/  /  / Splash
Suzuki Splash

Suzuki Splash

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Mini
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Suzuki
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Suzuki Splash ze względu na swoje niewielkie wymiary oraz miejskie przeznaczenie zaliczany jest do klasy mini (segment A). Jednak konstruktorzy stworzyli takie auto, że pomimo niewielkich wymiarów zapewnia maksimum przestrzeni, komfortu i funkcjonalności, dlatego też niektórzy nazywają go mikrovanem. Jeszcze jako auto koncepcyjne zostało zaprezentowane w 2006 roku w Paryżu pod nazwą Suzuki Projekt Splash. Jako wersja produkcyjna model ten zadebiutował podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 2007 roku jako następca Suzuki Wagon R+. Produkcja Splasha rozpoczęła się w kwietniu 2008 roku. Auto jest bliźniaczą konstrukcją Opla Agila, z którym dzieli tą samą technologię, a główne różnice dotyczą linii stylistycznej. Choć co ciekawe Suzuki utrzymuje, że pojazd jest własną koncepcją japońskiej marki, zaś Opel uważa, że auta powstały przy współpracy obu marek. Splash zbudowany został na platformie znanej już z modelu Swift, dzięki czemu w porównaniu do poprzednika wydłużył się o 20 cm, osiągając 3,72 metra. Szerokość wynosi z kolei 1,68 metra, zaś wysokość 1,59 metra. Mimo niewielkich wymiarów Suzuki Splash pochwalić się może nie tylko przestronnym wnętrzem, ale również pojemnym jak na swoją klasę bagażnikiem. Jego pojemność wynosi 225 litrów, zaś po złożeniu tylnych siedzeń zmieścić się może nawet 1050 litrów. Aby pojazd nie wychylał się zbytnio na zakrętach, wskutek sporej wysokości, zastosowano dość sztywne zawieszenie oparte z przodu o kolumny MacPherson, a z tyłu o belkę skrętną. Produkcja tego modelu odbywa się w węgierskich zakładach Suzuki położonych w Esztergom.

Suzuki Splash dostępne jest tylko w jednej wersji nadwozia, którą jest 5-drzwiowy hatchback. Sylwetka auta w porównania do poprzednika, który był dość kanciasty, przybrała bardziej opływowe kształty. Ciekawszą formę przyjął również przód pojazdu, a to za sprawą nowego kształtu reflektorów przednich, które łączą się z trapezoidalnym wlotem chłodnicy. Słupek „A” płynnie przechodzi w linię dachu, która delikatnie opada ku tyłowi i kończy się niemal pionową pokrywą bagażnika. Z kolei krótkie zwisy zapewniają wrażenie zwartej, harmonijnej sylwetki. Tylna część nadwozia przyciąga wzrok dużymi lampami przywodzącymi na myśl kształt bumerangu, zachodzącymi na boki auta. Samochód w połowie 2012 roku przeszedł face lifting, a efektem tego zabiegu była zmiana zderzaków, maski oraz grilla.

Suzuki Splash jest wyposażony w liczne układy zwiększające bezpieczeństwo jazdy. Wśród nich znajduje się system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania ABS z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania EBD, system stabilizacji toru jazdy ESP oraz system wspomagający gwałtowne hamowanie BAS. Ponadto w każdym egzemplarzu znajdują się poduszki powietrzne czołowe kierowcy i pasażera, poduszki boczne oraz kurtyny powietrzne. W testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP model ten otrzymał 4 z 5 możliwych gwiazdek. Bezpieczeństwa dziecka oceniono na 3 z 5 gwiazdek, zaś bezpieczeństwo pieszego na 3 z 4 gwiazdek.

  Główną konkurencją Suzuki Splash jest oprócz bliźniaka Opla Agila, Fiat Panda.
 

Splash najczęściej porównywany z

Fiat Panda
Fiat Panda
Hyundai i10
Hyundai i10
Kia Picanto
Kia Picanto
Kia Rio
Kia Rio
Kia Venga
Kia Venga
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Reklama