/  /  /  /  / PORÓWNANIE | Volkswagen Amarok vs Toyota Hilux vs Mitsubishi L200
Toyota GT 86

Toyota GT 86

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Cena129 900 zł - 143 900 zł (aktualizacja: 2016-09-01)
Emisja CO2164 g/km - 180 g/km
Żużycie paliwa7,1 L/100km - 7,8 L/100km
 

PORÓWNANIE | Volkswagen Amarok vs Toyota Hilux vs Mitsubishi L200

IBRM Samar|
Volkswagen Amarok 2011
© IBRM Samar
Volkswagen Amarok 2011Volkswagen Amarok 2011Volkswagen Amarok 2011Volkswagen Amarok 2011Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Toyota Hilux 2013Mitsubishi L200 - 2013Mitsubishi L200 - 2013Mitsubishi L200 - 2013Mitsubishi L200 - 2013

Po kilku porównaniach samochodów osobowych różnych klas, które zamieściliśmy na naszej stronie internetowej, nadszedł czas, aby porównać samochody łączące cechy samochodu osobowego i ciężarowego, czyli pick-upy. Analizując dane o rejestracjach pojazdów zaczerpnięte z Centralnej Ewidencji Pojazdów, można stwierdzić, że w okresie od stycznia do kwietnia najpopularniejszymi pick-upami w naszym kraju były kolejno Volkswagen Amarok, Toyota Hilux oraz Mitsubishi L-200. Dlatego też powyższe modele stały się przedmiotem naszej analizy.

Do porównania wzięliśmy pick-upy w wersji nadwoziowej z podwójną kabiną. Dostępne także wersje z pojedynczą kabiną (aktualnie brak w ofercie Mitsubishi) lub dodatkowo wydłużoną kabiną, jak to jest w przypadku Toyoty Hilux cieszą się mniejszą popularnością.  W zestawieniu znalazły się: Volkswagen Amarok 2,0 BiTDI 4Motion w wersji Highline, Toyota Hilux 3,0 D-4D w wersji SR5 oraz Mitsubishi L200 2,5 DID w wersji Intense Plus HP. Przy wyborze konfiguracji kierowaliśmy się popularnością poszczególnych wersji oraz podobnymi parametrami silnikowymi. Modele Toyoty i Volkswgena weszły do produkcji mniej więcej w tym samym czasie (2011 i 2010 r.). Mitsubishi L200 produkowane jest już od 2006 roku.

Wymiary i masy
Wymiary Volkswagena Amaroka oraz Toyoty Hilux są prawie identyczne. Amarok ma długość 5 254 mm przy rozstawie osi 3 095 mm, Hilux jest dłuższy o 6 mm przy mniejszym rozstawie osi o 10 mm. Mitsubishi L200 jest nieznacznie mniejszy od swoich konkurentów: krótszy o 75 mm od Hiluxa (od Amaroka o 69 mm) oraz ma mniejszy rozstaw osi o 95 mm w stosunku do modelu Volkswagena oraz 85 mm w stosunku do Toyoty.

Jako, że pick-upy, jako samochody ciężarowe z racji swojego pochodzenia powinny służyć także (a może przede wszystkim) do wożenia towarów, spójrzmy jak nasi konkurenci wypełniają to zadanie. Największą ładownością może się poszczycić Mitsubishi L200. Ładowność 950 kg jest naprawdę imponująca zwłaszcza w porównaniu do ładowności 650  kg, jaką posiada, będąca na trzecim miejscu Toyota Hilux. W środku stawki jest Amarok – ładowność 850 kg. Przy pochwałach dla Mitsubishi należy jednakże zaliczyć na minus, to że L200 charakteryzuje się najmniejszą powierzchnią skrzyni ładunkowej (dł. x szer. – 1 325mm x 1 470 mm). Pod tym względem Hilux ma największą powierzchnię przeznaczoną do przewożenia towarów. Długość i szerokość skrzyni ładunkowej Hiluxa wynosi odpowiednio 1 765 mm oraz 1 475 mm. Amarok, mający niewiele mniejszą powierzchnię ładunkową może się pochwalić największą jej szerokością wynoszącą 1 620 mm przy długości 1 555 mm.

Szczegółowe porównanie danych technicznych i wyposażenia Volkswagena Amaroka, Toyoty Hilux i Mitsubishi L200  

Silnik i osiągi
Zestawione pick-upy napędzane są 4-cylindrowymi rzędowymi silnikami o zapłonie samoczynnym.
Wszystkie silniki porównywanych pick-upów charakteryzują się podobną mocą osiąganą jednakże z silników różnej pojemności skokowej. Najmniejszy silnik posiada Amarok. Moc maksymalną 180 KM osiąga dzięki dwóm turbosprężarką z silnika pojemności skokowej zaledwie 2,0l. Prawie taką samą mocą maksymalną (178 KM) może się pochwalić L200, osiągniętą z silnika o pojemności 2,5l. L200 ma moc nieznacznie mniejszą od konkurentów (171 KM), ale silnika o pojemności większej o litr od Amaroka (3.0l). Pojemność silnika poniżej 2,0l na pewno jest atutem Amaroka przy ustalaniu stawek ubezpieczeniowych. A jak kształtują się wielkości momentu obrotowego, jakże przydatnego podczas jazdy w terenie. Silnik Volkswagen charakteryzuje się największym momentem obrotowym w wysokości 420 Nm.  Pod tym względem Amarok wygrywa z konkurentami, którzy mogą się poszczycić mniejszym momentem (L200 – 400 Nm, Hilux – 343 Nm).
Wszystkie trzy silniki charakteryzują prawie identycznym zapotrzebowaniem na paliwo. Średnie zużycie paliwa w zależności od modelu wynosi od 7,6  do 7,8 l/100 km.

Amarok wygrywa w przypadku porównania układów napędowych i możliwości jego skonfigurowania w zależności od potrzeb użytkownika. Plusem dla Amaroka jest 6-biegowa mechaniczna skrzynia przekładniowa, umożliwiająca lepsze dopasowanie przełożenia do aktualnych wymagań drogowych, czy terenowych. Konkurenci dysponują tylko przekładniami 5-biegowymi. Silnik Amaroka może współpracować także z rewelacyjną automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG o 8 przełożeniach. W przypadku konkurencji tylko Hiluxa można zakupić z  tradycyjną 5-biegową skrzynią automatyczną.  Dla Mitsubishi automat nie jest dostępny.
Wszystkie pojazdy mają napęd na cztery koła. Mitsubishi i Toyota mają skrzynie przekładniowe z dołączalnym napęd kół przednich, reduktorem i blokadą mechanizmu różnicowego. Volkswagen w standardzie ma stały napęd na wszystkie koła 4Motion bez reduktora. Jako bezkosztową opcję dodatkową można zamówić układ napędowy z dołączalnym napędem kół przednich z reduktorem. Blokada tylnego mechanizmu różnicowego jest już za dopłatą (2 714 zł).

Cena i wyposażenie
Volkswagen Amarok z silnikiem 2,0 BiTDI w wersji Highline kosztuje 148 082 zł. Toyota Hilux 3,0 D-4D SR5 jest tańsza i kosztuje 141 500 zł. Mistubishi L-200 2,5 DID w wybranej wersji Intense Plus HP jest najtańsze w całej stawce – 119 990 zł. Porównywane wersje są najdroższymi wersjami w cennikach wszystkich konkurentów. Za automatyczną skrzynie biegów DSG do Amaroka należy dopłacić 9 716 zł. Zakup skrzyni automatycznej do Hiluxa uszczupla portfel nabywcy o 5 000 zł.

Amarok i L200 były badane w testach zderzeniowych przeprowadzanych przez EURO NCAP zdobywając, dobre jak na pick-upy cztery gwiazdki. Hilux nie przechodził takich badań.
Volkswagen i Toyota posiada w porównywanych wersjach po sześć poduszek powietrznych (dwie przednie, dwie boczne dla pasażerów przednich siedzeń oraz boczne kurtynowe). L200 posiada tylko przednie poduszki powietrzne. Na podkreślenie zasługuje fakt, że Amarok ma 6 poduszek we wszystkich wersjach wyposażeniowych dla nadwozia z podwójną kabiną. Hilux zaś, podobnie jak L200, w podstawowych wersjach DL i DLX ma tylko 2 poduszki. Wszyscy konkurenci mają na wyposażeniu ESP, jednakże tylko w przypadku Amaroka dotyczy to wszystkich wersji wyposażeniowych. Zarówno Hilux i L200 pozbawione są tego elementu wyposażenia wpływającego na bezpieczeństwo jazdy w tańszych wersjach.

Cennik Amaroka oferuje długą listę możliwego do zamówienia wyposażenia dodatkowego. W przypadku konkurentów dodatkowa oferta jest bardzo uboga. Do L200 można domówić tylko lakier metaliczny.  W przypadku Hiluxa, oprócz wspomnianej już wcześniej automatycznej skrzyni biegów, w ofercie jest tylko nawigacja (3 210 zł) oraz dwa pakiety stylizacyjne Chrome i Luxury za 2 890 zł i 10 970 zł. Sytuacja ta nie dziwi w przypadku „japończyków”, u których prawie zawsze występuje ograniczona lista wyposażenia dodatkowego.
W cenniku Amaroka  oprócz całej gamy różnych systemów radiowych i nawigacyjnych znajdziemy m.in. różnego rodzaju felgi ze stopu metali lekkich (u wszystkich konkurentów są one w standardzie), alarmy, czujniki parkowania, kierownicę wielofunkcyjną za 482 zł (Hilux i L200 mają ją już w cenie samochodu), elementy wykończenia, pakiety stylizacyjne itd.
Wszystkie ceny podane powyżej w zestawieniu są cenami brutto.

Podsumowanie
Generalnie w porównaniu samochody wypadają podobnie. Przy podsumowaniu naszego porównania na pewno należy zwrócić uwagę na udział w sprzedaży poszczególnych wersji wyposażeniowych. Amarok znajduje nabywców prawie wyłącznie w najbogatszej wersji wyposażeniowej. U konkurentów udział tańszych, co nie znaczy ubogich, wersji wyposażeniowych oraz wersji z krótszą kabiną jest większy. Uwzględniając powyższy fakt, że najlepiej sprzedają się najbogatsze i najlepiej wyposażone wersje wyposażeniowe, można powiedzieć, że pick-upy kupowane w naszym  kraju, rzadko są wykorzystywane do celów dla których zostały skonstruowane, czyli do wożenia towarów. W większości wypadków są traktowane jak samochody osobowe (czemu sprzyja bogate wyposażenie i wysoki komfort jazdy) umożliwiające uzyskanie korzyści fiskalnych. Jedynie przy zakupionych wersjach z pojedynczą kabiną można stwierdzić, że pełnią rolę użytkową.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama