/  /  / Land Cruiser
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Cena189 000 zł - 299 000 zł (aktualizacja: 2016-04-01)
Emisja CO2190 g/km - 248 g/km
Żużycie paliwa6,3 L/100km - 10,6 L/100km
 
null
© Toyota
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullToyota land CruiserToyota land CruiserToyota land CruiserToyota land CruiserToyota land CruiserToyota land CruiserToyota land CruiserToyota land CruiserToyota land CruiserToyota land CruiserToyota land Cruiser
Toyota Land Cruiser to jeden z samochodów o najbogatszej historii spośród wszystkich pojazdów japońskiej marki. Pierwsze plany stworzenia tego typu auta pojawiły się tuż po drugiej wojnie światowej, a ich efektem było stworzenie w 1951 roku modelu o nazwie Toyota Jeep. Jednak po protestach firmy Willys, która już wcześniej zastrzegła nazwę Jeep, w roku 1954 Toyota zmieniła nazwę na Land Cruiser, co w tłumaczeniu na polski znaczy „lądowy krążownik”. Początkowo był to bardzo prosty samochód, który charakteryzował się bardzo dobrymi właściwościami terenowymi, dzięki czemu doceniany był przede wszystkim w wojsku. Jednak od tego czasu każda kolejna generacja stawała się większa i bardziej komfortowa. Dziś Toyota Land Cruiser zaliczana jest do klasy wyższej (segment E) w grupie aut terenowo-rekreacyjnych i jest synonimem komfortowego pojazdu terenowego. Dziesiąta już generacja tego pojazdu została zaprezentowana podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 2009 roku, a swoimi wymiarami znacznie zbliżyła się do długości 5 metrów. Model ten tradycyjnie już został oparty o ramę, której sztywność w stosunku do poprzednika zwiększono o 11%. Niezależne zawieszenie dwuwahaczowe przednie oraz cztero-drążkowe tylne zostały gruntownie przekonstruowane w celu poprawy sterowności oraz komfortu jazdy. Jako opcja znalazł się system AVS (Adaptive Variable Suspension), znany z modeli Lexusa, umożliwiający kierowcy wybranie jednego z trzech ustawień amortyzatorów. System ten umożliwi także autopoziomowanie samochodu w terenie, jak i zmianę prześwitu, który standardowo wynosi 22 cm. Podwozie umożliwia wjeżdżanie na pochyłości pod kątem 32 stopni i zjeżdżanie z nich pod kątem 24 stopni, a dodatkowo możliwe jest przejechanie przez zbiornik wodny o głębokości nawet 70 cm. Model ten produkowany jest w japońskich zakładach Honsha i Tahara położonych w Toyota City.

Toyota Land Cruiser dostępna jest jako 3 i 5-drzwiowy SUV. Auto to nigdy nie należało do grona pojazdów o awangardowej stylistyce. Konstruktorzy w dalszym ciągu stawiają na prostotę oraz przydatność podczas jazdy w terenie. W wyglądzie dominują ostre linie oraz wszechobecne kanty. Dodatkowej masywności dla Toyoty dodają szerokie zderzaki, potężny niemal pionowo położony grill oraz sporej wielkości reflektory rozciągnięte w kierunku maski. Ponadto efekt ten podkreślają duże i mocno wyróżnione nadkola.

Wyposażenie w elementy dbające o bezpieczeństwo podróżujących jak przystało na auto z klasy wyższej jest bardzo bogate. W standardowym wyposażeniu znajduje się bowiem komplet poduszek powietrznych, obejmujące poduszki czołowe, boczne oraz kurtyny powietrzne. Ponadto w każdej wersji znajduje się system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania ABS z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania EBD, wspomaganie hamowania BA, system stabilizacji toru jazdy VSC+ oraz system kontroli trakcji TRC. Model ten nie został dotychczas poddany testom zderzeniowym organizacji EuroNCAP.

Konkurencję dla Toyoty Land Cruiser stanowi Land Rover Discovery, Nissan Pathfinder oraz Mitsubishi Pajero.
 

Land Cruiser najczęściej porównywana z

Reklama