/  /  /  /  / Nowa Toyota Auris 2013. Będzie więcej dynamiki
Toyota Auris

Toyota Auris

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowa Toyota Auris 2013. Będzie więcej dynamiki

Toyota|
null
© Toyota
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Nowa Toyota Auris wyróżnia się śmielszą, bardziej wyrazistą stylistyką nadwozia, wyższą jakością wnętrza, lepszą dynamiką oraz większą sprawnością jednostek napędowych (w tym flagowego napędu hybrydowego).

Te cechy nowego Aurisa w pełni odzwierciedlają dążenie Toyoty do tworzenia bardziej atrakcyjnych, przyciągających dynamiką samochodów w oparciu o wieloletnią reputację producenta pojazdów wyróżniających się jakością, trwałością i niezawodnością.

Zaprojektowana od podstaw karoseria czyni z nowego Aurisa najniższy samochód w popularnym segmencie C. Obniżony przód i niższa o 55 mm bryła zapewniają Aurisowi współczynnik oporu aerodynamicznego Cd wynoszący zaledwie 0,28. Dzięki temu samochód odznacza się lepszą stabilnością prowadzenia i niższym zużyciem paliwa.

Przód pojazdu z wyrazistym wlotem powietrza oraz reflektorami ze światłami LED do jazdy dziennej nadaje Aurisowi dynamiczny wygląd.

Radykalne zmiany stylistyki widoczne są również z boku. Wydłużone przeszklenie podzielone na trzy powierzchnie ze słupkiem środkowym w kolorze fortepianowej czerni oraz dynamiczny słupek tylny nadają Aurisowi bardziej smukłą niż dotychczas linię.

Tył samochodu wyróżnia się wypukłymi i wklęsłymi powierzchniami szeroko otwieranej pokrywy bagażnika, nowymi, zachodzącymi na boki zespolonymi lampami oraz nowym zderzakiem.

Zmodernizowane wnętrze Aurisa oferuje więcej przestrzeni, większy komfort, a także poprzez staranny dobór oświetlenia, kolorystyki i szczegółów wykończenia poczucie wyższej jakości kokpitu. Jego charakter wzbogaca Skyview, czyli jeden z największych w popularnym segmencie C panoramicznych szyberdachów.

Obramowania nawiewów powietrza, wskaźników, środkowej konsoli i tunelu, regulatorów klimatyzacji i systemu audio wykończono satynowo-srebrzystym metalem. W wyższych wariantach wyposażenia tablica przyrządów pokryta jest skórą.

Powierzchnie w kabinie są przyjemniejsze w dotyku. Kierownica została obszyta najwyższej jakości skórą nappa, połączoną pojedynczym ściegiem. Górna powierzchnia tablicy przyrządów oraz górne części paneli drzwi wykonano z miękkich materiałów.

Uchwyty na drzwiach i nad drzwiami mają delikatną fakturę, podłokietniki na drzwiach są wykonane z materiału przyjemnego w dotyku, a słupki od wewnątrz pokryte tkaniną.

Projektując wygodną i praktyczną kabinę poprawiono również pozycję kierowcy. Nie zapomniano o kolanach pasażerów tylnej kanapy, dla których ilość miejsca zwiększono o 20 mm. Wydłużono też o 90 mm przestrzeń ładunkową.

We wszystkich wersjach hatchback pojemność bagażnika zwiększono do 360 litrów, zaś dzięki przeniesieniu akumulatorów pod tylne siedzenie Auris Hybrid udostępnia tyle samo miejsca na bagaż co inne modele w tej klasie.

Dzięki mniejszej wysokości pojazdu, niższej pozycji fotela kierowcy, obniżeniu środka ciężkości oraz usprawnieniom układu kierowniczego i zawieszenia (w tym zastosowaniu tylnego zawieszenia z podwójnymi wahaczami) nowy Auris wyróżnia się zwiększoną precyzją i przyjemnością z prowadzenia oraz większym komfortem dla pasażerów.

Wykorzystanie stali o podwyższonej wytrzymałości, szczególnie w górnej części nadwozia, zaowocowało zwiększeniem sztywności karoserii o 10%, obniżeniem środka ciężkości samochodu oraz zmniejszeniem całkowitej masy pojazdu nawet o 40 kg (w zależności od wariantu).

Wprowadzając nowy model Aurisa, Toyota jako pierwsza firma zaoferowała nabywcom samochodów segmentu C możliwość wyboru jednego z trzech rodzajów napędu. Zastosowana w nim hybrydowa jednostka napędowa to kolejna już wersja wielokrotnie nagradzanego systemu Toyota Hybrid Synergy Drive, wyróżniająca się podwyższoną sprawnością i dynamiką.

Oprócz hybrydowej jednostki napędowej nabywcy będą mieli do wyboru dwa silniki wysokoprężne (1,4 l i 2,0 l) oraz dwa silniki benzynowe (1,33 l i 1,6 l). Ocenia się, że każdy z wariantów napędu (silnik benzynowy, wysokoprężny i napęd hybrydowy) powinien stanowić około 1/3 całkowitej sprzedaży Aurisa.

Zaprojektowany z myślą o Europie, nowy Auris będzie produkowany w zakładach Toyota Motor Manufacturing UK obok modelu Avensis, ugruntowując inwestycyjne zaangażowanie firmy na kontynencie.

Nowa Toyota Auris z napędem benzynowym, wysokoprężnym i hybrydowym będzie miała swą europejską premierę na paryskim salonie samochodowym. Na rynku polskim samochód zadebiutuje już w styczniu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama