/  /  / Dyna New
Toyota Dyna

Toyota Dyna New

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / Podwozie
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
P1010278.JPG
P1010278.JPGIMG_9109.JPGIMG_9110.JPGIMG_9111.JPGIMG_9112.JPGIMG_9114.JPGIMG_9116.JPGIMG_9118.JPGIMG_9119.JPGIMG_9120.JPGIMG_9123.JPGIMG_9124.JPGIMG_9129.JPGIMG_9140.JPGIMG_9144.JPGIMG_9165.JPGIMG_9167.JPGIMG_9169.JPGP1010169.JPGP1010233.JPGP1010236.JPGP1010246.JPGP1010251.JPGP1010263.JPGP1010267.JPG11.jpg1.jpg3.jpg8.jpg9.jpg10.jpgIMG_9109.JPGIMG_9110.JPGIMG_9111.JPGIMG_9116.JPGIMG_9118.JPGIMG_9129.JPGIMG_9130.JPGIMG_9133.JPGIMG_9135.JPGIMG_9138.JPGIMG_9139.JPGIMG_9145.JPGIMG_9148.JPGIMG_9152.JPGIMG_9165.JPGIMG_9167.JPGIMG_9168.JPGIMG_9169.JPGIMG_9171.JPGP1010162.JPGP1010167.JPGP1010168.JPGP1010169.JPGP1010170.JPGP1010171.JPGP1010175.JPGP1010179.JPGP1010180.JPGP1010181.JPGP1010188.JPGP1010191.JPGP1010192.JPGP1010195.JPGP1010196.JPGP1010198.JPGP1010199.JPGP1010201.JPGP1010204.JPGP1010205.JPGP1010209.JPGP1010210.JPGP1010212.JPGP1010213.JPGP1010217.JPGP1010218.JPGP1010219.JPGP1010221.JPGP1010222.JPGP1010223.JPGP1010224.JPGP1010227.JPGP1010228.JPGP1010233.JPGP1010235.JPGP1010243.JPGP1010247.JPGP1010248.JPGP1010249.JPGP1010251.JPGP1010256.JPGP1010259.JPGP1010260.JPGP1010267.JPGP1010272.JPGP1010273.JPGP1010275.JPGP1010278.JPGP1010279.JPGP1010280.JPGP1010281.JPGP1010286.JPGP1010287.JPGP1010293.JPGP1010294.JPGP1010295.JPG
Mimo, że japońska marka może pochwalić się przede wszystkim sukcesem swoich osobowych samochodów, to tradycja produkowania aut użytkowych jest tak samo długa. Pierwsze samochody ciężarowe G1 zaczęły być produkowane w tym samym roku co osobowe, czyli jeszcze przed drugą wojną światową. Toyota Dyna jest jednym z kilku modeli japońskiego producenta, który może pochwalić się bogatą historią. Pierwsze modele jeszcze pod nazwą Toyopet Route Truck weszły na rynek 1956 roku. Na obecnie obowiązującą nazwę zmieniono trzy lata później. Siódma już generacja auta została wprowadzona na rynek w roku 2000, zaś ostatnie zmiany wprowadzone zostały wraz z faceliftingiem w 2007 roku. Zaliczana jest ona do średnich samochodów dostawczych i wchodzi w skład grupy samochodów typu COE (Cabin Over Engine), czyli kabina nad silnikiem. Jest to rozwiązanie, które pozwala w sposób maksymalny wykorzystać przestrzeń na część towarową. Toyota Dyna została zbudowana na sztywnej ramie w kształcie litery U i występuje w trzech wersjach rozstawu osi, która może wynosić 2,54 (medium), 3,35 (long) i 3,75 metra (super long). W zależności od tego parametru różnie prezentuje się długość całego nadwozia, która może rozpoczynać się od 4,52 metra, przez 5,84 metra, a kończąc na 6,41 metra. Stała jest za to szerokość całkowita, która równa się 1,90 metra. Po zabudowaniu podwozia, maksymalna pojemność takich wersji może wynieść nawet 18,5 m3, co jest jednym z najwyższych wyników w klasie. Model ten wyróżnia się również ładownością, a to dzięki zastosowaniu podwójnych kół w tylnej osi oraz odpowiedniemu zawieszeniu, składającemu się z niezależnych podwójnych wahaczy z przodu oraz sztywnej osi z resorami piórowymi z tyłu. Co pozwala przy maksymalnej dopuszczalnej masie 3,5 tony przewieźć towar o ciężarze od 1635 kg w wersji super długiej z podwójną kabina do 1840 kg w wersji średniej z pojedynczą kabiną. Produkcja tego modelu odbywa się na różnych kontynentach, a zakłady go montujące położone są w Wenezueli, Portugalii, RPA oraz Indonezji.

Toyota Dyna dostępna jest w dwóch wersjach jako 2-drzwiowe podwozie z pojedynczą kabina oraz 4-drzwiowe podwozie do zabudowy z podwójną kabiną. Dodatkowo można wybierać spośród 3 odmian długości rozstawu osi. Swoim wyglądem auto przypomina niemal płaskie pudełko, jedynie szyba przednia ustawiona jest pod lekkim kątem. Całościowo jednak nie odbiega od standardów, które obowiązują w tej grupie. Posiada więc masywny zderzak, a ponad nim umieszczono spory grill i po jego dwóch stronach duże reflektory. Linia szyb bocznych jest mocno wznosząca, a w oczy rzucają się dodatkowo mocno wystające lusterka.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa jest standardowe dla samochodów dostawczych. Seryjnie montowany jest bowiem tylko system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania oraz poduszka powietrzna kierowcy. Nie ma również możliwości zamówienia dodatkowych opcji, takich jak poduszka powietrzna pasażera. Model ten nie został poddany testom zderzeniowym organizacji EuroNCAP.

Konkurencję dla Toyoty Dyna stanowi Mitsubishi Fuso Canter, Nissan Cabstar, Renault Trucks Maxity oraz KIA K2900.
 

Dyna New najczęściej porównywana z

Fiat Panda Van
Fiat Panda Van
Mercedes Sprinter
Mercedes Sprinter
Fuso Canter
Fuso Canter
Renault Trucks Maxity
Renault Trucks Maxity
Volkswagen Crafter GP
Volkswagen Crafter
Reklama