/  /  /  / Nowy Suzuki SX4 i gama silnikowa
Suzuki

Suzuki

Zmień
Suzuki Motor Corporation powstała w 1920 roku, choć pod tą nazwą istnieje dopiero od 1954 roku (wcześniej: Suzuki Loom Manufacturing Co.) Jest producentem samochodów i motocykli, a także silników elektrycznych, generatorów prądotwórczych, pomp wodnych, silników zaburtowych oraz instrumentów medycznych.
Dowiedz się więcej o marce
 

Nowy Suzuki SX4 i gama silnikowa

null
© Suzuki
nullnullnullnullnullnullnullnullnull

Spodziewany na polskim rynku w drugiej połowie roku model Suzuki SX4 nowej generacji będzie oferowany w dwóch wariantach silnikowych do wyboru: to motor benzynowy 1.6 VVT o mocy 120 KM oraz wysokoprężny 1.6 DDiS, który generuje również 120 KM.

Silnik benzynowy o pojemności 1,6 został stworzony w oparciu o znaną jednostkę typu M16A. Jak zapewnia producent, niższe tarcie oraz zmniejszona masa silnika i innych podzespołów pozytywnie wpływają na ekonomię jazdy, przy tym nie obniżając wartości mocy i momentu obrotowego jednostki M16A.

Silnik benzynowy 1.6 VVT w skrócie:
- czterocylindrowy, rzędowy, 16-zawodowy DOHC
- pojemność skokowa: 1586 cm3
- moc maksymalna: 120 KM przy 6000 obr./min.
- maksymalny moment obrotowy: 156Nm przy obr./min.
- zasilanie: wtrysk wielopunktowy
- norma emisji spalin: Euro 6

W powyższej wersji silnikowej kierowca będzie mógł zmieniać biegi za pomocą pięciostopniowej skrzyni manualnej lub dzięki przekładni bezstopniowej CVT.

Silnik wysokoprężny 1.6 DDiS w skrócie:
- czterocylindrowy, rzędowy, 16-zawodowy DOHC
- pojemność skokowa: 1598 cm3
- moc maksymalna: 120 KM przy 4000 obr./min.
- maksymalny moment obrotowy: 320Nm przy 1750 obr./min.
- zasilanie: wtrysk bezpośredni (Common Rail)
- norma emisji spalin: Euro 5b+




Jak informuje producent, niska masa własna oraz niskie tarcie sprawiają, że silnik Diesla wykazuje bardzo ekonomiczny poziom zużycia paliwa. Turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek zapewnia odpowiedni moment obrotowy przy niskich, jak i wysokich obrotach. Nowo zaprojektowana osłona izolująca dźwięk pracy silnika podnosi komfort pasażerów poprzez tłumienie wibracji i hałasu charakterystycznych dla silników wysokoprężnych.

W powyższej wersji silnikowej kierowca będzie mógł zmieniać biegi za pomocą skrzyni manualnej o sześciu przełożeniach.

Nowe Suzuki SX4 może występować w wersji z układem napędu 2WD lub 4WD (technologia AllGrip).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama