/  /  / Land Cruiser V8
Toyota Land Cruiser V8

Toyota Land Cruiser V8

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Toyota
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Toyota Land Cruiser to największy i najbardziej luksusowy samochód osobowy japońskiej marki. Auto może pochwalić się również najdłuższą historią, gdyż pierwsze pojazdy o tej nazwie zjechały z linii montażowych w roku 1951 jeszcze pod nazwą BJ, zaś do dziś używana nazwa została wprowadzona trzy lata później. Wszystkie Land Cruisery można podzielić na trzy grupy – serię heavy duty, wyposażoną niemal spartańsko, ale za to stworzoną do jazdy w ciężkim terenie, seria light duty jest najbardziej popularna i łączy w sobie cechy SUV-a, kombi oraz auta terenowego. Trzecią serią jest station wagon, czyli właśnie model V8, który łączy w sobie cechy dwóch pozostałych serii, którymi są komfort luksusowego auta z umiejętnościami poradzenia sobie w najcięższym terenie i wyposażony jest tylko w jednostki z 8 cylindrami w układzie V. Stąd też zaliczana jest do klasy wyższej (segment E) wśród samochodów terenowo-rekreacyjnych w grupie aut premium. Ostatnia generacja miała swoją światową premierę w Australii w 2007, zaś europejską w Sankt Petersburgu. Została ona oznaczona jako seria J200, a zbudowaną ją na zupełnie nowej płycie podłogowej, dzięki której długość nadwozia wyniosła 4,95 metra, szerokość 1,97 metra oraz wysokość, w zależności od rodzaju zawieszenia 1,86 lub 1,91 metra. Konstrukcja nadwozia oparta została o klasyczną, sztywną ramę, a jedną z nowoczesnych technologii jest zaawansowany system zawieszenia KDSS, który po wjechaniu w teren odłącza stabilizatory zapobiegające wychylaniu nadwozia na asfalcie. W wersji z silnikiem benzynowym występuje również system Crawl Control, który utrzymuje stałą prędkość samochodu (1, 2 lub 5km/h) nawet podczas jazdy w piachu czy błocie. Model ten produkowany jest w japońskich zakładach położonych w Toyota City.

Toyota Land Cruiser V8 dostępna jest tylko w jednej wersji nadwozia, którą jest 5-drzwiowy SUV. Auto zachowało dotychczasową linię nadwozia, a wprowadzone zmiany są raczej drobną ewolucją koncepcji z poprzedniej generacji. Sylwetka Land Cruisera V8 w dalszym ciągu jest więc bardzo masywna, a zarazem elegancka. Podkreślane jest to przez dużą chromowaną atrapę chłodnicy oraz potężne reflektory przednie. W oczy rzucają się również sporej wielkości nadkola oraz duże dwudzielne tylne światła. Jednak w skutek swojej wielkości model ten w dalszym ciągu przypomina pudełko, szczególnie w tylnej części.

Bezpieczeństwo to mocna strona Toyoty Land Cruiser V8. W standardzie znajduje się bowiem aż 12, a w wersji 7-osobowej nawet 14, poduszek powietrznych. Są wśród nich poduszki czołowe, boczne przednie i tylne, poduszki kolanowe kierowcy i pasażera oraz kurtyny powietrzne dla wszystkich rzędów siedzeń. Dodatkowo w aucie montowany jest rozpoznający rodzaj podłoża system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS, układ rozdziału siły hamowania EBD, wspomaganie hamowania BA, system kontroli trakcji A-TRC, system stabilizacji toru jazdy VSC oraz systemy wspomagające wjazd i zjazd ze wzniesień DAC i HAC. Model ten nie został poddany testom zderzeniowym EuroNCAP.

Głównymi konkurentami Toyoty Land Cruiser V8 są Mercedes klasy GL oraz Land Rover Range Rover Sport.
 

Land Cruiser V8 najczęściej porównywana z

Reklama