/  /  / Prius+
Toyota Prius+

Toyota Prius+

Zmień
SegmentVany / Klasa Niższa Średnia
Cena136 900 zł - 164 900 zł (aktualizacja: 2016-09-01)
Emisja CO296 g/km
Żużycie paliwa4,1 L/100km
 
Toyota Prius+
© Toyota
Toyota Prius+Toyota Prius+Toyota Prius+Toyota Prius+Toyota Prius+Toyota Prius+Toyota Prius+Toyota Prius+Toyota Prius+Toyota Prius+Toyota Prius+
Prius+ to całkowicie nowy projekt Toyoty, który zachowuje wiele cech wspólnych ze znanym od 2009 roku Priusem trzeciej generacji. To pierwszy hybrydowy van oferowany na Starym Kontynencie. To także piąty model Toyoty z napędem hybrydowym dostępny w Polsce.

Prius+ jest o 155 mm dłuższy, o 30 mm szerszy i o 85 mm wyższy od Priusa III. Przy rozstawie osi zwiększonym o 80 mm, wewnątrz kabiny umieszczono trzy rzędy pełnowymiarowych foteli. Możliwość zainstalowania trzeciego rzędu foteli uzyskano dzięki zastosowaniu akumulatorów litowo-jonowych umieszczonych wewnątrz centralnej konsoli między przednimi fotelami. Dzięki większej długości nadwozia i rozstawowi osi tylne drzwi otrzymały większy rozmiar, przez co zajmowanie miejsca na tylnych rzędach foteli lub mocowanie fotelika dziecięcego wewnątrz auta jest bardzo wygodne. Drugi rząd siedzeń tworzą trzy oddzielne fotele ze składanymi oparciami. Oparcie kanapy trzeciego rzędu składa się w stosunku 50:50. Dzięki umieszczeniu kolejnych rzędów foteli o 45 mm wyżej w stosunku do poprzednich, pasażerowie mają doskonałą widoczność do przodu, a jednocześnie odpowiednią ilość miejsca dla nóg i nad głowami. Przy komplecie pasażerów bagażnik ma pojemność 200 litrów. Po złożeniu tylnego rzędu foteli przestrzeń bagażowa rośnie do 505 litrów. Drzwi bagażnika mają 1105 mm szerokości, czyli o 95 mm więcej niż w standardowym Priusie.

Hybrydowy van wykorzystuje system Toyota Hybrid Synergy Drive najnowszej generacji z silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 litra i mocy 73 kW oraz silnikami elektrycznymi o mocy 60 kW.  Całkowita moc układu to 136 KM, dzięki czemu Prius+ przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,8 s i osiąga prędkość maksymalną 170 km/h. Przy znakomitej aerodynamice i niewielkiej masie pojazdu w pełni hybrydowy napęd daje według danych fabrycznych zużycie paliwa na poziomie średnio 4,3 l na 100 km (emisja CO2 to jedynie 99 g/km).

Tak jak standardowy Prius, tak i Prius+ pozwala przełączyć napęd ręcznie w jeden z trzech trybów: całkowicie elektryczny EV z zasięgiem do 2 km, ekonomiczny ECO i dynamiczny Power. Standardowym elementem układu hybrydowego jest automatyczna skrzynia biegów. Samochód jest wyposażony w światła  LED, system inteligentnego parkowania czy wyświetlacz projekcyjny HUD.



 

Prius+ najczęściej porównywana z

Lexus CT
Lexus CT
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mercedes B
Mercedes B
Peugeot 5008
Peugeot 5008
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Verso
Toyota Verso
Reklama