/  /  /  /  / PORÓWNANIE | Honda Civic 1.6 i-DTEC vs Toyota Auris 2.0 D-4D
Toyota Corolla

Toyota Corolla

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

PORÓWNANIE | Honda Civic 1.6 i-DTEC vs Toyota Auris 2.0 D-4D

Producenci|
Honda Civic htb 2012
© IBRM Samar
Honda Civic htb 2012Honda Civic htb 2012Honda Civic htb 2012Honda Civic htb 2012Honda Civic htb 2012Honda Civic htb 2012Honda Civic htb 2012Honda Civic htb 2012Honda Civic htb 2012Honda Civic htb 2012Honda Civic htb 2012Toyota Auris 2013Toyota Auris 2013Toyota Auris 2013Toyota Auris 2013Toyota Auris 2013Toyota Auris 2013Toyota Auris 2013Toyota Auris 2013Toyota Auris 2013Toyota Auris 2013Toyota Auris 2013

Debiut nowego diesla o poj. 1.6 litra w Hondzie jest doskonałą okazją do porównania Civica i jego odwiecznego rywala z koncernu Toyoty - Aurisa. Obydwa modele w najnowszych odsłonach zadebiutowały na polskim rynku w 2012 roku i każdy z producentów wiąże ze swoim kompaktem ogromne nadzieje. Dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów potwierdzają, że nowości zostały bardzo dobrze przyjęte na rynku.

Do porównania zestawiliśmy Hondę Civic 1.6 i-DTEC w wersji Comfort oraz Toyotę Auris 2.0 D-4D w wersji Dynamic. Przy wyborze kierowaliśmy się przede wszystkim podobną ceną - Civic kosztuje 87 200 PLN, Auris - 86 500 PLN - oraz możliwościami jednostek napędowych. Na wstępie należy napisać, że poziom wykończenia wnętrz obydwu samochodów stoi na bardzo wysokim poziomie. Wygląd to rzecz gustu, o którym się nie dyskutuje. W tym roku (4 miesiące) zarejestrowano już 2 317 Aurisów (stary i nowy) oraz 1 298 Civic’ów. W marcu Auris był najchętniej rejestrowanym samochodem Polsce (797 sztuk).

Szczegółowe porówanie danych technicznych i wyposażenia Hondy Civic i Toyoty Auris  

Nadwozie i bagażnik
Obydwa modele mają bardzo zbliżone wymiary zewnętrzne, choć nieznacznie większy jest Civic, który ma 4300 mm długości (o 25 m więcej niż Auris), ale minimalnie krótszy rozstaw osi - 2 595 mm (o 5 mm mniej). Civic jest także szerszy i wyższy o 10 mm (odpowiednio: 1 770 mm, 1 470 mm). To czym Civic deklasuje rywale jest bagażnik - standardowo 477 litrów to aż o 117 litrów więcej niż Auris, choć w przypadku pojemności maksymalnej Civic wygrywa już tylko 10 litrami (1210 litrów). Warto podkreślić, że w obydwu modelach standardowo montowany jest zestaw naprawczy zamiast koła zapasowego. Oryginalny patent z podnoszonymi siedziskami kanapy podnosi możliwości transportowe Civica, którego śmiało można uznać za najbardziej funkcjonalny kompaktowy hatchback na rynku. Plus dla Hondy.

Silnik i osiągi
Największa różnica dotyczy właśnie silników. Honda proponuje klientom doskonałego nowego Diesla o poj. 1.6 litra o dość dużej mocy 120 KM i momencie obrotowym 300 Nm. Nowa jednostka zapewnia przyzwoite osiągi - od 0 do 100 km/h w czasie 10,5 sekundy i prędkość maksymalną 207 km/h. Największym atutem tego silnika jest bardzo niskie zużycie oleju napędowego - producent deklaruje że zużycie paliwa w mieście wynosi 4 l/100 km, a na trasie można zejść do 3,3 l/100 km. W praktyce, dzięki funkcji ECON i systemowi Start&Stop, uzyskanie zużycia paliwa w mieście poniżej 5 l/100 km nie stanowi żadnego problemu. Co na Toyota? Auris nie ma silnika 1.6l, ale w podobnej cenie oferuje doskonale znaną 2-litrową jednostkę z systemem Start&Stop o mocy 126 KM i momencie 310 Nm. Większa pojemność, nie przekłada się jednak na lepsze osiągi (0-100 - w 10 sekund, Vmax - 200 km/h), a przy tym silnik jest bardziej paliwożerny - w mieście o 1,2 litra. W tej kategorii niekwestionowanym liderem jest Civic.

Wyposażenie i ceny
W tej kategorii to Toyota deklasuje rywala. Obydwa modele wyposażone są w co najmniej sześć poduszek powietrznych, ESP, radio MP3, pełną elektrykę szyb i lusterek oraz automatyczną klimatyzację (jednostrefową). Auris daje jednak zawsze coś więcej - dodatkowo wyposażony jest w poduszkę kolanową kierowcy, ma 6 głośników (Civic 4), zestaw multimedialny wyposażony z kamerą cofania, a nawet system automatycznego parkowania. Na tym jednak nie koniec. W Toyocie seryjnie montowane są 17-calowe felgi aluminiowe (Civic ma 16’tki), podgrzewane fotele, a tylne zawieszenie jest niezależne (w Civicu belka skrętna). Na niekorzyść Civica przemawia także fakt braku możliwości doposażenia pojazdu. W przypadku Aurisa, klient może dokupić m.in.: reflektory biksenonowe z tempomatem (5 000 PLN), dach panoramiczny (2 500 PLN) oraz nawigację (2 100 PLN). Honda broni się jedną rzeczą - lakier metalik jest bezpłatny, a w Toyocie kosztuje 2 300 PLN. Żeby doposażyć Civica w felgi 17”, elektryczne składane lusterka, światła przeciwmgielne i kilka mniej istotnych detali, trzeba dopłacić 4 700 PLN do wersji Sport. Jeżeli chodzi o wyposażenie, Toyota bezsprzecznie wygrywa to zestawienie, a Honda okazuje się jednym z najdroższych samochodów kompaktowych na rynku, poza markami Premium oczywiście.

Podsumowanie
Nowy silnik Hondy to majstersztyk - jest dynamiczny i bardzo oszczędny. Doskonały i bezawaryjny silnik wysokoprężny o poj. 2.2l, którym Honda przebojem wdarła się do świata Diesli, pozwala sądzić że mniejsza jednostka również będzie tak samo trwała. Funkcjonalność Civica zasługuje na uznanie i może być wzorem do naśladowania. Tak naprawdę jedyną poważną wadą Hondy jest cena. Toyota na tle Hondy wydaje się dużo tańsza, a przy tym jest znacznie lepiej wyposażona i daje nabywcy więcej możliwości dopasowania pojazdu do własnych potrzeb. W przypadku mniejszych silników, przewaga Toyoty staje się jeszcze bardziej wyraźna i jak pokazują statystyki sprzedaży, klienci dostrzegają jej zalety. Co ciekawe, w przyszłości obydwa modele będą także oferowane z nadwoziem kombi, co z pewnością zwiększy ich sprzedaż i jednocześnie jeszcze bardziej zaogni rywalizację.

Główni konkurenci japońskiego duetu są tańsi, albo dużo lepiej wyposażeni:
Volkswagen Golf 1.6 TDI 105 KM w wersji Highline kosztuje 84 150 PLN,
Ford Focus 1.6 TDCi 115 KM w wersji Titanium kosztuje 85 150 PLN,
Opel Astra 1.7 CDTI 130 KM w wersji Cosmo kosztuje 88 300 PLN,
Kia cee’d 1.6 CRDi 128 KM w najbogatszej wersji XL kosztuje 84 490 PLN,
Hyundai i30 1.6 CRDi 128 KM w najbogatszej wersji Premium kosztuje 88 400 PLN.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama