/  /  / Auris
Toyota Auris

Toyota Auris

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
011.jpg
© Toyota
011.jpg012.jpg013.jpg014.jpg016.jpg017.jpg018.jpg023.jpg024.jpg025.jpg026.jpg027.jpg028.jpg029.jpg030.jpg031.jpg032.jpg033.jpg034.jpg035.jpg036.jpg100.jpg102.jpg107.jpg108.jpg109.jpg110.jpg111.jpg112.jpg113.jpg114.jpg115.jpg116.jpg117.jpg118.jpg119.jpg120.jpg121.jpg122.jpg123.jpg124.jpg125.jpg126.jpg127.jpg128.jpg200.jpg201.jpg202.jpg203.jpg204.jpg205.jpgikonka.jpg
Wprowadzenie na rynek Toyoty Auris było rewolucyjnym posunięciem japońskiej marki. Auris zastąpić miał bowiem istniejącą na rynku 40 lat wersję nadwoziową hatchback modelu Corolla. Jedynie w Australii pozostawiono starą nazwę, z kolei w pozostałych krajach nazwa ta używana jest tylko do wersji sedan. Jeszcze jako auto koncepcyjne model ten został zaprezentowany w Paryżu w 2006 roku, zaś premiera wersji produkcyjnej odbyła się podczas salonu samochodowego w Bolonii w grudniu tego samego roku. Był to model dzięki, któremu marka zamierzała osiągnąć plan zwiększonej sprzedaży pojazdów na rynku europejskim. Pomóc temu miały prace projektowe, które trwały w europejskim centrum projektowym ED2, dzięki czemu auto miało dopasować się do gustów i oczekiwań klientów z Europy. Sama nazwa jest nie tylko odniesieniem do złota, czyli pożądanego wytworu natury, ale także połączeniem nazw innych modeli Toyoty, Yarisa i Avensis. Auris powstał na zupełnie nowej płycie podłogowej, dzięki której auto osiągnęło gabaryty nieco większe aniżeli poprzednik, Toyota Corolla dziewiątej generacji. Długość wzrosła bowiem o 4 cm i osiągnęła wielkość rzędu 4,22 metra, szerokość zwiększyła się o 5 cm i wynosi 1,76 metra. Model również urósł o 4 cm i osiągnął wysokość 1,51 metra. Dzięki zastosowaniu rozstawu osi 2,6 metra oraz stosunkowo krótkim zwisom przednim i tylnym w środku znajduje się znaczna przestrzeń dla pasażerów, a także bagażnik mogący pomieścić 354 litry ładunku. Model ten produkowany jest Burnaston w Wielkiej Brytanii, Adapazari w Turcji, Kanegasaki w Japonii, a specjalna, luksusowa wersja Blade również w Cambridge w Kanadzie.

Toyota Auris dostępna jest w dwóch wersjach nadwozia, którymi są 3- i 5-drzwiowy hatchback. Obie wersje wyglądają bardzo podobnie, 3-drzwiowy hatchback otrzymał jedynie nieco bardziej agresywną sylwetkę. Wygląd auta jest raczej stonowany i klasyczny, choć posiada jednocześnie kilka głębokich przetłoczeń i ostrych linii. Przód pojazdu mocno nawiązuje do mniejszego brata, modelu Yaris, co widać w szczególności po kształcie maski i grilla. Dodatkowo spore reflektory przednie zachodzące na boki, duże klosze tylnych świateł oraz wznosząca się linia szyb bocznych nadają autu dynamizmu. Zespolone tylne lampy umieszczone w narożnikach schodzą łagodnie w dół nadwozia odzwierciedlając styl z przedniej części.

W standardowym wyposażeniu Toyoty Auris znajduje się system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, a także system wspomagania nagłego hamowania BA. Ponadto każda wersja posiada poduszki powietrzne czołowe oraz boczne montowane w przednich fotelach. W droższych wersjach pojawia się dodatkowo system stabilizacji toru jazdy VSC, system kontroli trakcji TRC oraz kurtyny powietrzne dla dwóch rzędów siedzeń i poduszka kolanowa kierowcy. Model ten otrzymał maksymalną ilość 5 gwiazdek w testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP.

Wśród konkurentów Toyoty Auris znajduje się Ford Focus, Volkswagen Golf, Hyundai i30, Opel Astra, Renault Megane, Kia Cee’d, Honda Civic, Citroen C4 oraz Fiat Bravo i Peugeot 308.
 

Auris najczęściej porównywana z

Citroen C4
Citroen C4
Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV
Ford Focus
Ford Focus
Honda Civic
Honda Civic
Hyundai i30
Hyundai i30
Opel Astra IV
Opel Astra
Renault Megane
Renault Megane
Reklama