/  /  / Hilux
Toyota Hilux

Toyota Hilux

Zmień
SegmentLekkie dostawcze / Pick-up
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Toyota Hilux 2013
© IBRM Samar
Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013
Toyota Hilux to legendarny pojazd wśród pickupów, mogący pochwalić się niemal równie bogatą historią co Land Cruiser. Pierwsze tego typu pojazdy japońska marka zaczęła produkować jeszcze przed drugą wojną światową, kiedy to w 1935 roku pojawił się model Type G1. Pierwszy pojazd pod nazwą Hilux pojawił się w marcu 1968 roku i był następcą modelu Stout. Szósta już generacja tego auta została po raz pierwszy zaprezentowana w Europie podczas salonu samochodowego w Barcelonie w 2005 roku. Zaliczana jest ona do klasy lekkich samochodów dostawczych typu pickup, a o jej popularności świadczy fakt, że do momentu debiutu szóstej generacji sprzedano na świecie ponad 12 milionów egzemplarzy. W porównaniu do poprzednika pojazd zdecydowanie urósł. Widać to szczególnie w wersji z podwójną kabiną, w której to nadwozie wydłużyło się aż o 0,4m i osiągnęło 5,25m. Z kolei szerokość auta wynosi 1,83m, a wysokość 1,81m. Różnica długości wynika przede wszystkim z faktu powiększenia rozstawu osi,  wynoszącego 3,08m co w znaczny sposób przyczyniło się do powiększenia wnętrza, ale także poprawy właściwości jezdnych i zwiększenia komfortu odczuwanego przez pasażerów. Również skrzynia załadunkowa jest bardziej pojemna, szczególnie w wersjach z pojedynczą i podwójną kabiną. W przypadku tej pierwszej paka ma długość nawet 2,31m oraz szerokość 1,52m i można na niej przewieźć ładunek o masie nie przekraczającej 865kg. W Toyocie Hilux zastosowano standardowe zawieszenie stosowane w tego typu autach, czyli z przodu podwójne wahacze i stabilizator, zaś z tyłu resory piórowe. Produkcja tego modelu odbywa się w zakładach położonych w Durbanie, w RPA, Zarate w Argentynie oraz w Samut Parkan w Tajlandii.

Toyota Hilux dostępna jest w trzech wersjach nadwozia, jako 2-drzwiowy pickup oraz wydłużony 2-drzwiowy pickup i 4-drzwiowy pickup z podwójną kabiną. Mogą one występować z napędem na wszystkie koła lub też z napędem tylko na tylną oś. Szósta generacja tego modelu od strony stylistycznej znacznie zbliżyła się do samochodów osobowych i otrzymała kształty nadające jej elegancji, jak choćby gładkie reflektory oraz stylizacja atrapy chłodnicy. Auto  pozostało bardzo masywne, co podkreślają przede wszystkim duże przednie zderzaki oraz wysoko położona maska. Linia nadwozia otrzymała więcej przetłoczeń, a przejście pomiędzy kabiną pasażerską i częścią towarową jest płynne. W 2011 roku auto przeszło facelifting, który objął głównie przód pojazdu ale także inne elementy nadwozia, jak np. lusterka. Do napędu służyć może jeden z dwóch silników diesla- 2.2l o mocy 144KM, bądź 3-litrowy, 171- konny.

Wyposażenie podstawowej wersji Toyoty Hilux odpowiada wyposażeniu samochodów ciężarowych. W standardzie znajduje się bowiem tylko system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS oraz poduszki czołowe kierowcy i pasażera. Jednak w droższych wersjach pojawiają się dodatkowe poduszki boczne, kurtyny powietrzne oraz system stabilizacji toru jazdy VSC i tempomat. Dotychczas nie przeprowadzono na tym modelu testów zderzeniowych organizacji EuroNCAP.

Konkurencję dla Toyoty Hilux stanowi Ford Ranger, Mitsubishi L200, Isuzu D-MAX oraz Nissan Navarra.
 

Hilux najczęściej porównywana z

Ford Ranger
Ford Ranger
Isuzu D-Max
Isuzu D-Max
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Nissan NP300 Navara
Nissan NP300 Navara
Ssangyong Actyon Sports
Ssangyong Actyon Sports
Toyota Land Cruiser
Toyota Land Cruiser
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Reklama