/  /  /  /  / Nowa Toyota GT86 z polskimi cenami
Toyota GT 86

Toyota GT 86

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Cena129 900 zł - 143 900 zł (aktualizacja: 2016-09-01)
Emisja CO2164 g/km - 180 g/km
Żużycie paliwa7,1 L/100km - 7,8 L/100km
 

Nowa Toyota GT86 z polskimi cenami

TMP|
null
© Toyota
nullnullnullnullnull

Cena bogato wyposażonej Toyoty GT86 w wersji Sol z manualną skrzynią biegów wynosi 129 900 zł. Wersja Prestige kosztuje 136 900 zł. Dopłata do automatycznej skrzyni biegów wynosi 7 000 zł. Pierwszy GT86 zostanie dostarczony klientowi w Polsce na początku lipca, kolejne we wrześniu.

Na przełomie lipca i sierpnia w polskich salonach zadebiutuje długo oczekiwany przez media i klientów nowy pojazd sportowy Toyoty, model GT86.

Od początku prac nad tym projektem inżynierom Toyoty przyświecało jedno założenie: zmaksymalizować wrażenia z jazdy i dać kierowcy prawdziwą radość z prowadzenia. Dzięki klasycznej konstrukcji samochodu sportowego, uzupełnionej o najnowsze osiągnięcia techniki, powstał pojazd o bezkonkurencyjnych właściwościach jezdnych w swojej klasie.

Samochód według założeń miał czerpać z najbardziej klasycznych wzorców pojazdów sportowych. Efektem prac rozpoczętych w zakładach projektowych Toyoty w 2006 roku jest powstanie jedynego na świecie auta z napędem na tylne koła i wolnossącym silnikiem typu boxer, umieszczonym z przodu. Konstrukcja ta ma jeden z najniżej położonych środków ciężkości, doskonałe rozłożenie masy oraz optymalny stosunek mocy do masy. Te parametry definiują sportowy charakter GT86.

Toyota GT86 oferta modelowa z cennikiem

GT86 powstało we współpracy Toyoty i Subaru. Koncern Toyota miał wiodący udział i odpowiada za fazy przygotowania koncepcji pojazdu, stylistykę i projekt techniczny. Dalsze prace rozwojowe prowadzone były wspólnie. Subaru nadzorowało rozwój i wdrażanie projektu z wykorzystaniem rozwiązań i technologii obu firm oraz dostarczyło silnik, wzbogacony przez Toyotę o własną technologię wtrysku D-4S i 6-stopniową skrzynię biegów.

Testy drogowe i torowe prowadzone były przez zespoły obu koncernów, zaś dopracowanie szczegółów wyposażenia i finalne dostrojenie każdy z producentów przeprowadził indywidualnie.

Przez cały okres prac nad projektem połączone zespoły inżynierów Toyoty i Subaru działały wspólnie jako „Team 86”.

Dziedzictwo
Toyota zdecydowała się nadać pierwszemu projektowi sportowemu po latach nazwę, która odwołuje się do sportowego dziedzictwa firmy. Pierwszy człon („GT”) nawiązuje do modelu 2000GT z 1965 roku. To wyprodukowane w liczbie tylko 337 egzemplarzy coupe z dwulitrowym, sześciocylindrowym silnikiem rzędowym ugruntowało reputację Toyoty jako producenta samochodów sportowych.

2000GT było inspiracją dla twórców nadwozia GT86, które choć zaprojektowane pod kątem praktycznych zalet i zoptymalizowane aerodynamicznie, zachowuje cechy pokrewieństwa z 2000GT.

Drugi człon nazwy („86”) nawiązuje do legendarnego sportowego modelu Corolla Levin AE86, produkowanego w latach 1983-1987. Liczba 86 jest kluczem do projektu nowego samochodu, GT86: od początku prac przyjęto wewnętrzne oznaczenie kodowe 086A, zarówno średnica, jak i skok tłoka wynoszą 86 mm, a nawet chromowane końcówki wydechu mają średnicę 86 mm.

Funkcjonalność i radość z prowadzenia
Podczas projektowania GT86 wszelkie aspekty konstrukcji podporządkowano funkcjonalności samochodu, rozumianej przez inżynierów Toyoty jako maksymalnej przyjemności z prowadzenia, przydatności w codziennej eksploatacji oraz przyjemności z posiadania pięknego pojazdu.

Przy długości 4240 mm, szerokości 1775 mm, wysokości 1285 mm i rozstawie osi 2570 mm, GT86 jest najbardziej zwartym czteromiejscowym samochodem sportowym świata. Niewielkim wymiarom towarzyszy nisko położony środek ciężkości i doskonałe właściwości aerodynamiczne (współczynnik oporu powietrza to 0,27).

Kokpit GT86 podporządkowany jest ergonomii. Pod kątem funkcjonalności zoptymalizowano umiejscowienie, kształt i działanie każdego z jego elementów (rodzaj i wielkość kierownicy, układ wskaźników i przełączników, konstrukcję i wykończenie foteli itd.)

Kierownica o średnicy 365 mm jest najmniejszą z zainstalowanych kiedykolwiek w samochodach Toyoty i zapewnia doskonałą wygodę i precyzję prowadzenia.

Biodra kierowcy znajdują się na wysokości zaledwie 400 mm nad podłożem (to niżej niż we wszystkich innych seryjnych Toyotach i o 7 mm niżej niż w Porsche Cayman). Fotele i pozycję kierowcy dopracowano do ergonomicznej perfekcji, w czym pomogły długotrwałe testy na trasach rajdowych i torze Nurburgring. Ich profil zapewnia doskonałe podparcie przy zmiennych kierunkach przeciążeń oraz wygodę jazdy i operowania lewarkiem zmiany biegów.

Dodatkową korzyścią z zastosowania silnika w układzie boxer jest oprócz nisko położonego środka ciężkości pojazdu jego zwarta konstrukcja umożliwiająca wysunięcie skrzyni biegów w przód, co zapewnia kierowcy wygodę operowania pedałami.

Po złożeniu oparcia tylnej kanapy uzyskuje się przestrzeń bagażową mieszczącą cztery standardowe opony i dodatkowe wyposażenie rajdowe.

Silnik: 100 KM z litra pojemności bez sprężarki
Jednostką napędową GT86 jest opracowany przez Subaru, czterocylindrowy, wolnossący, wysokoobrotowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1999 cm3, wyposażony w nową generację systemu Toyota D-4S. Dzięki oddzielnym wtryskiwaczom, w zależności od warunków pracy silnika paliwo może być wtryskiwane bezpośrednio do cylindra oraz do kanału dolotowego lub tylko bezpośrednio do cylindra, co zapewnia zawsze optymalny skład mieszanki i przekłada się na szybkość reakcji na dodanie gazu oraz większą moc i większy moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości obrotowych.

Rozwiązanie to obniża także zużycie paliwa i ogranicza emisję niepożądanych substancji.

Silnik może osiągać prędkość obrotową do 7400 obr./min., po czym kontrolka na tablicy przyrządów informuje kierowcę o konieczności zmiany biegu; ogranicznik obrotów działa bardzo delikatnie, bez gwałtownego odcięcia.

Czterocylindrowemu boxerowi towarzyszy sześciobiegowa przekładnia manualna lub opcjonalnie sześciobiegowa skrzynia automatyczna. Wyposażona w trójstożkowe synchronizatory przekładnia manualna wyróżnia się wyjątkową łatwością zmiany biegów przy krótkim skoku lewarka, zaś skrzynia automatyczna jest najszybciej działającą tego typu przekładnią na świecie z czasem przełączania biegów 0,2 sekundy.

Przekładnia automatyczna może pracować w trybach ręcznym (M), sportowym (S) i automatycznym (D), który jednak dopuszcza ingerencję kierowcy za pomocą manetek przy kierownicy.

Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu.

GT86 dysponuje mocą 200 KM i momentem obrotowym 204 Nm, dzięki czemu przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 226 km/h (dane dla wersji z manualną skrzynią biegów).

Średnie zużycie paliwa według danych producenta to 7,1 l/100 km.

Doskonałe wyważenie, neutralne prowadzenie
Konstruktorzy GT86 poświęcili dużo wysiłku na ograniczenie masy pojazdu. Podczas gdy samochody tej klasy z dwulitrowym silnikiem ważą średnio około 1300 kg, GT86 waży jedynie 1240 kg. Niskiej masie towarzyszy duża sztywność nadwozia, uzyskana dzięki starannemu projektowaniu i wykorzystaniu stali o podwyższonej wytrzymałości. Pokrywę silnika wykonano z aluminium.

Zastosowanie silnika typu boxer i napędu na tylną oś pozwoliło obniżyć położenie środka ciężkości do zaledwie 460 mm nad asfaltem i uzyskać idealny rozkład mas 53:47. Nieco większe obciążenie przodu zdecydowanie poprawia zachowanie samochodu przy dynamicznej jeździe torowej i zapewnia większe wyczucie układu kierowniczego.

Układ kierowniczy o sportowym przełożeniu 13:1 zaopatrzono w elektryczne wspomaganie.

GT86 wyposażony jest standardowo w ABS, elektroniczny korektor siły hamowania EBD, wyłączany system kontroli trakcji (TRC) i trójstopniowy system wspomagania stabilności VSC (również w pełni wyłączalny).

Ceny i wyposażenie
Toyota GT86 będzie dostępna w Polsce w dwóch wersjach wyposażenia (Sol i Prestige). Już wersja Sol zawiera kompletne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, komfortu i multimediów. Standardowymi elementami wersji Sol jest m.in. 6 poduszek powietrznych, felgi aluminiowe w rozmiarze 17 cali, reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami, światła LED do jazdy dziennej, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdy Easy Entry, tempomat czy system multimedialny Toyota Touch.

W wersji Prestige Toyota GT86 jest wyposażona dodatkowo w skórzaną tapicerkę łączoną z Alcantarą oraz podgrzewane fotele przednie.

Cena kompletnie wyposażonej Toyoty GT86 Sol z manualną skrzynią biegów wynosi 129 900 zł. Wersja Prestige kosztuje 136 900 zł. Dopłata do automatycznej skrzyni biegów wynosi 7 000 zł. Od sierpnia dostępny będzie także pakiet stylistyczny Aero, w cenie 8 000 zł.

Zamówienia na model GT86 można składać od kwietnia. Pierwszy samochód zostanie dostarczony klientowi w Polsce na początku lipca, kolejne we wrześniu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama