/  /  /  /  / Pierwsza w Polsce firmowa flota hybryd
Toyota Prius

Toyota Prius

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Pierwsza w Polsce firmowa flota hybryd

TMP|
null
© Toyota
nullnullnull

Toyota Motor Poland dostarczyła firmie Janssen Polska 47 hybrydowych samochodów Toyota Prius. Nowe auta zastąpią we flocie Janssen Polska konwencjonalne pojazdy innych producentów.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Wizja stałego rozwoju firmy Janssen, partnera polskiej medycyny, skupia się między innymi wokół produktu, ludzi oraz planety. "Mierzymy i poprawiamy nasze osiągnięcia stosując najlepsze dostępne technologie. Od bardzo wczesnych etapów rozwoju nasi specjaliści oceniają wpływ produktów i samego procesu produkcyjnego na środowisko naturalne. Kierujemy się ekologicznym podejściem we wszystkich naszych działaniach - podkreślają przedstawiciele firmy. "Szeroko zakrojone programy redukcji emisji zanieczyszczeń i CO2, a także zwiększania wykorzystania zielonej energii są wprowadzane we wszystkich firmach Johnson & Johnson, której Janssen jest częścią. Sama korporacja została wpisana na listę World Wildlife Fund Climate Saver".

Dlatego też przy wyborze samochodów firmowych ogromne znaczenie miała dla firmy minimalizacja kosztów utrzymania floty i jej wpływu na środowisko naturalne. W obydwu dziedzinach Toyota Prius okazała się bezkonkurencyjna.

Prius, dzięki rewolucyjnemu, w pełni hybrydowemu napędowi Toyota Hybrid Synergy Drive, wyróżnia się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa i znikomą emisją szkodliwych substancji. Według oficjalnych danych producenta, średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 3,9 l/100 km w cyklu mieszanym, a emisja CO2 tylko 89 g/100 km.

Sprzedano już 4 miliony hybrydowych Toyot na świecie

Jak wynika z doświadczeń ubiegłorocznego rajdu Eco-Challenge, przy oszczędnym stylu jazdy możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa poniżej granicy 3 l/100 km.

W przeciwieństwie do silników wysokoprężnych, wchodzący w skład napędu hybrydowego silnik benzynowy nie emituje cząstek stałych, wytwarza też znacznie mniej szkodliwych tlenków azotu.

Napęd hybrydowy oznacza także dla właściciela floty niższe koszty utrzymywania pojazdów i znacznie mniejsze zużycie materiałów eksploatacyjnych. Prius, dzięki wykorzystaniu podczas hamowania energii z układu hybrydowego, pozwala wydłużyć okresy wymiany klocków hamulcowych do 100 000 km.

Ponadto, w hybrydowym napędzie Toyoty nie występują elementy znane z tradycyjnych silników, które wymagają obsługi serwisowej lub są narażone na awarie eksploatacyjne (brak tradycyjnego alternatora, rozrusznika, paska klinowego, filtrów DPF, bezobsługowa skrzynia biegów itp.). Sam silnik benzynowy w Toyocie Prius pracuje w tzw. cyklu Atkinsona, przez co jest o około 30% mniej obciążony niż silniki tradycyjne.

Konsekwencją takiej konstrukcji napędu hybrydowego Toyoty jest jego największa niezawodność spośród wszystkich dostępnych dziś źródeł i technologii napędu w motoryzacji. Prius, który znalazł już ponad 2,5 mln nabywców na świecie, od lat jest uznawany za najbardziej niezawodny samochód. Potwierdza to m.in. coroczny raport awaryjności TUV.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama