/  /  / SX4
Suzuki SX4

Suzuki SX4

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Suzuki
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullbagażnik.jpgdeska bok.JPGdeska kierowca.jpgdeska pasażer.jpgdeska rozdzielcza.JPGdrzwi p.JPGdrzwi t.JPGelektryczne szyby.JPGfotel kierowcy.jpgkanapa.JPGklamka p.JPGklamka t.JPGklimatyzacja.JPGkoło.jpgkomora silnika.JPGlampa tył.JPGlewy bok.JPGlewy przód.JPGlewy tył.JPGlusterko wsteczne.jpglusterko.jpgosłona pasażera.jpgprawy bok.JPGprawy przód.JPGprawy tył.JPGprzeciwmgielne.JPGprzód.JPGradio CD.JPGreflektor.JPGregulacja kolumny kierownicy.JPGrelingi dachowe.jpgschowek.jpgskrzynia biegów.JPGtył.JPGnull
Suzuki SX4 to ogniwo łączące dwa pojazdy z gamy japońskiego producenta, małego i miejskiego Swifta z SUV-em Grand Vitara. Jednak ze względu, że dużo więcej wspólnych cech ma z tym pierwszym, to auto zaliczane jest klasy pojazdów małych (segment B) w grupie podstawowej. SX4 jest owocem współpracy pomiędzy Suzuki a firmą Fiat, w ramach, której Suzuki kierowało projektem, od założeń konstrukcyjnych po wdrożenie do produkcji masowej. Efektem tej współpracy był również bliźniaczy model Fiat Sedici. Światowa premiera samochodu miała miejsce podczas salonu samochodowego w Genewie w 2006 roku, choć produkcja rozpoczęła się już w grudniu 2005 roku. Gabaryty auta różnią się nieznacznie w zależności od wybranej wersji napędu. W przypadku napędu na wszystkie koła długość wynosi 4,14 metra, szerokość 1,75 metra, zaś wysokość 1,62 metra. Z kolei dla wersji z napędem tylko na przednią oś będzie to odpowiednio 4,10 metra, 1,73 metra oraz 1,56 metra. W tym pierwszym przypadku kierowca może wybrać pomiędzy trzema trybami pracy i-AWD (inteligentnego napędu na wszystkie koła), napędem tylko na przednią oś, stałym napędem na wszystkie koła oraz napędem na przednią oś, który w razie utraty przez nią przyczepności automatycznie przełącza się na wszystkie koła. Zawieszenie znane jest już z modelu Swift, z przodu znajdują się bowiem kolumny MacPhersona, zaś z tyłu belka skrętna. W 2009 roku przeprowadzono facelifting modelu, w którym skupiono się między innymi na obniżeniu poziomu hałasu. Uzyskano to dzięki większej osłonie pod silnikiem, ulepszonej konstrukcji tłumika oraz nowym elementom wygłuszającym w mechanizmie zmiany biegów. Model ten produkowany jest w Esztergom na Węgrzech, Kosai w Japonii, Manesar w Indiach oraz w Sankt Petersburgu w Rosji.

   Suzuki SX4 dostępne jest w jednej wersji nadwozia, którą jest 5-drzwiowy hatchback. Projekt stylistyczny został stworzony przez Fiata wraz Italdesign Giugiaro. Stąd też auto nie nawiązuje do żadnych pozostałych modeli japońskiej marki, a od swojego brata bliźniaka różni się tylko drobnymi elementami widocznymi przede wszystkim z przodu auta. Charakterystycznymi cechami samochodu stały się ukośne reflektory, duży trapezowy grill oraz dodatkowe szyby boczne. O tym, że model ten ma aspiracje do jazdy w terenie informują osłony ochronne z przodu i tyłu oraz zwiększony prześwit.

   Podstawowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego obejmuje poduszki czołowe kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie, system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania ABS z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania EBD, a także system wspomagający gwałtowne hamowanie BAS. W lepiej wyposażonych, a przez to i droższych wersjach dodatkowo pojawiają się kurtyny powietrzne. Niestety nie można dokupić, jak to jest w przypadku bliźniaka Fiata Sedici, systemu stabilizacji toru jazdy ESP. Samochód uzyskał 4 gwiazdki, z 5 możliwych, w testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP.

   Ze względu na swoją niestandardowość Suzuki SX4 posiada tylko jednego konkurenta, którym jest brat bliźniak, Fiat Sedici.
 

SX4 najczęściej porównywany z

Hyundai ix20
Hyundai ix20
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Nissan Juke
Nissan Juke
Peugeot 3008
Peugeot 3008
Skoda Yeti
Skoda Yeti
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Jimny
Suzuki Jimny
Reklama