/  /  /  /  / Oto koncepcyjny kabriolet Toyota FT-86 Open
Toyota GT 86

Toyota GT 86

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Cena129 900 zł - 143 900 zł (aktualizacja: 2016-09-01)
Emisja CO2164 g/km - 180 g/km
Żużycie paliwa7,1 L/100km - 7,8 L/100km
 

Oto koncepcyjny kabriolet Toyota FT-86 Open

Toyota|
null
© Toyota
nullnullnullnullnullnull

Po międzynarodowym sukcesie sportowego modelu GT-86, Toyota prezentuje podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie wariant koncepcyjny o nazwie FT-86 Open concept, wyposażony w miękki, automatycznie otwierany dach.

Podobnie jak wersja produkcyjna GT-86, prototypowy kabriolet będzie wykorzystywał silnik typu boxer, napędzający tylne koła.

FT-86 Open concept powstało z myślą o połączeniu łatwości i radości prowadzenia GT-86 z dodatkową przyjemnością z jazdy przy otwartym dachu. Wersja prototypowa ma ocenić zainteresowanie europejskich klientów nadwoziem typu kabrio w sportowej ofercie Toyoty.

Model FT-86 Open concept ma 4240 mm długości, 1775 mm szerokości i 1270 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2570 mm.

Automatycznie składany wielowarstwowy dach jest wykonany z najwyższej jakości tkanin. W jego tylnej części znalazło się szklane okno.

Samochód koncepcyjny zachowuje znany z GT-86 układ siedzeń 2+2, zaś dach składa się za oparcia tylnych siedzeń przy niewielkim wpływie na pojemność bagażnika.

Kolorystyka, przykuwająca wzrok intensywnym kontrastem między bielą i granatem, została opracowana w Mediolanie, jednej ze światowych stolic mody.

Elegancka, biała karoseria, granatowe płótno dachu i biała tapicerka nadają kabrioletowi sportowego wizerunku. Wnętrze otrzymało złocisty odcień dywaników i granatowe tło perforacji tapicerki.

Koncepcyjna Toyota dziedziczy po GT-86 płytę podłogową i jednostkę napędową. Sercem napędu jest pierwszy na świecie silnik w układzie przeciwsobnym z wtryskiem D-4S. Wolnossąca, wysokoobrotowa jednostka o pojemności 1998 cm3 i współczynniku mocy 100 KM na litr napędza tylne koła przez manualną skrzynię biegów lub 6-biegową przekładnię automatyczną.

Przednie zawieszenie z kolumnami MacPhersona i podwójnymi wahaczami z tyłu gwarantuje precyzję prowadzenia, natychmiastową reakcję i doskonałą sterowność - zapewnia producent. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy ma szybkie, rajdowe przełożenie 13.1, a hamulce z dużymi, wentylowanymi tarczami zapewniają skuteczność hamowania.

Przed ewentualnym wprowadzeniem samochodu na rynek Toyota określiła szereg obszarów wymagających dodatkowych prac konstrukcyjnych. Konieczna będzie szczegółowa ocena wpływu zmian sztywności, wyważenia, masy i aerodynamiki na zachowanie pojazdu. Analizowane są również rozwiązania dodatkowo zwiększające sztywność nadwozia takie jak wzmocnione zamki drzwi.

GT-86 ma idealny rozkład mas (53:47) oraz niezwykle nisko położony środek ciężkości (460 mm), dzięki czemu doskonale reaguje nawet na najbardziej subtelne ruchy kierownicy, gazu i hamulca. O ile zastosowanie płóciennego dachu powinno jeszcze obniżyć środek masy, to niezbędna będzie dalsza, szczegółowa analiza wyważenia pojazdu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama