/  /  /  /  / Suzuki Kizashi niedługo na polskim rynku
Suzuki Splash

Suzuki Splash

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Mini
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Suzuki Kizashi niedługo na polskim rynku

Suzuki|
null
© Suzuki
nullnullnullnullnullnullnull

W firmie Suzuki Motor Poland trwają przygotowania do wprowadzenia na polski rynek modelu Suzuki Kizashi. Ta ciekawa limuzyna segmentu D zadebiutuje u nas w drugim półroczu, być może po wakacjach.

Suzuki Kizashi zadebiutował podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Ta ciekawa limuzyna segmentu D będzie “okrętem flagowym” japońskiej marki. Nowy model to odważna, sportowa stylizacja, wysmakowany kokpit o wysokiej jakości wykonania, wyjątkowo bogate wyposażenie, zapewniające najwyższy komfort, a także dynamiczne osiągi, a do tego sportowe, ale komfortowe własności jezdne, które osiągnięto w wyniku wytężonych, długotrwałych testów na drogach Europy i Ameryki Północnej.

Najnowsze dziecko Suzuki to już szósty w światowej gamie strategicznych modeli marki, poprzez którą Suzuki od lat konsekwentnie buduje wizerunek innowacyjnej firmy skupionej na potrzebach klientów, zgodnie z filozofią zawartą w haśle “Way of Life!”.

Japońskie słowo „Kizashi” określa nadejście czegoś wspaniałego. Nazwa nowego okrętu flagowego Suzuki oddaje dynamiczne, perspektywiczne podejście, które pozwala firmie skutecznie stawić czoła nowym wyzwaniom w produkcji samochodów.

Koncepcja modelu
Suzuki Kizashi odwołuje się w emocjonalny sposób do aktywnych kierowców. W trakcie prac koncepcyjnych i projektowych Suzuki położyło nacisk na pięć najważniejszych aspektów:
* stylizacja łącząca sportowy charakter i elegancję
* perfekcyjne prowadzenie dostosowane do wymagań klienta europejskiego
* komfort, jakiego oczekuje klient od samochodu segmentu D
* doskonałe osiągi silnika i niskie zużycie paliwa
* nadzwyczajna stabilność podczas jazdy dzięki systemowi i-AWD opracowanemu przez Suzuki

Dzięki tym własnościom Kizashi zapewnia solidną dawkę emocji najwyższego lotu każdemu, kto usiądzie za kierownicą.

Stylizacja, komfort i wygoda
Stylizacja zewnętrzna Kizashi to perfekcyjne połączenie designu w europejskim stylu i najwyższej japońskiej jakości. W masywnej, dynamicznej sylwetce Kizashi przewidziano 18-calowe koła (dostępne na zamówienie) wykonane z lekkich stopów. Nowoczesna stylizacja podkreśla oryginalność linii nadwozia i doskonałe osiągi.

Projektując wnętrze modelu Kizashi, inżynierowie i styliści Suzuki wykorzystali całą swą niezrównaną wiedzę i doświadczenie w projektowaniu mniejszych samochodów, aby osiągnąć przestronne, praktyczne wnętrze o wysokim komforcie. Stylizacja wnętrza cieszy oko atrakcyjnym, dynamicznym, współczesnym wyglądem, podkreślającym doskonałe osiągi i prowadzenie. Nabywcom powinna przypaść do gustu elegancka tablica rozdzielcza o sportowej linii, a klienci poszukujący sedana o charakterze luksusowym będą usatysfakcjonowani skórzaną tapicerką i materiałami najwyższej jakości oraz automatyczną dwustrefową klimatyzacją.

Konstruktorzy pomyśleli też o odpowiedniej wielkości bagażnika.

Osiągi i prowadzenie
Aby zapewnić sobie sukces wchodząc w obszar, na którym jest wiele modeli o nijakim charakterze, Suzuki podjęło próbę wyłamania się z tradycyjnych wartości reprezentowanych przez pojazdy segmentu D, wierne swojej filozofii, która zakłada dostarczanie samochodów o dynamicznych osiągach, a przy tym dających prawdziwą radość z jazdy.

Do napędu Kizashi służy czterocylindrowy silnik benzynowy DOHC o pojemności 2,4 litra, który z jednej strony zapewnia doskonałe osiągi (moc maksymalna: 131 kW/6500 obr/min, maksymalny moment obrotowy: 230 Nm/4 000 obr/min), a z drugiej jeden z najlepszych wyników pod względem zużycia paliwa w tej klasie pojazdów. Układ przeniesienia napędu z bezstopniową przekładnią CVT również zapewnia niskie zużycie paliwa, nie pozbawiając przy tym kierowcy przyjemności prowadzenia samochodu. Nadwozie o wyjątkowo wysokiej sztywności oraz konstrukcja zawieszenia (z przodu wzmocnione kolumny MacPherson, z tyłu zawieszenie wielowahaczowe) zapewniają pewne prowadzenie, doskonałą stabilność, wysoki komfort, a także minimalny poziom wibracji nadwozia. Nowo opracowany układ napędu na 4 koła i-AWD pozwala czerpać nieograniczoną radość z jazdy przy pełnej kontroli nad samochodem. Hamulce tarczowe na wszystkich kołach, a z przodu 16-calowe tarcze wentylowane zapewniają skuteczne hamowanie.

Doskonałe osiągi i prowadzenie Kizashi to w dużej mierze zasługa intensywnych, długotrwałych testów i prac badawczych przeprowadzonych w najbardziej zróżnicowanych warunkach w różnych regionach świata. Inżynierowie Suzuki poddali Kizashi trudnym zimowym próbom przy mroźnej pogodzie na drogach Minnesoty, a także testom w najwyższych temperaturach w Dolinie Śmierci (USA). Sprawdzili go na wiejskich drogach Wielkiej Brytanii, na niemieckich autostradach, a także na legendarnym torze Nurburgring. Układ i-AWD był testowany w Nowej Zelandii.

Ponieważ Kizashi jest pozycjonowany w segmencie D, a w gamie marki pełni rolę „okrętu flagowego”, poziom NVH jest wyjątkowo niski nie tylko dzięki wysokiej sztywności nadwozia i zawieszeniu o znakomitych własnościach, ale także dzięki doskonałej aerodynamice, skutecznemu wygłuszeniu hałasu silnika i układu napędowego i-AWD oraz izolacji akustycznej poprzez użycie materiałów o dobrych własnościach dźwiękochłonnych, przewidzianych od początku prac projektowych.

Bezpieczeństwo
Aby zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa, Kizashi jest wyposażony w szereg nowoczesnych rozwiązań i technologii.

W standardowym wyposażeniu bezpieczeństwa czynnego przewidziano układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania z elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania, a także układ ESP z kontrolą trakcji, który zwiększa bezpieczeństwo zapewniając zwiększoną stabilność samochodu podczas pokonywania zakrętów, przyspieszania oraz manewrów w sytuacjach krytycznych, zwłaszcza na śliskiej nawierzchni. Bezpieczeństwo bierne zapewnia lekka konstrukcja nadwozia, w którym przewidziano strefy kontrolowanego zgniotu, absorbujące i rozpraszające energię w przypadku zderzenia oraz przedział pasażerski o podwyższonej odporności na odkształcenia. Pasy bezpieczeństwa przednich foteli są wyposażone w napinacze oraz ograniczniki napięcia. Dla zapewnienia jeszcze lepszej ochrony kierowcy i pasażerów Kizashi jest wyposażone w siedem poduszek powietrznych.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Suzuki Splash