/  /  /  / Toyota publikuje wyniki w Europie
Toyota

Toyota

Zmień
Toyota to marka aut, produkowanych przez japoński koncern Toyota Motor Corporation, jeden z największych producentów samochodów na świecie. W 2006 r. sprzedał ponad 8,8 mln modeli tej marki. Toyota znajduje się wśród 10 najlepszych światowych przedsiębiorstw na liście Fortune Global 500.
Dowiedz się więcej o marce
 

Toyota publikuje wyniki w Europie

Toyota|
null
© Toyota
null

Toyota Motor Europe opublikowała wyniki sprzedaży koncernu w Europie w trzecim kwartale 2013. Łącznie sprzedano 216 837 samochodów Toyoty i Lexusa, czyli o 5% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Wynik ten pozwolił firmie po raz pierwszy od 4 lat przekroczyć 5-procentowy udział w europejskim rynku motoryzacyjnym. Dynamicznie rośnie sprzedaż samochodów hybrydowych (32 746 sztuk w trzecim kwartale), które stanowią już 18% całkowitej sprzedaży Toyoty na Starym Kontynencie.

Daniele Schillachi, wiceprezydent Toyota Motor Europe odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, powiedział: "Wyniki sprzedaży Toyoty w Europie przyśpieszyły w trzecim kwartale 2013 roku wraz z pojawieniem się w salonach nowej Corolli i Aurisa Touring Sports, dzięki czemu po raz pierwszy od czterech lat udało nam się uzyskać ponad 5-procentowy udział w rynku. Dodając do tego ponad 20-procentowy wzrost sprzedaży modeli hybrydowych zakładamy, że w całym 2013 roku sprzedamy w Europie więcej samochodów niż ubiegłym roku, co pokazuje rozwój Toyoty przy ogólnie słabnącym rynku".

Dzięki odmianie kombi kompaktowego Aurisa (Touring Sports) sprzedaż modelu wzrosła w trzecim kwartale o 66% do 33 348 egzemplarzy.

Corolla przekroczyła próg 40 milionów egzemplarzy sprzedanych na świecie, stając się tym samym najbardziej popularnym samochodem w historii motoryzacji. Również w Europie nowy model cieszy się dużym powodzeniem, notując 24-procentowy wzrost sprzedaży w trzecim kwartale 2013.

Z niesłabnącym zainteresowaniem klientów w Europie niezmiennie spotykają się także RAV4 (24 505 egzemplarzy; +55%) oraz mini van Verso (9 887 egzemplarzy; +17%).
   
Od początku roku Toyota sprzedała w Europie łącznie ponad 115 000 samochodów hybrydowych (wzrost o 47%). Już co piąty wóz sprzedany przez koncern w Europie ma pełny napęd hybrydowy.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama