/  /  / Kizashi
Suzuki Kizashi

Suzuki Kizashi

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Suzuki
null
Suzuki Kizashi to krok japońskiego producenta w stronę aut klasy wyższej średniej. Auto zadebiutowało na rynku japońskim w październiku roku 2009, zaś dwa miesiące później na amerykańskim. Do Europy samochód trafił w końcówce roku 2010 jako flagowa limuzyna Suzuki. Nazwa samochodu oznacza w tłumaczeniu z języka japońskiego „znak”, „omen”, „ostrzeżenie”. Można się domyślać, iż jest ono kierowane do konkurentów, a największy model w gamie Suzuki zapowiadać ma kierunek rozwoju marki. Jak podaje producent, przy projektowaniu auta skoncentrowano się na rzeczach takich jak stylizacja łącząca sportowy charakter i elegancję, zawieszenie łączące w sobie precyzję prowadzenia oraz komfort podróżowania, osiągi silnika i niskie zużycie paliwa oraz stabilność podczas jazdy, osiągnięta dzięki systemowi i-AWD opracowanemu przez Suzuki.

Patrząc na Kizashi można stwierdzić, iż założenie projektantów, zgodnie z którym samochód miał łączyć w sobie dynamiczny wygląd auta sportowego oraz elegancję limuzyny zostało osiągnięte. Stylistyka samochodu składa się z miękkich, falistych linii, wypukłości oraz łuków co jest szczególnie widoczne wówczas, gdy patrzymy na auto od przodu lub tyłu. Patrząc z boku widać, iż krótka maska przechodzi w niemal poziomą linię okien, a następnie bagażnika, którego zwieńczenie stanowi dyskretny spojler z wpisanym weń światłem stopu. Podobnie jak na zewnątrz, również wnętrze auta nie szokuje ekstrawagancją. Znajdziemy tutaj klasyczną deskę rozdzielczą, z konsolą środkową, na której umieszczono elementy sterowania klimatyzacją oraz systemem audio. Przed oczami kierowcy rozciąga się równie klasyczny widok, na który składają się okrągłe zegary prędkościomierza i obrotomierza oraz wkomponowany pomiędzy nimi komputer pokładowy.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa biernego obejmuje w Kizashi czołowe i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszkę kolanową kierowcy, kurtyny powietrzne z przodu i z tyłu pojazdu, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc, z przodu pojazdu wyposażone w napinacze, system ISOFIX na skrajnych fotelach z tyłu pojazdu, a także górne punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych. Z wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa czynnego auto zawiera system ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD oraz wspomaganiem hamowania awaryjnego BAS, system dynamicznej kontroli jazdy SVDC, oraz stabilizacji toru jazdy ESP. Ponadto każde Kizashi posiada również czujniki parkowania z sygnalizacją dźwiękową i wizualną.

Rywalami flagowego Suzuki są takie auta jak Ford Mondeo, Citroen C5, Mazda 6, Opel Insygnia, Renault Laguna, czy Seat Exeo.
 

Kizashi najczęściej porównywany z

Aston Martin Rapide
Aston Martin Rapide
Citroen C5
Citroen C5
Hyundai i40
Hyundai i40
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Opel Insignia
Opel Insignia
Volkswagen CC
Volkswagen CC
Volvo S60
Volvo S60
Reklama