.

Wszystkie wersje czwartej generacji RAV4 są standardowo wyposażone w 7 poduszek powietrznych (w tym kolanową dla kierowcy) oraz system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy. Dodatkowo, na liście wyposażenia zwiększającego bezpieczeństwo podróżujących, znajdą się tak zaawansowane systemy, jak automatyczne włączanie i wyłączanie świateł drogowych, system ostrzegania o martwym polu w lusterku, czy system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.

 

RAV4 najczęściej porównywana z

Ford Kuga
Ford Kuga
Honda CR-V
Honda CR-V
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Skoda Yeti
Skoda Yeti
Subaru Forester
Subaru Forester
Volvo XC60
Volvo XC60
Reklama